Jakie turbo najlepsze dla silnika AAZ ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » sob lis 21, 2009 14:47

Ja tez zobacze co to tam w moim silniczku slychac. Sprawdze cisnienie na cylindrach turbine i pomysle co z tym zrobic, bo to ze mi podbieral wczesniej olej to wiedzialem, ale to byly 2L/10000 wiec to raczej w normie. A tu jekies 2000 zrobilem od wymiany i tu 2L wlalem, no to juz przesada.

U siebie w goferku tez mam AAZ i przes 1,5 roku bylem zadowolony bo jak cos szwankowalo to po sprawdzeniu okazywalo sie ze to same pier...doly, a polowa z nich to z moiej winy np: wymienilem lozyska i szczotki w alternatorze i widocznie za slabo skrecilem kolo pasowe no i odpadlo :grin:

A takie pytanko: Ile dales za silnik? bo bede musial jeszcze rozwazyc (oczywiscie po sprawdzeniu tego silnika) czy remontowac czy wymieniac.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 14:49 przez DaroD, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob lis 21, 2009 17:41

DaroD, według ciebie 2l/10 tys. to norma?

Te silniki nie powinny zużywać więcej jak 0,5l między wymianami.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » sob lis 21, 2009 18:06

wciaganie oleju zalezy w pewnym stopniu od kierownika :bajer:
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 18:06 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 21, 2009 18:08

Nie wiem kto wymyślił wymiany oleju co 10 000, w zwykłym dieslu może i tak, w 1.6 td co 7500km! Tym bardziej jak się leje półsyntetyk.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 18:09 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » sob lis 21, 2009 19:46

BENITO pisze:DaroD, według ciebie 2l/10 tys. to norma?

Te silniki nie powinny zużywać więcej jak 0,5l między wymianami.
Moze i masz racje. takim znawca czy mechanikiem nie jestem ale 2L to przy silniku ktory ma ponad 300tys nalatane to i tak chyba nie tak zle? Ale moze sie myle, ja na takie spalanie oleju nie nazekalem az do teraz gdy zaczol dopiero brac az ciezko mi powiedziec nawet ile?!

[ Dodano: 21 Lis 2009 18:51 ]
Jestem nowy wiec nie wiem czy tak mozna od tematu odbiegac (zaczyna sie jakie turbo... a tu zaczelem o spalaniu oleju i modach pisac) Jak co to piszcie jak cos nie tak robie.

Kolego mrozoo, ile za silnik?

[ Dodano: 21 Lis 2009 18:57 ]
t0mal pisze:Nie wiem kto wymyślił wymiany oleju co 10 000, w zwykłym dieslu może i tak, w 1.6 td co 7500km! Tym bardziej jak się leje półsyntetyk.
tu sie zgodze. W ksiazce obslugi vw tez jest napisane ze w mule co 10 tys. a w turbo co 7.5
Ale ja u siebie mineralny lalem i wymiany co 10 robilem i wszystko bylo ok. A jesli lejesz polsyntetyk i nie ma zadnych ubytkow czy wyciekow to tylko pogratulowac



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 21, 2009 20:43

To mit z tymi wyciekami, ja przed zmianą oleju na lepszy zrobiłem u siebie płukanie silnika i nic :P Jedyne jake przez ponad dwa lata jazdy, miałem to o-ring z pod miarki oleju, i musiałem dokręcić tą rurkę, do której przykręca się filtr oleju.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 20:44 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » sob lis 21, 2009 23:02

Nawet w książce VW o tych silnikach 1,6 TD pisze żę pobierają na 10 tys km jakieś 0,5 l.Ale to tylko piszą w książkach,prawda jest zawsze inna... Mi teraz też pobiera ale zawory klepią i napewno już będzie głowica do wymiany,lecz poczekam do wiosny bo już funduszu mało.
DaroD, no ja dałem 1150zł ale silnik był bez turbiny i skrzyni.Przy czym alternator musiałem robić.
t0mal, powiedz mi jak płukałeś silnik? Samą ropą czy jakimś specyfikiem?

Może zaczniemy rozmawiać o Turbinach bo nas moderator albo admin jakiś wychaczy

Kolego :Pmrozoo, jak ci sie jeździ na Twojej GT2052v ? Zastanawiałem się nad tą turbiną ale tam chyba już są jakieś podciśnienia i sterowanie elektryczne tak ?



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » sob lis 21, 2009 23:17

jezdzilo sie super:) Auto mialo taki moment ze mocniejsze wcisniecie gazu powodowalo na 1-2-i czasem 3 zrywanie trakcji;] .. Da sie zrobic patent ze sterowaniem nadcisnieniowym i z linka sprzezona z linka gazu aby uzyskac ruch kierownic[boosta] w zaleznosci od nacisniecia gazu, troche zabawy jest ze zbudowaniem takiego patentu i pozniej z wystrojeniem turba jak i pompy;)
A w posiadaniu gt2052v wraz ze sterowaniem nadcisnieniowym z linka jest juz arwam.

p.s. ze sterowaniem wzorowalem sie na patencie apsik'a z VNT :bajer:


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 21, 2009 23:18

Silnik płukałem jakimś niemieckim specyfikiem do diesla, który pachniał i miał kolor jak olej napędowy.



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » sob lis 21, 2009 23:25

I dopiero jak wypłukałeś to wiedziałeś co i gdzie ci tak ucieka? Jak to niby sprawdziłeś?

mrozoo, czyli k24 poprostu nie ma szans z taką GT2052v ? Czy jednak jakaś jest ? :P



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » sob lis 21, 2009 23:27

teraz mam T3, to moze na gorze jeszcze jakos dorownuje, ale dolu nie porownasz;) To wogole inne konstrukcje z innej epoki ;)


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 21, 2009 23:36

Biperr0, Nie, płukanie silnika robiłem jak przechodziłem z półsyntetyka przy ostatniej wymianie oleju, to się wlewa do oleju przed wymianą, i spuszcza syf z silnika razem ze starym olejem. Po tej wymianie leciał mi olej z okolic wymiennika ciepła.



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » ndz lis 22, 2009 14:03

W sumie to bardziej mi zależy jedynie na tym kopie.Kiedy chce jechać spokojnie to jade do 2tys jak na zwykłym gnojoku a jak chce żwawiej to czekam jeszcze chwilke i wyszczał. Ostatnio jechałem Toledo z tym silnikiem AFN i chciałbym mieć taki sam efekt - żeby przy załączeniu turbiny aż ręce rwało :grin:

[ Dodano: 22 Lis 2009 13:16 ]
Poprawka - może to nie był AFN ale miał 110 kucy i był na pompie a nie na pompowtryskach :)



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz lis 22, 2009 14:18

DaroD, Ja mam 364 tys nalatane i mi nawet szklanki oleju nie bierze pomiędzy wymianami. Jeśli masz takie zużycie oleju co coś jest nie tak i polecam gruntowny przegląd silnika począwszy od poszukiwania wycieków i turbiny a skończywszy na zdjęciu głowicy.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości