Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » wt lis 17, 2009 20:41

Daje znać z postępu prac:P
Postanowiłem jeszcze raz zrobić mały eksperyment zdjąłęm korek przez jakiś czas polewałem go gotowaną wodą i na koniec zanurzyłem go w occie na kilka godzin. Byłem zaskoczony ile brudu z niego wypłyneło. Wymyty korek założyłem ponownie do golfa i węże już nie robią sie twarde :) Marna to pociecha bo z tego co widziałem to w zbiorniczku jest jakiś syf drobny nie wiem z czego i po pewnym czasie czeka mnie powtórka z rozrywki. Mimo wszystko jakaś nadzieja jest.
Druga sprawa czujnik temperatury miałem uprzednio zielony kupiłem żółty bo sprzedawca zapewniał mnie że to zamiennik. Przeczytałem na forum pare rzeczy i podobno te czujniki różnią się literką A na końcu numeru katalogowego. Do czego zmierzam. Dzisiaj grzałem samochodzik zeby mi sie wiatrak włączył przy dwóch pierwszych razach wiatrak włączył się przy 90 st. ( Termowyłącznik mam ustawione na 85) i chłodził do ok 85 st. płyn .Natomiast przy kolejnych próbach temperatura rosła do 100 stopni i wychładzał go do 90. Zgasiłem silnik przekręciłem na zapłon wskazówka powędrowała na ok 85 st. Tymczasem jeszcze 5 sekund wcześniej stal na 90. Tak sie zastanawiam czy ten czujnik mnie nie okłamuje.
Kolejna rzecz mam kupiony termowyłącznik do chłodnicy oryginalny VW ale jak tak sie bliżej przyjrzałem to są tam wypisane temperatury. 84-91 st. ; 95-102 st. Pewnie jakiś zły mi dobrali ;/ Ale sie rozpisałem heh



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 17, 2009 22:05

Ten syf w zbiorniczku to mogą być nieczystości które dostały się do układu chłodzenia, gorzej jeśli to są drobne czarne kleiste kuleczki/igiełki lubiące się osadzać wokoło rurki w zbiorniczku wyrównawczym bo taką postać przyjmują śladowe ilości oleju - jest on podobny trochę do ciepłej plasteliny. Z tymi czujnikami to prawda ważny jest numer części, bo kolory nie zawsze się pokrywają (czasami oryginał zielony i zielona podróbka to nie to samo). Co do temrowyłącznika jeśli jest on stary ma wypalone styki to tłumaczyło by różne temperatury załączenia wiatraków (czasem dochodzi do tego że ich wogóle nie załącza). Jeżeli masz termostat 87 stopni to ten termowyłącznik z ASO jest prawidłowo dobrany 91 stopni temp. załączenia i 84 wyłączenia I biegu, podobienie 102 i 95. Jeśli się boisz przegrzania możesz założyć termostat 80 stopni, i termowyłącznik 87/93 stopnie (temp. załączenia I/II biegu).
Ja bym teraz dokładnie wypłukał układ chłodzenia wodą destylowaną: zalać odpalić niech sobie trochę pochodzi, spuścić wodę i powtórzyć tak ze 2 razy potem już płukać na zimno aż przestanie wypływać syf - możesz dodać odrobinę płukanki ale nie przesadź bo mogą pojawić się nieszczelności np. na pompie wody. Możesz to zrobić przy okazji wymiany termowyłącznika by mieć z głowy. Potem musisz poobserwować czy syf w zbiorniczku znów się nie pojawia. :pub:



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

re

Post autor: vwgolf33 » śr lis 18, 2009 10:22

Termowłącznik i termostat miałem założony na wcześniejsze otwarcie żeby nie przegrzać silnika tak jak mi radzisz. Jeszcze jedno pytanie mój wentylator działa tylko na pierwszym biegu, szybszy bieg nawet na krótko nie chodzi. Da sie to jakoś naprawić czy do wymiany jest cały wentylator?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lis 18, 2009 14:02

Problem tkwi tuż za wtyczką, połączenie konetkora z przewodem prawdopodobnie się zerwało. Sama naprawa polega na zlutowaniu ich, sam wentylaotr dość niewdzięcznie się rozbiera ale wystarczy że odegniesz występy blokujące dolną pokrywę (tą z wtyczką) i powinieneś mieć dostęp do uszkodzonego złącza.

[ Dodano: 18 Lis 2009 13:05 ]
zapomniałem dodać nie powinno się mieszać termostatów i termowyłączkików: jak termostat jest 80 stopni to daj mu termowyłącznik 87/94, i odpowiednio 87 stopni 95/102. W przeciwnym razie będą albo duże wahania temperatury, albo wiatraki będą się włączały zbyt często co obniży żywotność termowyłącznika i samego silnika wentylatora



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

re

Post autor: vwgolf33 » śr lis 18, 2009 16:32

W takim razie muszę udać sie z tym wentylatorem do elektryka niech coś pokombinuje. W tej chwili mam założoną tą pierwszą opcję czyli termostat 82 st. i włącznik 85 st. Czyli jak będe chcial zmienić termo to zawsze w parze z czujnikiem chłodnicy dobrze wiedzieć. Chciałbym kupić jeszcze czujnik temp. do swojego AAZ jaką markę wybrać dużo jest tego na rynku. Oryginalny to był ELTH 597 919 501 z zieloną opaską . Wiem bo u mnie jeszcze był taki od nowości z logo VW :) Który czujnik warto wybrać w rozsądnej cenie ?
Zastanawiam się ten termowlącznik, który kupiłem chyba nie jest dobry do tego silnika 102/95 i 91/84. W starym jak udało mi sie odczytać są dwie cyferki 1. 95st. ; 2.102 st. Wg tego pierwszy bieg włączy się przy temp. 95 st a drugi 102 st.
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 16:40 przez vwgolf33, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lis 18, 2009 17:10

Widocznie dostałeś jakąś rzadszą wersję, między 87 a 95 jest 8 stopni różnicy, między 82 i 91 jest 9 więc jest ok, z tym że II bieg jak już naprawisz będzie się puźniej załączał. Oprócz oryginałów polecam Febi, Wahler, Valeo, ewentualnie Topran/ Hans Pries (te są najpopularniejsze), unikać należy włoskich np. EPS bo bardzo szybko się psują. Krótko mówiąc byle wyprodukowane w Niemczech :)



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » śr lis 18, 2009 23:14

Kurcze kupiłem czujnik Hans Pries założyłem i okazuje się że jest do niczego. Temperatura wskakuje na 110 st. Numer jest odpowiedni taki jaki być powinien. Straciłem tylko kasę ;/



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw lis 19, 2009 23:11

Spokojnie jeśli go nie uszkodziłeś możesz spróbować go zwrócić lub wymienić, z reguły nie robią przy tym żadnych problemów. Sprawdź jeszcze czy na 100% numer części jest identyczny jak w oryginalnym, bo prawde mówiąc raz mi się zdarzyło to samo z tym że ja właśnie źle odpisalem numer części...



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

re

Post autor: vwgolf33 » sob lis 21, 2009 16:24

Oddałem ten czujnik sprzedawca pomarudził ale przyjął. Postanowiłem kupić używany ale za to oryginalny czujnik ;P Wskazuje bardzo dobrze heh a jak przestanie to kupię następny.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 21, 2009 19:39

czujnik do zegarów jest dość żywotny bo to pozystor czyli zwykły kawałek metalu którego opór elektryczny maleje wraz ze wzrostem temperatury więc powinien Ci długo służyć :) A jak teraz pokazuje? nadal jest problem z ciśnieniem :chytry: ?



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » sob lis 21, 2009 22:36

Pokazuje temperaturę w czasie jazdy 75 st. wiatraki włącza się ok 80:) Wygląda na to że autko niedogrzane jest zastanawiam się czy nie wrzucić tego termostatu 87 st. Pytanie tylko czy przy takiej temperaturze nie będzie jeszcze wyższego ciśnienia. Ano problem powraca tak jak pisałem znowu się podonosi ciśnienie. Przyznam że jeszcze nie przepłukałem układu nie miałem na to czasu:)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 21, 2009 23:45

Jeśli w zimie nie będzie spadać poniżej 70 stopni zostawił bym ten termostat na dobre. Zarówno wyższe spalanie jak i spadek żywotności silnika będzie w takim przypadku całkowicie niezauważalny jeśli w ogóle wystąpi. A oszczędzasz sobie nerwów związanych z gotującym się płynem, strzelającymi wężami, przegrzaniem, i wszelkimi jego konsekwencjami :)



cornyvlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 05, 2007 16:16
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: cornyvlad » ndz lis 22, 2009 22:25

Ten syf w zbiorniczku to mogą być nieczystości które dostały się do układu chłodzenia, gorzej jeśli to są drobne czarne kleiste kuleczki/igiełki lubiące się osadzać wokoło rurki w zbiorniczku wyrównawczym bo taką postać przyjmują śladowe ilości oleju - jest on podobny trochę do ciepłej plasteliny.
Czy mozna rozwinac temat. U mnie pojawilo sie cos takiego w rurce wycprowadzajacej plyn z pompy wakum. Dziwne, bo tylko w tej krotkiej kilkunasocentymetrowej rurce, gdzie indziej tej mazi nie ma. Bede wdzieczny za pomysl co to moze byc :?:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz lis 22, 2009 22:50

cornyvlad, opisz dokładniej jaki ma kolor i konsystencję, albo wrzuć fotkę to będzie dużo łatwiej określić. Bo mogą to być zwykłe zabrudzenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości