Turbina znowu się zacina ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Turbina znowu się zacina ??

Post autor: Zocha » wt sty 27, 2009 14:57

Witam
Mam takie pytanie do wszystkich posiadaczy TDi ze zmienną geometrią
czy ktoś maił taką sytuacje ze po wyczyszczeniu turbiny ona za jakiś czas ( 6-9 miesięcy) znowu się zacina umie właśnie tak jest, zaczyna mnie to powoli denerwować bo ile to razy można rozbierać tą samą turbinę i ja czyścić.Morze mi ktoś powiedzieć dlaczego tak się dzieje ,czego to jest wina ze tak szybko ona się zapieka ??

Z góry dziękuje za odpowiedz


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

Awatar użytkownika
czayen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: czayen » wt sty 27, 2009 16:53

Zocha pisze:czy ktoś maił taką sytuacje ze po wyczyszczeniu turbiny ona za jakiś czas ( 6-9 miesięcy) znowu się zacina
A czyściłeś sam, czy dawałeś do jakiegoś specjalisty od tego?



Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Zocha » wt sty 27, 2009 17:33

Sam czyściłem jakoś nie mam przekonania do mechaników :chytry:

Mam teraz tak zapieczone łopatki ze na 3 biegu p na prostym odcinku wcisnę gaz w podłogę to się zacina to znaczy auto wskakuje w tryb awaryjny :grrr:


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt sty 27, 2009 19:10

Zocha pisze:Morze mi ktoś powiedzieć dlaczego tak się dzieje ,czego to jest wina ze tak szybko ona się zapieka ??
Proszę.Otóz główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest nieodpowiedni dla turbiny styl jazdy.
Nie była zbyt często dmuchana,co znaczy,że nie dostawała za często po dupie.
Taka turbine trzeba bezwzględnie co jakiś czas pogonic.Trzeba,bo inaczej łopatki nie będą pracowały w całym swoim zakresie i po kilu miesiacach nagar zgromadzony na muszli nie pozwoli im pózniej na wieksza zmiane konta nachylenia.

[ Dodano: 27 Sty 2009 18:12 ]
Sorki za tego byka w słowie" konta",oczywiście należało napisać kąta.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Zocha » wt sty 27, 2009 21:50

sagon pisze:Proszę.Otóz główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest nieodpowiedni dla turbiny styl jazdy.
Nie była zbyt często dmuchana,co znaczy,że nie dostawała za często po dupie.
Właśnie oto chodzi ze ja lubię szybką i dynamiczną jazdę dlatego mnie to dziwi

morze ta gruszka nad turbiną jest uszkodzona sam nie wiem

zobaczę jeszcze raz rozbiorę ta turbinę al tym razem oddam ją do piaskowania morze to da lepszy efekt


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » wt sty 27, 2009 21:57

do piaskowania to chyba raczej nie będziesz po nim miał lekko chropowata powierzchnie a tu chodzi zeby była jak najgładsza,


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » wt sty 27, 2009 22:10

jak miałem AFN-a to też standardowo mi się co rok zapiekały, u mnie to pozbycie się KAT-a i lejących wtrysków załatwiło sprawę. pozdro.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » śr sty 28, 2009 08:46

Turbina nie powinna się co chwile zapiekać, nawet jeśli jeździsz spokojnie. Piaskowanie może pogorszyć sprawę. Jeśli turbo często się zapieka to na 100% leją wtryski. Wyciągnij wtryskiwacze i je sprawdź, wytnij przy okazji katalizator. Miałem ten sam problem, turbina zapiekła mi się po 600 km od czyszczenia, więc bez namysłu sprawdziłem wtryski i okazało się, że jeden leje a reszta w miarę ujdzie. Wymieniłem wszystkie tzn same końcówki boscha. Przy okazji wyciąłem katalizator, który o dziwo nie był tak strasznie zapchany. Po tych zabiegach jak rękął odjął, wszystko jest w porządku.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 08:48 przez piow11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Zocha » wt mar 24, 2009 18:41

Żeby nie zaśmiecać forum napisze to w tym temacie :chytry:

Na dniach będę rozbierał turbinę żeby ją wyczyścić znajomy który ma warsztat doradził mi abym ją wypiaskował,co myślicie o takim zabiegu ? dlaczego piaskowanie morze pogorszyć sprawę ?


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 24, 2009 23:29

Zocha pisze:dlaczego piaskowanie morze pogorszyć sprawę ?
Ponieważ szorstka powierzchnia po piaskowaniu będzie jeszcze bardziej podatna na oklejenie nagarem.Po takim zabiegu będziesz jeszcze częściej czyścił swoją turbawkę.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt mar 24, 2009 23:34

Michaś_1977, chyba ze po piaskowaniu wypoleruje sie papierem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 24, 2009 23:41

Adamm pisze:Michaś_1977, chyba ze po piaskowaniu wypoleruje sie papierem
No chyba,że tak,ale czyż nie lepiej od razu zrobić to papierem.
Najpierw benzyną ekstrakcyjną przemyć nagar (wtedy tak nie zabija papieru),a później papier i heja... :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr mar 25, 2009 00:23

ja to *#cenzura#* sprezonym powietrzem (8bar) a potem papier 80 --> 120 --> 180 --> i na koniec bodajze 320 :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Zocha » czw lis 26, 2009 22:14

Witam
Panowie ręce opadają turbina znowu się zacina :grrr:
co jest grane

piow11 pisze:często się zapieka to na 100% leją wtrysk
wtryski zostały wymienione 5-6 miesięcy temu na nowe 216

czyli to nie wina wtrysków

szukam dalej przyczyny z góry dziękuje za każdą odpowiedz
Pozdrawiam


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości