Zużyta świeca żarowa?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Golf 1.9 Diesel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 11, 2009 21:48
Lokalizacja: Łódź

Zużyta świeca żarowa?

Post autor: Golf 1.9 Diesel » sob gru 12, 2009 23:03

Obrazek
10.12.2009 Kupiłem komplet świec Beru, bo jak zaczynał łapać mróz to ciężko palił, 57 zł sztuka w InterCars. Postanowiłem nie wydawać więcej kasy i sam na następny dzień rano na zimnym silniku wymieniłem komplet świec. Pierwszy raz w życiu, zeszło mi 3 godziny, bez zdejmowania żadnych dodatkowych elementów silnika. Pomógł dobrze wyprofilowany klucz 12 mm i 8 mm oczko a także nitka i piłka do metalu. Nitka potrzebna była do dwóch świec zasłoniętych przez pompę (do nakrętek na nie) a piłka do metalu do skrajnej prawej świecy bo w trakcie odkręcania pierwszej śrubki po prostu ułamał się gwint i musiałem piłować żeby wydostać listwe zasilającą z potrzasku. Świece elegancko wykręcały się, ale niestety nie miałem dynamomena i nowe przykręciłem od oporu 30 stopni tak jak Beru nakazał.
Obrazek
Obrazek
Mam pytanie czy to normalne, że używana świeca żarowa jest cała w czarnej sadzy?. Nie sprawdzałem, które zepsute po prostu wymieniłem komplet i jak narazie samochód pali na dotyk. Stare świece patrząc od prawej była założona jakaś dziwna firma, wygrawerowane jest OO z takim językiem na górze, kolejna, która ma grubszą końcówkę firmy oczywiście ISKRA (ona ma najgrubszą warstwe sadzy) a dwie kolejne febi.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob gru 12, 2009 23:11

Te z najgrubszą warstwą sadzy raczej na pewno nie grzały.Ogladanie swiec nie wiele nam powie jak sie nagrzewają .Najlepiej było by podłaczyć pod aku i wtedy dopiero wszystko widać.Beru szło na pierwszy montaż ,jak wymieniałem u siebie były beru ze znaczkami OOOO
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 23:12 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kajojj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 19:35
Lokalizacja: KETRZYN

Post autor: kajojj » sob gru 12, 2009 23:31

powinny mieć jasny kolor,tutaj widać okopcone jakby nie grzały,jęzeli sprawna świeca to po odkręceniu powinna być jasna-jasny brąz na końcówce świecy



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz gru 13, 2009 00:37

U mnie były za każdym razem lekko okopcone, jak przetarłem reką zostawał ślad po sadzy, a grzały.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 13, 2009 00:54

kajojj, chyba pomyliło Ci się z benzyną.

Pierwsza z prawej wygląda bardzo źle, ma wytopione wżery. Z czasem świece potrafią się rozpaść i nawet zniszczyć turbosprężarkę, w wolnossącym najczęściej nic się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 00:59 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz gru 13, 2009 10:15

Zawsze będą okopcone,przeca to diesel :bajer:



kajojj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 19:35
Lokalizacja: KETRZYN

Post autor: kajojj » ndz gru 13, 2009 10:16

miałem okopcone,ale końcówki były jasne lekko i suche,,,i tak 4 wyglądały świece jak odkręciłem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 169 gości