Witam mam Golfa MkIV 1.9Tdi ASZ. W samochodzie wymienione są filtry oleje, z rozrządu wszystkie rolki, pompa wody i pasek ale coś z rana na zimnym silniku mi popiskuję. Jaki pasek tam jeszcze może się znajdować i nadawać do wymiany??
EnJoy, ale sam tego nie zrobię?? czy zrobię?? też tak właśnie popatrzyłem w etce że to tylko to może piskać, pasek 40zł ciekawe ile wymiana bo może przydało by się go wymienić
Szczerze, jak masz żyłkę mechanika w sobie to sam zrobisz. Nie ma jakiejś komplikacji przy tym, jedynie trzeba zapamiętać/narysować sobie jak biegnie pasek i tyle.
sam go nigdy nie wymienialem.. zostawilem to mechanikowi przy okazji wymiany rozrzadu. Ale mysle, ze kazdy by sobie poradzil. Mechanikowi moze to zajac moze z 15 min?.. tak mysle wiec raczej niewiele sobie za to policzy
Broker89 pisze:a mechanik ile może sobie policzyć za wymianę paska??
wydaje mi się że 50 zł to max - 5 minut roboty dla sprawnych rąk
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Ja sam zmieniałem i nie jestem mechanikiem z zawodu ale z zamiłowania. Operacja jest prosta (u siebie to robiłem, u Taty i pare by sie jeszcze znalazło autek). Żeby to zrobić musisz zdjąć osłonę boczną. Kluczem 16 nasadzając na nakrętkę rolki napinacza wykonać ruch w lewo, odciągając go (po prostu robisz dźwignię), zdejmujesz pasek, zakładasz nowy i reszta w odwrotnej kolejności. Przy ściągnięciu bocznej osłony trzeba wyjąć przewód od intercoolera ( śruba na klucz 10 i opaska zaciskowa), ułatwi to demontaż. Do tej czynności wystarczy auto na kobyłkę postawić. Można też to od góry zrobić. Napinacz ma taki występ chyba na klucz 22 o ile pamiętam. Ja wypiąłem przewód od EGR i mogłem go delikatnie odsunąć robiąc sobie miejsce. Przy wymianie napinacza są 3 śruby na klucz 13, jedna jest dłuższa 2 krótsze. Operacja stosunkowo prosta. Pierwszy sposób jest taki sam jak robi mechanik w serwisie przy wymianie rozrządu choćby. Należy pamiętać jak biegnie pasek oraz ułożyć go na kołach pasowych w rowkach, co by nie ścięło go w przypadku złego ułożenia.
Wg mnie napinacz paska mikro. Jest tak że np w VP często jest dodatkowy amortyzator tłumiący drgania, prócz sprężyny napinającej. Jeśli popatrzysz na napinacz i będzie on wyraźnie drgał to może być od niego. Napinacz powinien stać jak koci ogon, no praktycznie stać. Ja właśnie dlatego wymieniłem swój poprzedni i jest OK. W PD napinacz ma tylko sprężynę w korpusie.