Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn sie 03, 2009 18:38

Tak troszke wynik zawsze faluje jak silnik pracuje. Oczewiscie jak sie przyspieszy kat wtrysku to bedzie silnik pracowal bardziej twardo ale jakby stanie sie tez mocniejszy. Przy opoznionym bedzie leciutko sobie klekotał a nie walił jak ciagnik ale tez nie bedzie taki zrywniejszy. To sa różnice dość małe ale wyczuwalne.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » ndz lis 29, 2009 18:04

witam, ja mam tak że na zgaszonym silniku kąt wynosi 38 a gdy go odpale wacha się między 52 a 61 skąd taka różnica i jak ustwiać w końcu ten kąt na odpalonym czy na zgaszonym??


Obrazek

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz lis 29, 2009 18:48

sprawdza sie na odpalonym temp musi byc min 80st, vagiem wchodzisz w basic settings grupa 000 pole nr od lewej, powinno byc 49-52 jesli jest np 52-58 to tez ok



Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » ndz lis 29, 2009 19:17

Na odpalonym oczywiście



Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » ndz lis 29, 2009 22:23

sprawdzałem dzisiaj u kolegi w ibizie i kąt wachał się pomiędzy 49-51, czemu w takim razie u mnie tak bardzo skacze między 52-61 i czy taki kąt jest dobry czy warto go poprawiać? Mam problemy z porannym odpalaniem, trzeba troche dłużej kręcić jak już załapię to przez 3 sekundy trzęsie silnikiem, z tyłu biała chmura dymu, co robić?


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 29, 2009 23:34

fleshu, Zaciekawił mnie ten wątek o bombelkach, bo u mnie jest ten sam problem. Nawet po wymianie oringów i filtra nic się nie zmienia. Poprostu jak sie go pogazuje na luzie to zasuwaja jak szalone i czasami mam wrażenie że jak sie mu doda gazu to mało nie zgaśnie pewnie przez to powietrze. Dodam że zazwyczaj mam mało paliwa w baku.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn lis 30, 2009 01:20

andrzejr2006 pisze:na zgaszonym silniku kąt wynosi 38
Ustawiamy na zgaszonym.
Ustawienia sprawdzamy na zapalonym.
Silnik ma mieć min 80 stopni.
Dla AHF, ALH,ASV itp ustawiamy luzując 3 śruby na kole pompy (środkowej, głównej nie dotykamy).
Nawet drobne dotknięcie przestawi dosyć mocno kąt > więc robimy to powoli > delikatnie dokręcając śruby.
Po każdej zmianie odpalamy silniczek > Vag>blok wartości mierzonych> grupa 000> zablokować nastawy > tdi timing> sprawdzamy na wykresie jaka jest wartość.
Najbardziej wydajne ustawienie > lekko nad niebieską linię.
W grupie 000 (przy zapalonym silniku)> przy zablokowanych nastawach -> pozycja pomiarowa nr 1 to kąt wymagany, pozycja nr 2 to kąt aktualny.

[ Dodano: 30 Lis 2009 00:27 ]
marcin999 pisze:Zaciekawił mnie ten wątek o bombelkach
Taka wada modelu.
U mnie leci sporo ale raczej nie ma to wpływu > wszystko i tak ucieka powrotem > a w pompie samo paliwo zostaje. Na forum był kiedyś temat o tym jak się tego pozbyć > jedni zmieniali wkłady w baku a inni naprawiali stare > nie mam odnośnika do tego tematu > jak ktoś trafi to niech zapoda.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn lis 30, 2009 02:37




Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » czw gru 03, 2009 18:07

tez mam podobny problem wymienilem podgrzewacz oringi przewody posprawdzalem i nic moge dojsc skad mam powietrze w ukladzie. czesto leje do pelna i nie ma zasady czy mam pusto czy pod korek bable sa. ranne odpalanie tak jak pisal antojuja bialy dym przez chwile a potem juz wszystko ok



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt gru 04, 2009 00:46

poszukaj kilku tematow o powietrzu w ukl. paliwowym tam jest wszystko opisane



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » wt gru 22, 2009 18:25

Witam ;) właśnie jestem po wymianie rozrządu i na vagu sprawdziłem sobie kąt wtrysku i pokazuje mi wartość w przedziale 0.27-0.33. Podjechałem do mechanika z prośbą żeby mi go lekko przyspieszył a on stwierdził że tak może zostać i że przynajmniej będzie bardziej miękko pracował. Z tym że bardziej miękko to się zgodze, ale czy nie ma to negatywnych skutków na pozostałe elementy silnika? Z tego co wyczytałem to lepiej trochę opóźniony niż zbyt przyspieszony ale czy u mnie jeest przesadnie opóźniony? :bigok: Powiedział też że jak pasek za jakiś czas minimalnie się naciągnie to ten kąt i tak się przyspieszy ale czy to prawda?


Obrazek
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 18:35 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt gru 22, 2009 18:50

pierdoły ci opowiada poprostu mu sie chciało poprawiac spartolonej/nie dokończonej roboty
tu ewidentnie na wykresie widac ze za późny kąt-ja bym poprawił

nawet w vag-comie jest podany zakres a to co tu pokazałes nie podchodzi pod zakres minimalny
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 19:09 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

NATHAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lut 19, 2007 23:55
Lokalizacja: ZZA ROGU

Post autor: NATHAN » wt gru 22, 2009 18:56

popraw w okolice 50-55 na ciepłym silniku.



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » wt gru 22, 2009 19:09

Dzwoniłem właśnie do niego i jutro mam podjechać coś zdziała. Ale na ile to zrobi jak nawet on nie ma vaga to nie wiem. Okaże się jutro :bigok:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 145 gości