Box - układ elektroniczny (z reguły analogowy) oszukujący ECU, powoduje podniesienie dawki paliwa - jest to berdziej rozbudowana wersja popularnego na Allegro rezystora

Zalety - łatwy montaż i demontaż - istotne w przypadku gdy auto jest na gwarancji, lub niechcemy pruc kompa, jeśli nie ma innej mozliwości modyfikacji. Przystepna cena.
Wady - mały przyrost mocy i momentu, czeste notlaufy spowodowane duzą bezwładnością turbiny.
Chip - gotowy eprom z zapisanymi mapami wtrysku i doładowania pod konkretny sterownik - raczej do starszych aut, których nie mozna robic przez złącze diagnostyczne.
Zalety - duzo wieksze przyrosty mocy i Nm, cena nizsza niż wirusa
Wady - jest to kopia softu robiona przez któregoś z tunerów do jakiegos auta - jest kilka mozliwości - albo bedzie akurat, albo za słaby, albo za mocny - wszystko zalezy od stanu silnika i osprzetu jaki mamy, a takze naszych wymagań.
Wirus - modyfikacja oprogramowania sterownika dla konkretnego auta i konkretnego kierownika. Gotowy soft z poprawionymi mapami tuner modyfikuje na hamowni pod nasza noge i auto. Mamy mozliwośc dostosowania charakterystyki silnika do naszego stylu jazdy z uwzględnieniem możliwości samego silnika i osprzetu. Przy dodatkowych modyfikacjach (inne wtryski, turbo itp) jest to jedyny sposób na zestrojenie wszystkiego do kupy.
Zalety - dowolne kształtowanie charakterystyki silnika (z uwzglednieniem powyzszych), potwierdzone wyniki na hamowni. Z reguły po poźniejszych modyfikacjach osprzętu strojenie mamy gratis lub za niewielkie pieniądze.
Wady - w zasadzie tylko jedna - cena.