turbina T3 luzy na wirniku czy sens zakladać

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 20, 2009 09:28

pogrzebie jeszcze dzisiaj przy ustawieniach i zobacze. ale silnik sie bardziej grzeje na tym T3. czemu? może wina dawki i tego dymu.
pompa która mam załozona nie jezt od Trochima:P
t0mal pisze:u mnie mieli kołami na pierwszych 2 biegach, i to zaledwie od 500 obr wyżej niż na k14
ja mam odłączony całkiem zawór upustowy i albo mam rozregulowaną pompe albo turbo umiera bo wyje jakby ktoś prosiaka zarzynał.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pt lis 20, 2009 09:35

arwam, pompe 10mm bys zrobil ?
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 09:36 przez jarekkoval, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt lis 20, 2009 11:34

JABcok20 pisze:jak ci gliny zabiora dowód o ile Cie znajdą w kłebach dymu to nie przychodz do mnie
to dotyczyło tylko nie umiejętnego obchodzenia się z pedałem gazu i ewentualnie jego pozycji w podłodze, bo przy normalnej jeździe u mnie nie uświadczyłeś dymka za autem.


i skoro mówisz że T3 to samo zło to wyjaśnij fakt przyśpieszenia do 100km/h w czasie poniżej 7s?
JABcok20 pisze:a na tym dziadku to chyba bym nie zszedł ponizej 12. bo na jedynce i dwójce to idzie jak zwykły diesel:P
chcąc wykonać naprawdę dynamiczny start trzeba tą turbinę rozbujać.
a rzy dobrze zrobiony boost pinie dymienie jest mniejsze niż po włożeniu ori boost pinu z 1.6TD i jest większa moc.
JABcok20 pisze:albo mam rozregulowaną pompe albo turbo umiera bo wyje jakby ktoś prosiaka zarzynał.
te dwie opcję są najbardziej prawdopodobne.
nagraj filmik i pokaż jak ta turbina wyje. może faktycznie coś z nią jest nie tak.
być może wirnik stracił wyważenie

[ Dodano: 20 Lis 2009 10:35 ]
jarekkoval pisze:arwam, pompe 10mm bys zrobil ?
mogę zrobić
pytanie czy masz dawcę tłoko rozdzielacza czy dopiero muszę szukać?

[ Dodano: 20 Lis 2009 10:40 ]
JABcok20 pisze:arwam napisał/a:
a żeby tyle pompowało T3 to musisz mieć już boost pina konstrukcji własnej bo seryjny od 1.6TD jest zbyt łagodny
dlatego spali więcej;)
nie bo taki bost pin zaczyna się od średnicy 12mm i tu taj główną rolę gra kąt nachylenia krzywki a nie tylko głębokość na jaką został nacięty. mniej dymi na customowym boost pinie niż na ori od 1.6TD
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 11:36 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 20, 2009 12:43

wyreguluje sloneczko i zdam relacje jak jeździ...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pt lis 20, 2009 12:48

i zapodaj filmik z dzwiękiem turba bo może jedank z turbem jest coś nie ak bo po za lagiem nie ma wadto turbo a lag potrafi też zaletą podczas sprintu



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 20, 2009 12:54

chyba wirnik pada bo czasami słychac jak sie zgasi ze obciera o obudowe.
ale pompuje ok

silnik jakby bardziej sie grzeje na tym turbo?chce ustawic najpierw z odłączonym lda aby nie kopcil zbytnio i wtedy na słoneczku wyregulowac


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pt lis 20, 2009 12:57

JABcok20,

daj filmiki bo T3 pracuje zgoła inaczej niż K14 czy T2 i nawet K24 nie ma co do niej porównywać



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lis 20, 2009 13:21

Jak zatkałeś całkiem WG to nie też nie będzie jechać - efekt to potężna turbodziura, jeśli delikatnie dodajesz gazu to przy około 3500 obr/min dopiero ładuje i można cisnąć.

A co do wycia to jest tak jak napisałem, jak wyje ciągle pod obciążeniem (a jak go nie ma cichnie) to niestety jest to padło, im zadajesz większe ciśnienie doładowania tym głośniej wyje.
Natomiast dopuszczalne jest świstanie kompresora gdy się rozpędza, jak w tdi tylko fajniej :)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 20, 2009 16:07

znaczy jak zatkałem w niebedzie jechac?
a jak załoze mbc to zrobi róznice?
nie rozumiem.
turbo ma dziure duża ale węzyk mam odlączony i zaślepiony od strony zimnej i przeciez powinna dmuchac cały czas maks.
dmuchneła mi raz może 1,3 bara ale świszczy caly czas wirnik obciera od obudowe raz zauważyłem. słoneczko wyregulowałem w wolnej chwili ale i tak nie to co k14 na 1 , 2 3, biegu n na wyższych obrotach i 4,5 owszem ladnie ciągnie. ale ma dziure spora i to mi nie podejdzie tak czy siak.
może turbo też wysłużone nie wiem?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lis 20, 2009 16:13

Po to sprężarka ma zamontowany zawór upustowy, żeby ograniczyć turbodziurę. Masz znaczny nadmiar powietrza i przeładowuje.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pt lis 20, 2009 23:26

JABcok20 pisze:a jak załoze mbc to zrobi róznice?
Trzeba było mi nie sprzedawać :grin:
Zakładaj, jest rużnica, turbo wczesniej wstaje, opuźnienie konta wtrysku tez pomaga.
U mnie turbo fajnie gwiżdze jak sie rozpędza, luz jest minimalny, nie bieże oleju, ten typ chyba tak ma.
Niestety turbo-dziura jest spora, to duża turbina.
Jak przekładałeś turbo z k14 co dokładnie wymieniałeś, bo mysle u siebie zrobić manewr w druga strone?



arwam

Post autor: arwam » pt lis 20, 2009 23:37

anaba255 pisze:Jak przekładałeś turbo z k14 co dokładnie wymieniałeś
przewód od filtra powietrza do turbo i przewód odpływu oleju z turbiny.
ja bym nie zamieniał K24 czy T3 na mniejszą T2 lub K14



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 21, 2009 00:05

arwam pisze:przewód od filtra powietrza
Też jest istotny, jak zmienisz to będzie elastyczniejszy.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob lis 21, 2009 02:55

no własnie jak sie rozpedza to gwiżdże. może dlatego bo nie mam przewodu od filtra:P
chyba dlatego , nie pomyslałem o tym:)


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości