Srodek do czyszczenia np. EGR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Srodek do czyszczenia np. EGR
Witam
Czy ktos z kolegów stosował taki specyfik :
http://www.bazarek.pl/produkt/0/241083/ ... ation.html
Będe musiał wyczyscic EGR i Kolektor czy którys kolegów stosował juz taki środek i z jakim skutkiem .Mechanik wycenił mi czyszczenie na 100zł EGR+ Kolektor .
Czy ktos z kolegów stosował taki specyfik :
http://www.bazarek.pl/produkt/0/241083/ ... ation.html
Będe musiał wyczyscic EGR i Kolektor czy którys kolegów stosował juz taki środek i z jakim skutkiem .Mechanik wycenił mi czyszczenie na 100zł EGR+ Kolektor .
Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube Efektowne i efektywne
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 22:50 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Widziałem podobalo mi sie , ale brak kluczy i garażu wiec pozostaje mechanik i stówka w plecy a szkoda bo pogrzebał bym troche w golfinie .t0mal pisze:Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube Efektowne i efektywne
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 22:55 przez pinoklas, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej zapłać te 100 zł i będziesz miał spokój .. a tak to tylko śruby pourywasz i będzie jeszcze większy problem.pinoklas pisze:Widziałem podobalo mi sie , ale brak kluczy i garażu wiec pozostaje mechanik i stówka w plecy a szkoda bo pogrzebał bym troche w golfinie .t0mal pisze:Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube Efektowne i efektywne
Wg mnie 100 zł to nie majątek ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Haki, no ja wiem dlatego pytam,w dalszej czesci odpowiedzi miało pojawić się to...
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł
Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.
Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł
Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.
Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 10:25 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Fahoo pisze:Haki, no ja wiem dlatego pytam,w dalszej czesci odpowiedzi miało pojawić się to...
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł
Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.
Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
Obrazek
Obrazek
Czy przy takim zanieczyszczeniu kolektra , EGR pocił sie tzn puszczał oliwke przez te dwie dziurki i gdzie kupowałes uszczelki w sklepie czy trzeba udac sie do ASO.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Kilka uwag w tym zakresie.
Fotki kolegi Fahoo pokazują stan przy jakim stosowanie środków rozpuszczających odkłady może grozić poważnymi konsekwencjami - odkłady w dużych ilościach pójdą na tłok i mogą błyskawicznie "zasmołować" pierścienie.Niezależnie od tego, nie poradzą sobie z taką ilością katalizator i filtr sadzy w tak krótkim czasie.
Dawałem swoim kolegom mechanikom parę preparatów do takich prac celem ich sprawdzenia.
Jeden z nich dobrze usuwa tak duże odkłady jak na fotce - należy oczywiście zdemontować do czyszczenia.Preparat ten rozcieńczał z naftą i za pomocą pistoletu natryskiwał.Odczekał parę minut i widział jak wszystko spływa do białego metalu.Przepłukał i montował.
Jakie elementy: przepływomierz, kolektor ssący, turbina, zawór EGR.
Mniejsze odkłady - z powodzeniem można stosować nawet te do benzynowych i rozpylać w przewód ssący przed przepływomierzem podczas biegu jałowego.Zbyt duża ilość może powodować zgaśnięcie silnika - to trzeba mieć na uwadze.Rozpuszczone odkłady wyrzucone zostaną w wydech.
Temat można uogólnić na cały silnik w tym oleje - jest pełna zbieżność tematyczna.
Jeżeli kogoś interesuje - mogę zapodać fotki preparatów(preparaty te nie są rozpowszechnione).
Fotki kolegi Fahoo pokazują stan przy jakim stosowanie środków rozpuszczających odkłady może grozić poważnymi konsekwencjami - odkłady w dużych ilościach pójdą na tłok i mogą błyskawicznie "zasmołować" pierścienie.Niezależnie od tego, nie poradzą sobie z taką ilością katalizator i filtr sadzy w tak krótkim czasie.
Dawałem swoim kolegom mechanikom parę preparatów do takich prac celem ich sprawdzenia.
Jeden z nich dobrze usuwa tak duże odkłady jak na fotce - należy oczywiście zdemontować do czyszczenia.Preparat ten rozcieńczał z naftą i za pomocą pistoletu natryskiwał.Odczekał parę minut i widział jak wszystko spływa do białego metalu.Przepłukał i montował.
Jakie elementy: przepływomierz, kolektor ssący, turbina, zawór EGR.
Mniejsze odkłady - z powodzeniem można stosować nawet te do benzynowych i rozpylać w przewód ssący przed przepływomierzem podczas biegu jałowego.Zbyt duża ilość może powodować zgaśnięcie silnika - to trzeba mieć na uwadze.Rozpuszczone odkłady wyrzucone zostaną w wydech.
Temat można uogólnić na cały silnik w tym oleje - jest pełna zbieżność tematyczna.
Jeżeli kogoś interesuje - mogę zapodać fotki preparatów(preparaty te nie są rozpowszechnione).
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 13:38 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
No to jutro do sklepu po uszczelki, mechanik mówił że stare na silikon i to bedzie dobre nie lubie sciemy z silikonami i innymi bajerami, nowe uszczelki muszą byc A wiem że czasami tylko w ASO mozna kupic ,wiec bede potrzebował uszczelke pod kolektor i pod EGR miedzy EGR a klapągaszaca też jest chyba jakas uszczelka?Fahoo pisze:pinoklas, EGR z wierzchu suchy był i nic nie wskazywało na taki szajs w środku
...wyczyszczony i zaślepiony przy pracach w podnoszeniu mocy
oringi mozna kupic w sklepie za 50gr. ASO omijaj szerokim łukiem
pinoklas, uszczelka pod kolektor -erling 12zł,
-uszczelka pod rurke z kolektora wydechowego do EGR 8zł,
- oring max 2zł
ja zrobiłem na silicon + zaślepka metalowa dla EGR
[ Dodano: 22 Lis 2009 13:40 ]
pinoklas,
-uszczelka pod rurke z kolektora wydechowego do EGR 8zł,
- oring max 2zł
ja zrobiłem na silicon + zaślepka metalowa dla EGR
[ Dodano: 22 Lis 2009 13:40 ]
pinoklas,
jest oring jako uszczelnienie łączenia klapa/kolektor dolotowymiedzy EGR a klapągaszaca też jest chyba jakas uszczelka?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości