Kiedy uzywać 6 biegu?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:08
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: szatanus » pn gru 14, 2009 14:23

@FURMAN TDI No nie mam. Taka wersja.


diesel power

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » pn gru 14, 2009 16:16

silnik ASZ autostrada 6 bieg 110km/h 1600obr/min spalanie 4.3 i pieknie płynie z przyspieszaniem z tego biegu tez nie ma zadnych problemów


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 14, 2009 16:33

szatanus pisze:@FURMAN TDI No nie mam. Taka wersja.
Zapodaj fotę .. tych zegarów ... Skoro masz 6 biegową skrzynię u siebie to i FIS musi być... no chyba ,że ktoś tam zegary od 125P zapodał :goof:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

arwam

Post autor: arwam » wt gru 15, 2009 16:30

Yaro1981,

co to masz za skrzynię?
jak założę DRW to też będę miał taką przyjemność z jazdy?



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » wt gru 15, 2009 17:46

arwam, seria 6 biegow silnik jak pisalem asz rok 2002 jak pytasz o oznaczenie skrzyni to nie wiem


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

adams111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 29, 2007 21:41
Lokalizacja: Poznań / Konin
Kontakt:

Post autor: adams111 » wt gru 15, 2009 20:52

Ja mam Borę AJM rok 2000, skrzynia "6" i tez nie mam FISa, a jest np klimatronik i 4xel szyba...

ktoś mi kiedyś tu napisał że to dość normalne, auto było indywidualnie wzbogacane, dodam że zakupione u zachodnich sąsiadów.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt gru 15, 2009 21:15

adams111 pisze:Ja mam Borę AJM rok 2000, skrzynia "6" i tez nie mam FISa, a jest np klimatronik i 4xel szyba...

ktoś mi kiedyś tu napisał że to dość normalne, auto było indywidualnie wzbogacane, dodam że zakupione u zachodnich sąsiadów.
No tu sie nie zgodze,że to"normalne" bo u niemcy bez FISa w Borze! :bajer: to musiał być naprawde SKąPIEC :grin: ale ciekaw jestem tych zegarów - nie uwierzę jak nie zobacze :D



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt gru 15, 2009 21:15

Witam

Widze ze wszyscy skupili sie na silniku a tu w tym przypadku nie chodzi o silnik tylko o skrzynie. Silnik mało interesuje czy kreci sie 1200 czy 4000 obr w przypadku predkości. Wazne by miał olej dobrej jakości i tyle. A turbiny ze zmienną geometrią to jeszcze inna bajka.
A więc wracając do tematu jak wpakujesz 6 bieg przy 1200 obr to nie wisilniku jak tu ktoś napisał tylko w skrzyni robi sie masakra. Pamiętajcie panowie ze im wiekszy bieg czyli od 1 do 6 wzrastają siły w niej osiowe i promieniowe. Czyli wbrew pozorom na 1 biegu skrzynia pracuje najlżej. I jak władujesz 6 przy 1200 obr i dodasz gazu to są tak ogromne przeziązenia na łożyska ze nawet sobie tego niewyobrażacie. Pośmigasz tak pare tyś i na poczatku tylko będziesz miał wycie a pózniej wiadomo jak sie to kończy. Wiele osób o tym nie pamięta a pózniej są tego skutki. Wiadomo jakie. Ja mam BORE AJMa z 6 biegową skrzynią i uwazam ze jest to trafiona decyzja bo jak tylko osiągne ok 2300 obr na 5 biegu ładuje 6 wskakuje mi 2000 obr spalanie pk 5l prędkość ok 120- 130 i zyć nie umierać. No i wiadomo w momęcie jedziesz to i nawet z tej 6 moża wyprzedzać ale odradzam bo jak mówie im wyższy bieg i więcej mocy to masakra w szkrzyni. A więc to tylko i wyłącznie bieg trasowy a do wyprzedzania redukować jak naj niżej.

Pozdro

ZC

P.S. Mam nadzieje ze pomoge.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt gru 15, 2009 21:36

Zimny Chirurg, ja się z tobą jednak nie zgodzę, że skrzynia cierpi bardziej niż silnik - załóżmy przy 120km/h silnik nie ma jeszcze tej mocy by przekazać to na skrzynie, to tak jak ruszanie na śliskim śniegu czy gołoledzi - z 2ki ruszysz bo silnik niema tego momentu co przy jedynce. O obciążeniu skrzyni możemy mówić jesli silnik osiagnie swój pełny moment obrotowy :bajer: takie jest moje zdanie
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 21:39 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości