hybryda td i tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lyroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 08:44
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

hybryda td i tdi

Post autor: lyroj » wt lis 24, 2009 13:51

witam wszystkich serdecznie!
zamierzam zrobić mały experymet a mianowicie;
mój aaz odmowił posłuszeństwa znalazlem wiec dół od 1z w idealnym stanie
za namowa Arwama zostaje przy pompie od aaz tylko na 11 ja przerobie glowica i tloki również od aaz , wal i korb jako ze sa mocniejsze to od 1z i tu wlasnie mam maly problem.
z racji tego ze kolo w 1z jest ciezsze to gorzej sie zbiera z dolu .wyczytalem ze mozna zelzyc kolo ale bywa ze gorzej odpala i takie tam! z powodu niskiego bezwladu"lekkie kolo" i mój pomysł jest następujący założyć korby od 1z ale stopki od aaz ponieważ maja przeciwwage.!?
prosze o fachową porade
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 14:00 przez lyroj, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt lis 24, 2009 14:42

wsadź pod maskę ori 1Z do niego pompe wtryskowa z AAZ (sterowanie mechaniczne)... z tego co pamitam to v-ce prezes stowarzyszenia VWgolf GTIklub Polska jeździł takim autem (koper)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lis 24, 2009 16:07

leo... pisze:wsadź pod maskę ori 1Z do niego pompe wtryskowa z AAZ
Też uważam że tak będzie lepiej ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lis 24, 2009 16:35

Będziesz musiał założyć koło te co masz, chyba, że masz zamiar zmienić skrzynię i sprzęgło na takie od tdi.



arwam

Post autor: arwam » wt lis 24, 2009 17:16

lyroj,

co do mniejszej bezwładności koła to nic się nie martw.
ważne tylko żeby było koło wyważone.
jakoś ja miałem koło od skrzyni 020 przy AAZ które jest znacznie lżejsze niż przy skrzyni 02A i jakoś nie miałem żadnych problemów.
wadą tego rozwiązania będzie trochę mniejsza trwałość tłumika drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej, a nie żadne problemy z odpalaniem.
a co do korbowodów nie radzę kombinować z podmianami stopy korbowodu.
daj foto korb od AAZ i 1Z tuż obok siebie żeby było porównanie.
gdybym miał odpowiednie maszymy odelżyłbym i w AAZ'cie którego wcześniej miałem i w 1Z'cie i zarówno koło zamachowe jak i sam wał.
jak silnik będzie dobrze zrobiony to nie ma prawa być problemów przy odpalaniu. ale przy lekkim kole zamachowym będzie czulszy na ustawienie kąta wtrysku

[ Dodano: 24 Lis 2009 16:18 ]
munior pisze:leo... napisał/a:
wsadź pod maskę ori 1Z do niego pompe wtryskowa z AAZ
Też uważam że tak będzie lepiej ...
ja już tak zrobiłem i żałuję że nie wsadziłem ponownie TD nawet a zwłaszcza 1.6TD
wcześniej nie było problemów z robieniem osiągów. zobaczymy jeszcze jak będzie po zmianie wtryskiwaczy.



lyroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 08:44
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: lyroj » wt lis 24, 2009 17:35

Arwam
dlatego ze przy aaz jest lzejsze sprzęgło to prawdopodobnie są wagi przy stopkach
dlatego kombinuje odelzyc kolo ale wpasowac stopy od td robilem pomiary i niema żadnych różnic miedzy stopkami tylko waga
a co do zdjec to narazie jestem udupiony złamalem noge i przykuło mnie do wyra.



arwam

Post autor: arwam » wt lis 24, 2009 17:47

lyroj,

nie ma to sensu czym lżejsze koło zamachowe tym lepiej silnik będzie się zbierał na niższych biegach.
te przeciw wagi mają za zadanie chronić korby przed pogięciem korb choć się średnio z tego zadania wywiązują..
lyroj pisze:a co do zdjec to narazie jestem udupiony złamalem noge i przykuło mnie do wyra.
współczuję :crazy: :crazy: :crazy:

w każdym bądź razie ja bym nie szukał miodu w odbycie i korby zostawił w spokoju a zajął się wagą koła zamachowego i wału korbowego ale najpierw koło zamachowe.

[ Dodano: 24 Lis 2009 16:49 ]
a po drugie czym cięższy układ korbowo tłokowy to straty będą większe.



lyroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 08:44
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: lyroj » czw lis 26, 2009 02:38

dzieki za wypowiedzi
jak tylko przestanie bolec noga to do garażu i do roboty.
nie będę kombinował z korbami zakładam ori 1z i sprzęgła narazie nie odchudzam
kupie drugi zamach odelże go dobrze wyważę i na wiosne wmienie razemze sprzęgłem od vr6.
pozdro



arwam

Post autor: arwam » czw lis 26, 2009 09:57

lyroj pisze:kupie drugi zamach odelże go dobrze wyważę i na wiosne wmienie razemze sprzęgłem od vr6.
jak zainwestujesz w pompę minimum 11mm i dobre wtryskiwacze to taki zestaw okaże się niezbędny

[ Dodano: 26 Lis 2009 08:59 ]
do tego możesz założyć jakieś turbo GT2052V lub chociaż coś pokroju T3



lyroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 08:44
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: lyroj » czw lis 26, 2009 10:54

siema.
ja zostaje przy głowicy od td podpowiedz mi jakie wtryski dopasowac do pompy 11
i jeszcze jedno teraz mam turbine gareta 17 od karambola ma rozwiercona muszle i wsadzony jakis wiekszy wirnik
pompuje to bez kłopotów 1,8 bara
ale skrecilem ja na 1,2 bo z tej pompy paliwa brakuje
icka wsadzilem od suzuki bardzo ladnie pasuje i jest dosc spory
stary aaz z tym zestawem nie przestawał ciągnąc w całym zakresie obrotow
byłem zachwycony!



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lis 26, 2009 14:45

DN 0 SD 261 - zakładane, sprawdzone
DN 0 SD 265 - wydajniejsze, (mercedes 300 turbo, 250 turbo) mam zamiar założyć, nie wiem kto jeszcze ma.



lyroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 08:44
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: lyroj » czw lis 26, 2009 15:12

te 261 do jakich mniej wiecej mocy starcza



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lis 26, 2009 15:35

Trudno powiedzieć, wtryski w td nie są aż tak istotne jak w tdi, dlatego jeśli te co masz są zdrowe, to przyczyny niemocy szukaj gdzie inndziej.



arwam

Post autor: arwam » śr gru 02, 2009 14:52

t0mal, załóż DN OSD 310 lub 314 ponoć najwydajniejsze i i są stocowane w najbardziej dłubanych 3.0TD mercedesa, polecał je sam zaprzal



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości