Każdy przepływomierz pokazuje za duży pobór powietrza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kawasaki79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 17:49
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Każdy przepływomierz pokazuje za duży pobór powietrza

Post autor: kawasaki79 » wt gru 15, 2009 16:37

Witam pisze z problemem którego nie potrafię rozwiązać ja ani żaden z mechaników czy diagnostyków.
Mam vento 1.9 tdi AFN 110 KM 1997r.Auto jest zamulone a co za tym idzie jest słaby.
Z moim problemem już się trochę meczę i zauważyłem ze im auto robiło się bardziej zamulone bardziej słabe tym na vagu w grupie 003 pobór powietrza podnosił się teraz pokazuje 310 planowego poboru (rubryka druga) a w pobieranym powietrzu (trzecia rubryka) pokazuje 525 (im bardziej by się cofnąć w czasie tym trzecia rubryka była by o inszych wartościach a co za tym idzie była bardziej zbliżona do drugiej [2 rubryka tez podniosła wartości tylko mniej]) teraz 3 rubryka równa się z 2 dopiero na ponad 4tys obrotów i to tez nie n tak dokładnie tylko z zaokrągleniem do 50.
Przed tym jak zaczął się problem z przepławką pokazywała ona w drugiej rubryce 275 a w trzeciej tez 275/czasem280 i wszystko było ok cały czas druga z trzecią =się . Zmieniałem prze-pływki 100% sprawne od znajomych jak by je zliczyć to z 6 ich było i z każdą tak samo moja pokazuje u nich dobrze ich u mnie tak samo zlę.
Ostatnio wyczysciłem cały kolektor ssący i wyczyściłem ERG ale nadal to samo

Proszę o podpowiedzi co może być powodem takich zwariowanych danych z przepływki bo każdy mechanik zagina racę. A nie mam kasy aby zostawiać im na przeglądanie bez żadnych końcowych efektów.
Z góry dzieki pozdro.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 17:16 przez kawasaki79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt gru 15, 2009 23:38

dał byś dynamicznego 011



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr gru 16, 2009 00:34

ja ma cdif'a do diagnozy. Sprawdz czy turbo nir zaciąga powietrza poza przepływomierzem czy odma szczelna...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

kawasaki79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 17:49
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Post autor: kawasaki79 » śr gru 16, 2009 00:44

Nie robiłem zadnych logów bo wszedzie prócz 003 wygląda wmiare ok. Zaden sie czepić nie chciał niczego mimo że wynajdywałem. Przy najbliszej okazji zrobie logi i wrzucę na forum a narazie proszę o pierwsze pomysły jakie komu przychodzą do głowy na myśl po poruwnanu mojego problemu do rozwiązanych problemach znajomych czy swoich. Z góry dzieki pozdro :)

[ Dodano: 15 Gru 2009 23:49 ]
JABcok20 pisze:ja ma cdif'a do diagnozy. Sprawdz czy turbo nir zaciąga powietrza poza przepływomierzem czy odma szczelna...

Ja mam OBD kkl line USB VIAKEN. Turbo sprawdzone 100% dobre nigdzie nie zaciągą odme sprawdze jutro ale nie mam plastiku załozonego na silniku i wszystko jest suchutkie i silnik jak i cała odma.
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 01:02 przez kawasaki79, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr gru 16, 2009 09:35

Jak by zaciagal po za przeplywka to odczyty byly BY MNIEJSZE.....
Dla mnie jest nieszczelnosc za turbina a przed kolektorem (kolanka gumowe, IC, rura)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr gru 16, 2009 12:24

więc przemyj czujnik cisneinia na dolocie . pewnie jezst zabrudzony oelejm i daje złe odczuty. Najlepiej benzyną ekstrakcyjną... powinno pomóc.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 16, 2009 14:08

JABcok20 pisze:więc przemyj czujnik cisneinia na dolocie . pewnie jezst zabrudzony oelejm i daje złe odczuty.
Tak pomoże jak siekiera na łupież :bajer: - w AFN nie znajdziesz tego czujnika w dolocie.
rob555 pisze:Dla mnie jest nieszczelnosc za turbina a przed kolektorem (kolanka gumowe, IC, rura)
Może być , ale żeby to stwierdzic przydałby się dynamicznie zrobić 003+011 żeby porównać to co mierzy MAF z tym co pokazuje MAP.

Narazie wiemy tylko tyle że na biegu jałowym aktual MAF jest w okolicach 500 co by wskazywało na nie otwierający sie EGR

Co do innych możliwości to bedziemy dyskutowac jak zobaczymy 003+011


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości