Problem z TDI 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z TDI 1Z

Post autor: luzur » pt gru 11, 2009 23:19

Witam
Do sąsiada mechanika trafił Golf, strasznie szarpał jak na zabrudzony nastawnik.
Przelatane coś koło 300 tyś licznikowo.

No i VAG pokazał kąt wtrysku 240 !!!
Rozrząd po znakach ustawiony jakby prawidłowo, ALE żeby ustawić kąt w okolice 50 trzeba było przełożyć pompe na pasku o jeden ząbek.
Dawkę pokazał 0,6 ?!?! Ale nastawnikiem udało się ustawić na 4,4.

No i tak jakby lepiej zaczął pracować. Ale szarpał dalej i jak się rozgrzał ciężko palił.

Dziś rano nihuhu nie chciał zapalić, kopcił na siwo i nic...
Spalony był bezpiecznik od świec, po wymianie i kilku krotnym podgrzaniu zagadał.

No i tak, jak ustawi się rozrząd po znakach to jakoś toto pali, nędznie pracuje i szarpie.

Jak przestawi się pompę o jeden ząbek to da się ustawić kąt prawidłowo ale ledwo pali.
Korekcje wtrysków jeden 2,3 drugi 1,8 i trzeci 0,8.

Co zrobić dalej ? Pomocy !!! :)

Pozdrawiam.



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » pt gru 11, 2009 23:28

2,3 to za ddużo
1,8 to niby ok ale w jak razem z ty pierwszym to już nie ciekawie
dawka 0.6 dużo za duża
ustaw tak na 3,3 będzie lepiej palil

znajdz inne wtryski, najlepiej sprawne i wsadz, bedziesz wiedzial o co kaman
a i posprawdzaj czujniki temperatury



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » pt gru 11, 2009 23:31

kolo zebate na wale korbowym moze sie gibac i przestawia rozrzad wlasnie o ten zabek

vag vagowi nie rowny, mialem pekniety tlok i na jednym vagu pokazywalo kat wtrysku,a dopiero na vagu z serwisu (nie w serwisie ) pokazalo ze cos nie tak z jednym cylinderm
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 23:38 przez damian81Z, łącznie zmieniany 2 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt gru 11, 2009 23:40

Koło na wale to pierwsze co zostało sprawdzone i jest OK :)

Na dawce 4,4 powinien gadać, a w zasadzie się go nie da zapalić...

Wtryski fakt padaka ale chyba nie tłumaczą czarów z rozrządem...

My tak wstępnie myślimy że coś z pompą.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 11, 2009 23:44

nie wtryski padaka, tylko nastawnik zabrudzony ...
jakie napięcie na RSW ?



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt gru 11, 2009 23:49

damcio151 pisze:nie wtryski padaka, tylko nastawnik zabrudzony ...
jakie napięcie na RSW ?
Brudny nastawnik powodował by takie problemy z ustawieniem kąta wtrysku ?
I takie problemy z odpaleniem ?
Napięcie zbada się jutro.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 23:50 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 11, 2009 23:55

na pewno powoduje takie korekcje ... dławienie silnika itp. również może powodować nastawnik
box tam nie siedzi ?



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » sob gru 12, 2009 00:00

damcio151 pisze:na pewno powoduje takie korekcje ... dławienie silnika itp. również może powodować nastawnik
box tam nie siedzi ?
BOXa niema, żadnych modyfikacji.
Nastawnik pewnie zabrudzony i kwalifikuje się do czyszczenia,
ALE dlaczego żeby ustawić kąt trzeba przestawiać pompę na pasku ?
I dlaczego nie zapala potem na zimno.

Czy to wszystko może spowodować nastawnik ?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob gru 12, 2009 00:03

ustaw na znakach, podłącz vaga , spróbuj raz jeszcze ustawić kąt wtrysku, daj logi grup 000, 000BS , 001, 004, 013



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » sob gru 12, 2009 00:08

damcio151 pisze:ustaw na znakach, podłącz vaga , spróbuj raz jeszcze ustawić kąt wtrysku, daj logi grup 000, 000BS , 001, 004, 013
No właśnie najgorsze i najdziwniejsze jest to że po ustawieniu na znakach nie da się ustawić kąta !
Napięcie na czujniku RSW ma być w 1Z 0,74 V ?
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 00:19 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob gru 12, 2009 00:20

masz możliwość podmiany wtrysku sterującego ? dziwne jest, że przy poprawnie złożonym rozrządzie nie da się ustawić kąta wtrysku, może czujnik wzniosu iglicy na 3 wtrysku wariuje



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob gru 12, 2009 00:20

rozumiem,że znaki na wale i wałku pasują.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob gru 12, 2009 00:21

luzur pisze:Napięcie na czujniku RSW ma być w 1Z 0,74 V ?
tak w okolicach



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » sob gru 12, 2009 00:27

damcio151 pisze:
luzur pisze:Napięcie na czujniku RSW ma być w 1Z 0,74 V ?
tak w okolicach
OK, zbadam jutro.
edzio pisze:rozumiem,że znaki na wale i wałku pasują.
Sąsiad wymieniał w nim rozrząd dość dawno, może rok temu,
zrobił to jak trzeba ustawiając znaki na wale, wałku i bolec w pompe :chytry:

Auto cały czas jeździło sobie i było dobrze, aż niedawno zaczęło szarpać niemiłosiernie.

Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości