Golf z silnikiem 1V jakie turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Fala to inaczej tarcza oporowa tłokorozdzielacza.
Jest dociskana sprężynami tłoczka (który opiera się z drugiej strony, nie widocznej na zdjęciu) do rolek, których osie są zamocowane nieruchomo w pompie. Kiedy wałek pompy się obraca na falę przekazywany jest napęd, za pomocą krzyżaka na te dwa trzpienie po środku, fala się obraca i jednocześnie "podskakuje" na rolkach przesuwając tłoczek, który wtryskuje paliwo.
Im wyższe są krzywki tym więcej paliwa można wtrysnąć na cylindry bo zwiększa się skok tłoczka.
A tak wygląda gotowy do zamontowania zestaw 11mm (z lewej)
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 15:40 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
t0mal dzięki za wytłumaczenie, miałem już szukać wytłumaczenia na forum-point na konto.
Teraz parę pytań do:
1) z czego ten zestaw
2) jakie koszta
JABcok20 masz całkowicie seryjny silnik czy dłubałeś coś? (uszczelka pierścienie etc.)
Teraz parę pytań do:
1) z czego ten zestaw
2) jakie koszta
JABcok20 masz całkowicie seryjny silnik czy dłubałeś coś? (uszczelka pierścienie etc.)
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
mógłbyś trochę szerzej opisać co z czym po kolei, bo w temacie wtrysku jeszcze zielony jestem
Tak się zastanawiam jak zniesie pompę 10mm klin na wale, bo przecież w przyrodzie nic nie ginie.
Tak się zastanawiam jak zniesie pompę 10mm klin na wale, bo przecież w przyrodzie nic nie ginie.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 23:26 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
To chyba chodzi o mnieMichaś_1977 pisze:Kolega z tego forum na pompie 9mm z podkręconą dawką paliwa,turbinie K-14 wydusił 105KM
Kiedyś czytałem sobie dział diesla i było tam takie motto... ( nie wiem czy dokładnie napiszę jak to było w oryginale )
Z dieslem to jest jak z organkami.... gdy zaczynasz na nich grać i wczuwasz się to nagle zaczyna Tobie brakować skali .
Dlatego 100 PS to jest dobre na początek... trzeba iść za szmocą dalej. Dlatego ja z pompy 9mm przesiadam się na 10mm przerobioną przez kolegę z forum i już nie będzie ograniczenia przy 5k obr/min a to jednak boli w dieslu , tym bardziej, że od około 4,5k obr/min czuć, że auto już nie ciągnie...
A co konkretnie chcesz się dowiedzieć? Klin w 1.6 da radę, jak nikt łap tam nie pchał to nic się nie stanie.finch pisze:mógłbyś trochę szerzej opisać co z czym po kolei, bo w temacie wtrysku jeszcze zielony jestem
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 00:35 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pompa wtryskowa, wiem że jest to dosyć delikatny mechanizm tylko nie wiem co z czym się je, chodzi mi o mody-co warto zrobić na co szkoda czasu jakich części szukać i najważenijsze jak je zidentyfikować.
A co do turba to chyba jednak zostanę z K-14 albo ew Garett T2 ponieważ nie pałuje raczej swojego wozu
A co do turba to chyba jednak zostanę z K-14 albo ew Garett T2 ponieważ nie pałuje raczej swojego wozu
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 00:47 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- Ł-u-k-a-s-z
- Gadatliwa bestia
- Posty: 896
- Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
- Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice
oj zdziwiłbyś się co potrafi zrobić ze sprężynką jak np wypadnie - jak wpadnie na tryby to zostaje miał, a pompa dalej działafinch pisze:Pompa wtryskowa, wiem że jest to dosyć delikatny mechanizm
Właśnie do pałowania najlepiej się małe turbo nadaje, jak masz krowę to trzeba do niej konkretnej pompy, inaczej auto nie jedzie.
W modach pompy chodzi o zwiększenie mocy silnika Wiadomo że moment się bierze z ilości przepalonego paliwa, a moc z momentu i obrotów, czyli zwiększa się dawki, a jak się skończy regulacja to zakłada się większe tłoczki do pompy i wyższe fale (PiPromień^2 x skok = objętość), opóźnia się działanie mechanizmów zapobiegających przekręceniu silnika, poszerza się zakres wyprzedzenia kąta wtrysku.
- Ł-u-k-a-s-z
- Gadatliwa bestia
- Posty: 896
- Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
- Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice
tylko widzisz ja nie chce mieć auta które będzie ciągnąć w górnych partiach obrotów ponieważ 90% to jazda po mieście mi zależy na mocy i momencie w całym zakresie z czego na czerwone pole kręcę niezwykle rzadko.
W sumie to masz rację poszukam naokoło po szrotach pospisuje numery z pomp i wtedy będę klepał na forum
W sumie to masz rację poszukam naokoło po szrotach pospisuje numery z pomp i wtedy będę klepał na forum
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 01:01 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości