Jaka uszczelka pod głowicą
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaka uszczelka pod głowicą
Witam, potrzebuję zidentyfikować rodzaj silnika w vw golf II 1.6D z 1985 roku, o numerze nadwozia wvwzzz19zfw453475. Przybieram się do wymiany w nim uszczelki pod głowicą i nie wiem jaka tam idzie, bo okazuje się, że w 1985 roku był rozłam i są cześci do lipca 1985 i od sierpnia 1985. Kolega mi natomiast mówi, że oprócz tego jest wyszczególnienie na grubość uszczelki i ilość wycięć/otworów (1,6 mm 1 otwór; 1,65 2 otwory; 1,7 3 otwory). Jakby mnie ktoś mógł oświecić, albo zidentyfikować po nr który podałem jaki jest oryginalny kod części, to by było fajnie .
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 16:20 przez Loczek, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf 1.9 TDI 1Z.
Leon 1.9 TDI ASV.
Leon 1.9 TDI ASV.
Tak, ale problem jest taki, że mam dane jakie mam i muszę skołować na koniec tygodnia części i zawieźć dla dziadka na wieś . Dlatego próbuję to tak zdalnie rozszyfrować, bo z nim się nie dogadam.
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 19:40 przez Loczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf 1.9 TDI 1Z.
Leon 1.9 TDI ASV.
Leon 1.9 TDI ASV.
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
Też mi się tak wydaje. Ja zawsze tak robiłem. W swojej ostatnio już dawałem "trójkę". Bo już miałem 3 razy planowaną głowicę.Lipek81 pisze:Wydaje mi się, że zasada jest taka, że jeżeli głowica jest splanowana o np. 0,1mm, to dajemy uszczelkę o 0,1mm grubszą, ale niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
No, przynajmniej tak mi mechanicy radzili. Ale może to błąd?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Wystający tłok poza blok silnika jaka uszczelka
Przebieg pomiaru
W wypadku zamontowania nowych tłoków lub
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wy-
niki ważny jest wynik z największą wartością.
Przebieg pomiaru
W wypadku zamontowania nowych tłoków lub
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wy-
niki ważny jest wynik z największą wartością.
Loczek,
]
daj nam zdjęcie głowicy między 1 i 2 cylidrem i wtedy powiem Ci którąuszczelkję zamontować.
generalnie do D i TD masz dwa rodzaje uszczelek.
uszczelki do silników produkowanych przed 87' i po 87'
a co do tego jaką grubość wybrać to trzeba zmierzyć wystawanie tłoków z bloku w ich najwyższym położeniu.
jeśli masz silnik wyprodukowany po 87' to można założyć metalową uszczelkę od TDI.
będzie znacznie mocniejsza.
[ Dodano: 01 Gru 2009 13:26 ]
NightRider,
ja zawsze zakładam największą ale z tego względu że w swoje silniki więcej dmucham niż seria przewiduje.
co do tego że przy planowaniu się zakłada większą to jest to teoria wyssana z palca.
jeśli masz D lub TD to wtedy go troszkę doprężasz co0 pozytywnie w \pływa na poranny rozruch ale jeśli zaczynasz podkręcać znacznie wcześniej wystąpią objawy przeładowania.
[ Dodano: 01 Gru 2009 13:29 ]
Lipek81,
silniki na płytkach były montowane do 87' wiem bo mam w domu dwa golfy z 87' mój jest z pierwszej połowy i miałem silnik na płytkach który notabene znacznie wyżej można kręcić a drugi jest już z grudnia 87' i ma już głowicę na hydro, w obydwóch były wpisy które potwierdzały to że były to ori silniki
]
daj nam zdjęcie głowicy między 1 i 2 cylidrem i wtedy powiem Ci którąuszczelkję zamontować.
generalnie do D i TD masz dwa rodzaje uszczelek.
uszczelki do silników produkowanych przed 87' i po 87'
a co do tego jaką grubość wybrać to trzeba zmierzyć wystawanie tłoków z bloku w ich najwyższym położeniu.
jeśli masz silnik wyprodukowany po 87' to można założyć metalową uszczelkę od TDI.
będzie znacznie mocniejsza.
[ Dodano: 01 Gru 2009 13:26 ]
NightRider,
ja zawsze zakładam największą ale z tego względu że w swoje silniki więcej dmucham niż seria przewiduje.
co do tego że przy planowaniu się zakłada większą to jest to teoria wyssana z palca.
jeśli masz D lub TD to wtedy go troszkę doprężasz co0 pozytywnie w \pływa na poranny rozruch ale jeśli zaczynasz podkręcać znacznie wcześniej wystąpią objawy przeładowania.
[ Dodano: 01 Gru 2009 13:29 ]
Lipek81,
silniki na płytkach były montowane do 87' wiem bo mam w domu dwa golfy z 87' mój jest z pierwszej połowy i miałem silnik na płytkach który notabene znacznie wyżej można kręcić a drugi jest już z grudnia 87' i ma już głowicę na hydro, w obydwóch były wpisy które potwierdzały to że były to ori silniki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 168 gości