Nie gasnie kontrolka ladowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tompo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 10, 2006 21:45
Lokalizacja: podbeskidzie

Nie gasnie kontrolka ladowania

Post autor: tompo » sob lut 25, 2006 16:19

witam
Mam problem z alternatorem :
jak uruchomię silnik nie ważne czy jest zimny czy ciepły to nie gaśnie mi kontrolka od ładowania dopiero jak mu dam 1500 obrotów to gaśnie ale w nocy widać że lekko mruży jak dam światła to dopiero gaśnie na amen jeden klient powiedział że że to reglator no to wymieniłem i nic potem że diody wzbudzeniowe też wymieniłem i nic czy może to być wina stojana bądź wirnika albo może te główne diody tzw prostownicze .dodam że jest to alternator BOSCHA diesel nie wiem jaką ma moc ?
Ostatnio zmieniony ndz maja 20, 2007 00:40 przez tompo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pn lut 07, 2005 12:06
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: magik » sob lut 25, 2006 16:25

wiesz, mam ten problem od dłuższego czasu.. wykluczyłem już łożysko, regler, diody.. jedynie własnie stojan i wirnik.. ostatnio zacząłem się zastanawiać czy może nie ma gdzieś przebicia na kablach, kiedy są trochę zagrzane..ale odpuściłem sobie na razie, bo nie mam czasu i więcej pomysłów, a ładowanie mam w normie i nic się nie dzieje.. zastanawiam się jeszcze ostatnio nad wymianą alternatora (tak na próbę od kogoś), żeby sprawdzić jak się zachowuje kontrolka i jakie jest ładowanie.. rozmawiałem też już z kilkoma osobami, którym dzieje się podobnie, ale nikt nie ma pewnego lekarstwa :)
jedynie z tym gaśnięciem kontrolki po przegazowaniu, to ja tak nie mam. ale zauważyłem, że w starszych modelach diesli każdy, którego miałem okazję oglądać tak ma.. ktoś mi kiedyś tłumaczył, że trzeba przegazować, żeby wzbudzić coś tam, ale nie pamiętam.. osobiście znam 3 autka, w których tak jest i właściciele mówią, że było tak od początku..


[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lut 25, 2006 17:58

Ja też tak mam,tzn.że po odpaleniu kontrolka świeci,gaśnie jak dostanie troche gazu.I podejrzewam że to nic ważnego bo te objawy wystąpiły po zmianie zegarów.W poprzednich(bez obrotomierza) tego nie było.I żeby było śmieszniej kolega w golfie z silnikiem SB ma to samo...Widocznie ten typ tak ma.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lut 26, 2006 04:29

to normalne niemasz czym sie przejmowac
czasami mi sie żarzy czasmi odrazu zgasnie roznie to bywa zalezy od humoru golfizny :grin:
ma wszelki wypadek sprawdz sobie ladowanie



tompo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 10, 2006 21:45
Lokalizacja: podbeskidzie

Post autor: tompo » ndz lut 26, 2006 10:37

ładowanie w porządku ja mam tak od samego początku czyli idzie już 9 rok chciałem sie właśnie dowiedzieć czy wymiana mostka by coś pomogła ale lepiej może jakiś alternator z innego ????A może za duży akumulator i nie może go wzbudzić na małych obrotach ja mam 72 Ah???



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » ndz lut 26, 2006 16:46

Witam.
Nie zaszkodziło by rozebrać alter, przeczyścić pierścienie ślizgowe szczotek- czasem trzeba wręcz przetoczyć...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lut 26, 2006 18:14

vorlog pisze: Nie zaszkodziło by rozebrać alter, przeczyścić pierścienie ślizgowe szczotek- czasem trzeba wręcz przetoczyć...
Jest takie przysłowie:jak cie nie swedzi,to nie drap :bajer:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lut 26, 2006 21:55

u mnie jest tak samo, zgasnie jak dodam gazu ,czyli ten typ tak ma chyba



Shane84
Golf 2 D60
Golf 2 D60
Posty: 404
Rejestracja: czw sty 20, 2005 19:12
Lokalizacja: E-g

Post autor: Shane84 » ndz lut 26, 2006 23:03

tez sie wydaje ze to normalne,chociaz na cieplym silniku to nie jestem przekonany czy tak sie powinno dziac.



pawello2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 23:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pawello2 » ndz lut 26, 2006 23:33

Panowie ten typ tak ma. Mam 1,6 d z 1986r(jeszcze na chodzie i pali gumy) kombi. Ten niby problem chyba Wam w niczym nie przeszkadza? No , mnie też , tak było zawsze.



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » pn lut 27, 2006 10:48

Potwierdzam - u mnie to samo. Ładowanie oki a jak odpalę to świeci kontrolka przedazuję i potem na jałowym sobie pyłga czasami.


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lut 27, 2006 10:55

akurat w naszym przypadku tak jest, aczkolwiek to też zależy od alternatora. niektóre potrzebują do wzbudzenia wyższych obrotów ( 1500/1700) a niektóre działają już od odpalenia. nie ma sie czym przejmować. a temat żarzącej sie diody u mnie też czasem występuje, ale jakoś na razie mnie nie rusza, bo zrobiłem kapitalke alternatora i ładuje dobrze.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pn lut 07, 2005 12:06
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: magik » pn lut 27, 2006 15:21

Cinek pisze:a temat żarzącej sie diody u mnie też czasem występuje, ale jakoś na razie mnie nie rusza, bo zrobiłem kapitalke alternatora i ładuje dobrze.
no właśnie Ciebie też miałem na myśli pisząc posta u góry :D


[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt maja 18, 2007 22:01

A ja za to mam troche inny problem.
Mianowicie u mnie sobie miga ta kontrolka na wolnych obrotach.A wraz z Nia miga wszystko-poczawszy od podswietlenia a skonczywszy na swiatlach.Jak przygazuje kontrolka przestaje migac ale reszta nie...Nie jest jednak to zasada-czasami nie miga.I co Wy na to??? Kolega mi powiedzial ze to moze byc zle umasowienie ktoregos z przewodow.Czy to prawda???


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości