Trzęsie silnikiem AHU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Trzęsie silnikiem AHU
Witam, w moim Golfie III 1.9 TDI 90 PS jakieś parę miesięcy temu od czasu do czasu lubił sobie zatrząść się ale jak mu się depnęło to wydostał tylko mała chmurkę i mu przechodziło, a ostatnio na zimnym cały czas trzęsie jakby chciał wyskoczyć z budy. Jak się trzęsie i doda mu się mocno gazu to potrafi się zadusić i przez 5 min nie odpalać tylko rozrusznik kręci i nie więcej. Jakby sprężenia nie było. Byłem podpiąć go do kompa to nic nie wykazało oprócz tego, ze jak szaleje to dawkowanie miedzy 1a 3 i 2 a 3 cylindrem jest znacznie inna. Wymienione zostały szklanki i pompa oleju. Objawy znacznie zmalały czyli trzęsie delikatnie i krótko i znacznie żadziej. Samochód moc odzyskał i nawet przy gaszeniu już go nie rzuca. Może to mieć jakiś związek z szklankami po wymianie - może to przeminąć? Zauważyłem, że jak są niskie obroty na danym biegu i chce mu się gwałtownie dodać gazu to też trzęsie nim na moment, ale nie zawsze tak jest. Pozdrawiam i proszę o pomoc
Nie wiem jaki tam przebieg masz - ale zabrałbym się za sprawdzenie i wyczyszczenie kolektora + wywalenie kata z auta .
Do tego zrób logi dynamiczne i zapodaj na forum ...
Tu masz poradę jak się do tego zabrać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462&start=0
Do tego zrób logi dynamiczne i zapodaj na forum ...
Tu masz poradę jak się do tego zabrać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462&start=0
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 00:18 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- skymax
- Gadatliwa bestia
- Posty: 562
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 14:30
- Lokalizacja: Środa Śląska/ Dolnyśląsk
- Auto: Audi A4 b6 1.9TDI AVF / Golf 3 Variant GT Special 2.0 AGG
- Silnik: AGG
- Kontakt:
Podpinam się do pytania , mam taką samą jednostkę , 1.9TDI AHU 90km z przebiegiem 244tys km , kat nie był wymieniany od początku - tak to wygląda i mam teraz okazję go wyciąc i wstawic strumiennice , nie chodzi mi o przypływ mocy ale o lepszy przepływ spalin . Często na zimnym dośc głośno chodzi .
[img]http://fotoo.pl//out.php?i=964086_dsc-1276-copy-.jpg[/img]
Żadnej strumienicy nie pakuj ... wstaw zwykłą rurkę ...skymax pisze:Podpinam się do pytania , mam taką samą jednostkę , 1.9TDI AHU 90km z przebiegiem 244tys km , kat nie był wymieniany od początku - tak to wygląda i mam teraz okazję go wyciąc i wstawic strumiennice , nie chodzi mi o przypływ mocy ale o lepszy przepływ spalin . Często na zimnym dośc głośno chodzi .
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
ostatnio jak się zrobiło zimno to mi też silnik dostawał takich drgawek na niskich obrotach, szczególnie jak zimny był, już chciałem wtryski zmieniać, ale po wyczyszczeniu nastawnika silnik chodzi jak marzenie.micky pisze:Ja raczej bym obstawial na pompe wtryskowa. Byc moze zabrudzony masz nastawnik pompy wtryskowej
I znow nastawnik do przejrzenia. Odpusc strumiennice. Kup tlumik przelotowy w obudowie katalizatora. Tlumik przelotowy poznasz po tym ze patrzac przezen bedzie mial w srodku rure z nawierconymi otworkami. W strumiennicy zas zobaczysz łuski ulozone w spiralny wzor.skymax pisze:Moim podczas jazdy najgorzej rzuca przy 4 biegu i obrotach około 1.3-1.5tys. ale to już chyba wina poduszek . Wole strumiennice ,ponieważ ze zwykła rurką mogą się doczepic na szybko a tak bynjamiej wygląda.
[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 21:58 ]
Ja mialem wlasnie rure wspawana zamiast kata ale buczalo mi to i wstawilem tlumik przelotowy. No i ucichlo.
W moim przypadku na pewno nie jest to od poduszek, bo jak go trzęsie to pracuje jakby na 3 gary, a przed wymianą pompy i szklanek to jakby na 2. Samochód stał przez tydzień u mechanika od pomp wtryskowych i wykluczył ją. Co do rozbieżności dawek to w najgorszym momencie było 2,99 na obydwóch , a powinno być przecież bliskie zero.
Odłączyłem jak na moje to co radziłeś I przestał działać prędkościomierz Silnik nadal czasami sobie zatrzęsie i na chwilę moc traci. Sprawdzałem świece to zauważyłem, ze jedna jest innej firmy i trochę grubsza, ale nie wiem czy to coś może robić. Proszę o więcej rad, bo nikt z mechaników nie może odkryć od czego to jeszcze jest po zmianie tej pompy oleju ( pompa przy 80 C daje 1,8 bara na luzie, a przy 3000 obr/min 5,3 ) i popychaczy. Wczoraj sprawdziłem świece i zauważyłem że jedna jest inna ( firma i trochę końcówka na grubszą ) poprzedni właściciel musiał tak namieszać. Tylko z samym odpalaniem to samochód nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 17:18 przez Sadzik86, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 68 gości