Temperatura silnika i klimatyzacja

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Owen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt lis 28, 2008 15:24
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Temperatura silnika i klimatyzacja

Post autor: Owen » pt lis 20, 2009 17:50

Witam ! Ostatnio zauważyłem dość niepokojący objaw. Mianowicie, mam Golfa IV AHF 99 r posiadam panel climatronica. Przy włączonej klimatyzacji wszystkie dwa wiatraki pracują na chłodnicy i silnik maksymalnie osiąga temp 57 stopni i taką utrzymuje bez względu jak go piłuje natomiast gdy włącze ECON to wiatraki stają i mogę normalnie silnik dogrzać do tych 90 stopni i ładnie utrzymuje tą temp. Może ktoś spotkał się z takim problemem. Może być to przyczyną termostatu chodź wymieniałem go jakoś pod koniec lipca bo wtedy furka wogóle mi się nie dogrzewała i nie miałem jeszcze nabitej klimatyzacji. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » pt lis 20, 2009 19:01

ja bym stawial na termostat, jak temperatura plynu spada do tych 57 stopni to powinien byc prawie calkowicie, badz calkowicie zamkniety



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lis 20, 2009 19:52

Sprawdź - czujnik temperatury cieczy ,,, na początku zobacz wtyczkę i gniazdo czy nie ma wilgoci, a dla pewności możesz wymienić = bo koszta niewielkie...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt lis 20, 2009 21:38

Raczej termostat, praca wiatraków robi identyczny efekt jak podczas jazdy - mimo że stoisz powietrze przepływa przez chłodnicę i zabiera z niej ciepło. A że termostat jest nieszczelny/niedomknięty (nawet odrobinę) sprawia że silnik w żaden sposób nie może nabrać temperatury, gdyż jest nieustannie wychładzany.
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 21:39 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



jumper79ldz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 22:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jumper79ldz » pt gru 04, 2009 23:00

witam a ja mam tak 1.9 tdi 2000 klima reczna i wiatrak nie działa temperatura do 90 i ani wiecej a witrakani drgnie nie znam sie bo to pierwsze autko hellp



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt gru 04, 2009 23:08

jumper79ldz, jeżeli temperatura jest niższa od 90, to chłodnica jest wyłączona z obiegu, przy 87 (tzn termostat otwiera się troche wcześniej) chłodnica jest dołączona, więc silnik chłodzi się nawet bez wiatraka. Wiatrak odpala się, kiedy chłodzenie naturalne (pędem powietrza w trakcie jazdy) nie wystarcza. Rozgrzej silnik, zatrzymaj się, i stój w miejscu z włączonym silnikiem - po chwili na pewno się włączy



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt gru 04, 2009 23:10

jumper79ldz, pozwól mu się zagrzać i zostaw go na włączonym silniku dokąd się wiatraki nie włączą lub temperatura nie przekroczy 90 stopni. Jeśli wiatraki się włączą wszystko ok, jeśli się nie włączą a temperatura zacznie przekraczać 90 prawdopodobnie masz padnięty termowyłącznik - tylko klima musi być wyłączona bo na klimie wiatraki włączają się dodatkowo wtedy gdy parownik wymaga schłodzenia co zaburzy test.



Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » sob gru 05, 2009 13:38

przy 87 stopniach jest już w pełni otwarty, u mnie w AGR nigdy nie słyszałem ani nie widziałem żeby włączał się wiatrak nawet w upały



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » sob gru 05, 2009 14:34

perty pisze: u mnie w AGR nigdy nie słyszałem ani nie widziałem żeby włączał się wiatrak nawet w upały
To nie słuchałeś/nie patrzyłeś. W długim korku w lecie zawsze się wentylator odpali...



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob gru 05, 2009 16:16

Autko jest dobrze wytłumione, podczas najgorszych upałów jak jesteś w środku nic nie słychać a wyjdziesz i staniesz obok słychać jak wiatraki szaleją na 3 biegu.



Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » sob gru 05, 2009 18:09

byc moze nie slyszalem ale jak z ciekawosci chcialem zobaczyc czy dzialają to sie nie doczekalem :)



mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » ndz gru 06, 2009 18:56

perty pisze:byc moze nie slyszalem ale jak z ciekawosci chcialem zobaczyc czy dzialają to sie nie doczekalem :)
w moim AHF jest to samo, a wskaźnik nigdy nie pokazał więcej niż 90stopni, nawet w lato po ostrej jeździe po zaparkowaniu nic się nie kręci ...ciekawe, w innych moich autach wiatrak zawsze się załącza i chodzi jakiś czas po zgaszeniu silnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości