Niespotykany problem z obrotami ;/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sebusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 27, 2009 23:59
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Niespotykany problem z obrotami ;/

Post autor: sebusss » sob lis 28, 2009 00:12

Witam. Mam problem z obrotami, wiem ze juz nie raz byl ten temat poruszany ale w nigdzi nie znalazłem tego co u mnie. Mianowicie wszystko na pozór jest w porządku, zarówno prędkościomierz, jak i obrotomierz idą normalnie, ale jak przekrocze prędkość 110 km/h, bądź wskazówka obrotomierza zbliża się do drugiej kreski przed 3 to zegary (oba) spadają na dół choć samochód nie gaśnie i normalnie dalej moze jechac a nawet zwiększać prędkość! przy tym gdy to sie dzieje zaczyna mrógać lampka oleju.

PROSZE o pomoc jeśli ktoś wie o co chodzi tylko mowie od razu ze to moje pierwsze auto i ie bardzo sie znam wiec prosze o wyrozumiałość w stosowaniu fachowych pojęć :crazy:

Z góry dzieki wszystkim :wink:


jeśłi temat znajduje sie w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 00:13 przez sebusss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 28, 2009 00:19

Pasek się ślizga, lub uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, miernik w łapę i sprawdzaj napięcia.

Jeśli napięcia się zgadzają to problem tkwi w liczniku.
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 00:21 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » sob lis 28, 2009 10:42

podpenij go pod komputer i sprawdz obroty podczas jazdy (*wtedy kiedy ci spadaja) jezeli na komputerze bedzie 3 tys obrotow a wskazowka bedzie na 1 tys to licznik masz wadliwy.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob lis 28, 2009 11:10

mono_, pod komputer :bajer: mozesz ewentualnie właczyc funkcje pokazywania obrotów w okienku tam gdzie sa kilometry napisane i zobacz co sie dzieje:)poszukaj na forum bo jest o właczaniu cyfrowego obrotomierza

[ Dodano: 28 Lis 2009 10:23 ]
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235766 tutaj masz


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

sebusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 27, 2009 23:59
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: sebusss » sob lis 28, 2009 12:39

no dzieki :pub: dzisiaj sprawdze to napiecie, ale co do innych rad to przykro mi ale komputerka nie mamw aucie :( dzieki wielkie dam znac co i jak jak sprawdze napiecie!

[ Dodano: 28 Lis 2009 12:35 ]
a wiec tak:

1. nie mam czym sprawdzic poki co tego napiecia;/ jak bede mial to dam znac co i jak

2. ten sposob z licznikiem tez mi nie działa. mam problem w takiej postaci ze moge włączyc tylko cyferki 1, 2 lub napis del. a na dodatek jak uruchamiam silnik to zawsze przez chwile ta 2 miga.

3. jest jeszcze cos co zauwazyłem chwile przed spadkiem wskazówek światło zaczyna mrógać. nie jest to jakies straszne mruganie ale zauważalne golym okiem. moze to wam cos podpowie? ;] licze na pomoc fachowców bo sam to raczej nic nie zrobie ;p :otepienie: :D



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » sob lis 28, 2009 13:35

no jak nie masz komputerka w aucie? A co zarzadza twoim samochodem ?

Masz jednostke sterujaca ale nie masz w kokpicie jedynie mozliwosci przegladania poszczegolnych parametrow.



sebusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 27, 2009 23:59
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: sebusss » sob lis 28, 2009 13:53

mono_ pisze:no jak nie masz komputerka w aucie? A co zarzadza twoim samochodem ?

Masz jednostke sterujaca ale nie masz w kokpicie jedynie mozliwosci przegladania poszczegolnych parametrow.

całkiem możliwe , ale przeciez juz mowilem ze nie znam sie wiec jak mowie cos nieprawdziwego to prosze brac na to poprawke ze sie nie znam :crazy:
no tak jak mowisz wejscia nigdzie nie mam w srodku zeby sie podłączyc do kompa. a bynajmniej takowego nie widze.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » sob lis 28, 2009 14:01

jak masz golfa III to juz ci pisze gdzie masz wtyczke :)

Wyjmij popielniczke przednia i z prawej (tuz obok popielniczki) jest taka klapka przesun ja w miejsce wyjetej popielniczki i ukaze sie Tobie piekny wtyk przypominajacy złacze LPT. Kupujesz przewod na allegro za 40 zł bierzesz dzieciakom laptopa, czytasz na forum jakiego programu uzyc, i juz masz pokazane wszystkie bledy:) Mozesz je nawet wykasowac jak masz ochote.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob lis 28, 2009 16:07

mono_, on ma aaz a nie 1z czy afn ten silnik nie ma kompa i nie mieszajcie dla chłopaka w głowie jedyny ala komputerek to w liczniku jest i tam mozna wlaczyc np wlasnie cyfrowy obrotek:)


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

sebusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 27, 2009 23:59
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: sebusss » sob lis 28, 2009 17:40

poszedłem i sprawdziłczy faktycznie jest tam to wejscie do podłączenia i okazuje sie ze na dwa miejsca obok przycisku grzania szyby tylnej to ktos zamontował antywłamywacz. no wiecie taki guzik ze naciskasz i nie mozna odpalic silnika, dopoki nie nacisnie sie tego drugi raz. nie wiem moze tam jest ta wtyczka, ale ja nie moge tego guzika sciagnac od tego 'antywłamania'

a co do licznika z elektrycznym obrotomierzem to juz mowilem ze probowałem ale moge włączyc cyfry 1,2 albo del. nie mam az 8 cyfr tak jak bylo w podanym linku.


kurde juz mnie to powoli wkurza bo normalnie jezdzic nie moge :| :|



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 28, 2009 17:56

Miałem podobną sytuację z tym że do opadających obrotów i prędkości dochodziło u mnie do kasowania przebiegu dziennego i przestawiania się zegarka(12:00).
Wina była w kabelku masowym(wychodzi z wtyku 17-pinowego) który jest przykręcony w miejscu gdzie z głowicy wychodzi króciec do nagrzewnicy. Obrazek



sebusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 27, 2009 23:59
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: sebusss » sob lis 28, 2009 18:34

KrystO pisze:Miałem podobną sytuację z tym że do opadających obrotów i prędkości dochodziło u mnie do kasowania przebiegu dziennego i przestawiania się zegarka(12:00).
Wina była w kabelku masowym(wychodzi z wtyku 17-pinowego) który jest przykręcony w miejscu gdzie z głowicy wychodzi króciec do nagrzewnicy. [url=http://images39.fotosik.pl/229/ba10d0f545686bfcm.jpg]Obrazek[/URL]


u mnie czasami równiez zdarzyło sie ze zegarek sie wyzerował i licznik dzienny. a w jaki sposob to naprawiłes? :D kurcze fajnie by bylo jak bym nie musiał ponosic zadnych kosztów :)



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 28, 2009 19:10

W miejscu zaznaczonym na zdjęciu oberwał mi się kabel masowy od oczka.
Oczko przykręcane nakrętką na kluczyk 8. Tam są dwa takie kabelki i one wchodzą do tego wtyku(patrz załącznik). Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 19:23 przez KrystO, łącznie zmieniany 1 raz.



sebusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 27, 2009 23:59
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: sebusss » sob lis 28, 2009 19:31

ok. dzieki jutro to sprawdze bo dzisiaj po ciemku to juz nie ma co. sprawdze i jutro dam znac ale dzieki wielkie :pub:

[ Dodano: 01 Gru 2009 19:55 ]
sorki ze dopiero dzis.

jeśli chodzi o kabelki to sa w stanie nienaruszonym wszystko z nimi ok. ale na dniach jeszcze pojade do elektryka zeby sprawdził wszystko dokładnie. romawiałem z kumplem który mial cos podobnego i własnie u niego problemem były również te kabelki dlatego bede szukał w tym kierunku. dzieki za pomoc wszystkim!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości