Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr lis 18, 2009 17:38
kawul pisze:ale powiedzcie mi czy przy tym przekazniku auto moglo mi zgasnac w trakcie jazdy? poprostu tak ? bo z tego co mi mechanik powiedzial to raczej jakbym sam zgasil i nie mogl odpalic to by tak bylo
mechanik pieprzy farmazony, brak przewodności tego przekaźnika objawiać się może na 3 sposoby : nie odpala silnika, gaśnie w trakcie jazdy lub obydwa objawy naraz, dzieje się tak gdyż przekaźnik podaje zasilanie na sterownik silnika i w przypadku braku zasilania sterownika silnik gaśnie lub nie można go odpalić bo nie ma zasilania elekrozaworu N109 na pompie wtryskowej (w przypadku silników VP) lub brak jest podawania napięcia na cewki pompowtryskiwaczy (w przypadku silników PD) i bez paliwa silnik nie ma prawa pracować.
Brak przewodności prądowej przekaźnika 109 to częsta usterka w TDI.
-
kawul
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 10:48
- Lokalizacja: BielaVWa
-
Kontakt:
Post
autor: kawul » śr lis 18, 2009 17:40
podziekował panowie, a dzis w sklepie powiedziano mi za takowy 390 zł ;o skad wyrwac zamiennik albo ori ;> w dobrej cenie?
na szrotach bylem nie ma
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206025]>mk3 :)[/url]
>mk4 :)
[img]http://img59.imageshack.us/img59/8342/kawul.jpg[/img]
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr lis 18, 2009 17:42
kawul pisze:w sklepie powiedziano mi za takowy 390 zł ;o skad wyrwac zamiennik albo ori ;> w dobrej cenie?
na szrotach bylem nie ma
chyba ocipieli z taką ceną, przecież pisałem Ci, że nie musisz kupować nowego, wystarczy że zreanimujesz ten co masz - zabieg prosty i bez kosztów jeśli tylko dysponujesz lutownicą i cyną (pilniczek do paznokci pożycz od kobiety
).
Luty do poprawy są widoczne na tej fotce :
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 17:45 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kawul
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 10:48
- Lokalizacja: BielaVWa
-
Kontakt:
Post
autor: kawul » śr lis 18, 2009 17:46
podziekowal raz jeszcze
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206025]>mk3 :)[/url]
>mk4 :)
[img]http://img59.imageshack.us/img59/8342/kawul.jpg[/img]
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr lis 18, 2009 17:55
również kiedyś u siebie miałem problem z tym przekaźnikiem, najpierw nie mogłem odpalić silnika (brak mignięcia kontrolki świec żarowych od razu naprowadził mnie na ten przekaźnik) - pomogło poprawienie lutów na płytce, po jakimś czasie silnik gasł w trakcie jazdy a przy próbie odpalenia odpalał bez problemu i za chwilę gasł i tak w kółko - pomogło przeszlifowanie nóżek przekaźnika. I tu informacja dla innych (mających podobny problem), którzy będą czytać ww. temat z wyszukiwarki, że usterki ww. przekaźnika mogą powodować różne reakcje sterownika silnika (albo gaśnięcie w trakcie jazdy albo brak możliwości uruchomienia silnika albo obydwa naraz).
Własna reanimacja przekaźnika nie kosztowała mnie nic i przekaźnik pracuje już bez usterek ponad 20 tyś. km.
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 17:57 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kawul
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 10:48
- Lokalizacja: BielaVWa
-
Kontakt:
Post
autor: kawul » śr lis 18, 2009 17:58
ok, auto stoi u mechanika pod garazem bo nie mialem go gdzie nawet zostawic, dzwonilem zeby mi paluchow nie pchal w auto bo znajdziem milion usterek
i powiedzialem ze jutro po pracy przyjade bo chce cos sprawdzic
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206025]>mk3 :)[/url]
>mk4 :)
[img]http://img59.imageshack.us/img59/8342/kawul.jpg[/img]
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr lis 18, 2009 18:16
kawul, przecież tym samochodem da się spokojnie jechać nawet jak będzie uszkodzony przekaźnik 109, w przypadku silnika TDI z pompą wtryskową (czyli takim jak Twój) wystarczy kawałkiem kabelka połączyć na stałe zacisk plusowy akumulatora z elektrozaworem N109 na pompie wtryskowej, czyli tym :
i silnik odpali i pojedzie (jedyny mankament takiego rozwiązania jest taki, że silnik będzie pracował w trybie awaryjnym i pojedzie jak SDI a nie TDI) ale zawsze wszędzie dojedziesz, pamiętać należy tylko aby przy takim podłączaniu N109 "na krótko" najpierw podpiąć koniec kabelka do N109 a potem do plusa akumulatora bo przy dotknięciu obudowy N109 lub obudowy pompy wtryskowej posypią się iskry i nie należy pozostawiać samochodu na dłuższy czas z tak podpiętym elektrozaworem bo będzie czerpany ciągle prąd na postoju z aku a przy silnikach starszej generacji czyli np. AFN, AHU, ALE nie da się kluczykiem w stacyjce wyłączyć silnika - wtedy trzeba odpiąć kabelek.
-
kawul
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 10:48
- Lokalizacja: BielaVWa
-
Kontakt:
Post
autor: kawul » czw lis 19, 2009 19:23
Dzis sprawdzałem przekaznik
byl ok, podmienilem z innego mk4 tez nic to nie dało wsadzilem spowrotem swoj i sprawdzalem po koleji bezpieczniki okazalo sie ze jeden jest spalony( oznaczenie na klapce bylo odpowiednikiem silnika) wsadzilem nowy auto zapalilo, pojechalem ucieszony do domu, pozniej przy odpalaniu znowu to samo;/ wsadzilem kolejny i jakos dalo rade teraz auto stoi pod domem i narazie nie chce nim jezdzic, ktos wie co moze byc tym razem przyczyna?
Dodam ze po zmianie bezpiecznika nr 52 kontrolka swiec zarowych sie swieci ale ok 25 sek ;/
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206025]>mk3 :)[/url]
>mk4 :)
[img]http://img59.imageshack.us/img59/8342/kawul.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 168 gości