andrzejf1989 pisze:jak z łapami i resztą gadżetów? Skrzynia może zostać moja(oznaczenie4T)? a jak nie to jakiej szukać?
jeśli założysz swoją skrzynię wraz ze sprzęgłem które radzę zmienić na nowe to masz zestaw praktycznie P&P.
andrzejf1989 pisze:Powiem jeszcze że po remoncie planowałem wsadzić turbinkę k24 którą mam na stanie, i intercooler od bmw 2.5 tds, jakby przeszczep z silnikami wyszedł, to mogę te diwajsy wsadzić w ten motor 1.9?
IC od BMW jest moim zdaniem trochę małe chyba że ie będziesz dmuchał więcej niż 1,3bara bo u mnie IC od VECTRY C 2.2DTI się gotował.
turbo K24 możesz śmiało zakładać chociaż polecam założyć T3 które ma może i ciut większego laga ale ma za to sporo większą częsc wydechową przez co silnik jest mniej dławiony na wydechu.
do tego MBC i pompa 11mm i masz już killera ale ja bym na twoim miejscu został przy 1.6TD chyba że szukasz silnika z większym momentem obrotowym który nie będzie zmuszał do częstego machania lewarkiem zmiany biegów.
1.9TD będzie miał lepsze parametry na hamowni ale będzie kręcił się do niższych obrotów przez co nie będzie już tak dynamiczny jak 1.6TD.
ale nie jest złym rozwiązaniem. polecałbym go jeśli robisz dłuższe trasy i wtedy założyć skrzynią typu 02A czyli taką jak masz w passacie ale o symbolu CYP lub ASD . pochodzą one z silników TDI i są długie.
auto będzie na trasach ekonomiczne i ciche.
ewentualnie możesz założyć silnik TDI które są jednak dość drogie ale w połączeniu ze skrzynią ASD palą śmieszne ilości paliwa bo u mnie na trasach przy jeździe nie przekraczającej 120km/h na 15l przejechałem 400km, i jest bardzo elastyczny ale jeśli chodzi o dynamikę to nie ma porównania do AAZ'a czy szczególnie JR'a.
ale jeśli robisz w większości krótkie przebiegi zwłaszcza w mieści to proponuję jednak 1.6 TD ale jeśli go dorze zmodzisz to okaże się że nawet 4T będzie stanowczo za krótka do tego silnika.
ja na AAZ'cie w 15s robiłem szczegółowy przegląd biegów od "1" do "5" z zamknięciem obrotmierza.