Golf z silnikiem 1V jakie turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mikruss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt gru 02, 2008 16:45
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: mikruss » pn gru 07, 2009 14:35

tak czytam i czytam i nie moge sie nadziwic ile ten 1.6 td potrafi zniesc :D
Mam tylko jedno pytanie- co to jest fala w pompie bo nie moge do tego dojsc a jeszcze laikiem jestem.....



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 15:29

Obrazek
Fala to inaczej tarcza oporowa tłokorozdzielacza.
Jest dociskana sprężynami tłoczka (który opiera się z drugiej strony, nie widocznej na zdjęciu) do rolek, których osie są zamocowane nieruchomo w pompie. Kiedy wałek pompy się obraca na falę przekazywany jest napęd, za pomocą krzyżaka na te dwa trzpienie po środku, fala się obraca i jednocześnie "podskakuje" na rolkach przesuwając tłoczek, który wtryskuje paliwo.
Im wyższe są krzywki tym więcej paliwa można wtrysnąć na cylindry bo zwiększa się skok tłoczka.
A tak wygląda gotowy do zamontowania zestaw 11mm (z lewej)
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 15:40 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pn gru 07, 2009 22:18

t0mal dzięki za wytłumaczenie, miałem już szukać wytłumaczenia na forum-point na konto.
Teraz parę pytań do:
1) z czego ten zestaw
2) jakie koszta

JABcok20 masz całkowicie seryjny silnik czy dłubałeś coś? (uszczelka pierścienie etc.)


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 22:30

Z Forda Transita (0 460 414 075, albo 078 nie pamiętam), ale właściwie się nadaje prawie każda pompa Boscha, oby się kręciła w tą stronę co w golfie i miała tak samo wyjścia na wtryski. W iveco np jest pompa 12mm



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pn gru 07, 2009 22:32

mógłbyś trochę szerzej opisać co z czym po kolei, bo w temacie wtrysku jeszcze zielony jestem

Tak się zastanawiam jak zniesie pompę 10mm klin na wale, bo przecież w przyrodzie nic nie ginie.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 23:26 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn gru 07, 2009 23:51

Michaś_1977 pisze:Kolega z tego forum na pompie 9mm z podkręconą dawką paliwa,turbinie K-14 wydusił 105KM :bigok:
To chyba chodzi o mnie :)

Kiedyś czytałem sobie dział diesla i było tam takie motto... ( nie wiem czy dokładnie napiszę jak to było w oryginale )

Z dieslem to jest jak z organkami.... gdy zaczynasz na nich grać i wczuwasz się to nagle zaczyna Tobie brakować skali :P .

Dlatego 100 PS to jest dobre na początek... trzeba iść za szmocą dalej. Dlatego ja z pompy 9mm przesiadam się na 10mm przerobioną przez kolegę z forum i już nie będzie ograniczenia przy 5k obr/min a to jednak boli w dieslu :P , tym bardziej, że od około 4,5k obr/min czuć, że auto już nie ciągnie...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt gru 08, 2009 00:28

u mnie klin znosi 10mm ale mam vnt. na k14 szarpało bardziej ...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt gru 08, 2009 00:35

finch pisze:mógłbyś trochę szerzej opisać co z czym po kolei, bo w temacie wtrysku jeszcze zielony jestem
A co konkretnie chcesz się dowiedzieć? Klin w 1.6 da radę, jak nikt łap tam nie pchał to nic się nie stanie.
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 00:35 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » wt gru 08, 2009 00:42

Pompa wtryskowa, wiem że jest to dosyć delikatny mechanizm tylko nie wiem co z czym się je, chodzi mi o mody-co warto zrobić na co szkoda czasu jakich części szukać i najważenijsze jak je zidentyfikować.

A co do turba to chyba jednak zostanę z K-14 albo ew Garett T2 ponieważ nie pałuje raczej swojego wozu :D
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 00:47 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » wt gru 08, 2009 00:53

jak nie chcesz palowac wozu to polecam lekture tryb SZUKAJ i ogien :chytry: tam wieeeeeeele jest napisane a nie zawracaj glowy kolega na temat przerubki pompy pozdro



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt gru 08, 2009 00:54

finch pisze:Pompa wtryskowa, wiem że jest to dosyć delikatny mechanizm
oj zdziwiłbyś się co potrafi zrobić ze sprężynką jak np wypadnie - jak wpadnie na tryby to zostaje miał, a pompa dalej działa :)

Właśnie do pałowania najlepiej się małe turbo nadaje, jak masz krowę to trzeba do niej konkretnej pompy, inaczej auto nie jedzie.

W modach pompy chodzi o zwiększenie mocy silnika :) Wiadomo że moment się bierze z ilości przepalonego paliwa, a moc z momentu i obrotów, czyli zwiększa się dawki, a jak się skończy regulacja to zakłada się większe tłoczki do pompy i wyższe fale (PiPromień^2 x skok = objętość), opóźnia się działanie mechanizmów zapobiegających przekręceniu silnika, poszerza się zakres wyprzedzenia kąta wtrysku.



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » wt gru 08, 2009 00:55

k14 dobry wybór teraz tylko pompa lda mbc podlanie i juz bedzie lepiej smigac :grin:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt gru 08, 2009 00:57

finch, jak będziesz miał pompę dawcę to napisz temat, coś podpowiemy, szkoda siać spam.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » wt gru 08, 2009 01:00

tylko widzisz ja nie chce mieć auta które będzie ciągnąć w górnych partiach obrotów ponieważ 90% to jazda po mieście mi zależy na mocy i momencie w całym zakresie z czego na czerwone pole kręcę niezwykle rzadko.

W sumie to masz rację :D poszukam naokoło po szrotach pospisuje numery z pomp i wtedy będę klepał na forum ;)
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 01:01 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości