Wymiana skrzyni DQY na GGU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Wymiana skrzyni DQY na GGU

Post autor: korfanty » czw cze 04, 2009 12:03

Kumpel załatwił mi po taniości skrzynie GGU - niestety bez wybieraka

Obrazek

w swojej starej DQY mam stary typ wybieraka jeszcze z czujnikiem od góry

Obrazek

czy ten z mojej podejdzie bez problemu do GGU? Czy szukać takiego jak jest oryginalnie w GGU. Nie chciał bym wyciągnąć nadaremno skrzyni.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 04, 2009 12:29

korfanty, nie wiem czy Ci to pomoze ale moj kompletny wybierak ze skrzyni od 1Z nie pasowal do tej

sama gore moze da sie pokombinowac, ja zastosowalem jednak ten od GGU po malych przerobkach :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » czw cze 04, 2009 12:54

Ok będę kombinował - jeszcze jedno pytanie przy wykręcaniu tej podstawy z czujnikiem w GGU trzeba coś zaznaczać, żeby potem nie było problemów z biegami? Nie wyskoczą jakieś sprężynki lub inne elementy?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 04, 2009 13:12

nie pamietam zebym mial jakies problemy z tym a wszystko dziala :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr cze 10, 2009 21:22

Dzisiaj trochę dokładniej posprawdzałem aby nie zostać na lodzie po wyjęciu skrzyni.
Wygląda że góra wybieraka bez problemu podejdzie – siada idealnie na frezie skrzyni GGU,
pozostanie zmienić tylko wtyczkę do czujnika wstecznego.
Przy okazji mam zapytanie – czy na tych półokrągłych elementach nie powinno być jakiegoś teflonu do prowadzenia? One niby współpracują z elementem plastykowym ale czy one same nie powinny być czymś pokryte?

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr cze 10, 2009 21:43

Nałóż troszkę smaru i będzie dobrze.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 11, 2009 02:56

Nałóż troszkę smaru i będzie dobrze.
dokladnie, ja u siebie oczyscilem dokladnie i nasmarowalem smarem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » pn lis 16, 2009 22:34

Skrzynia założona ale było trochę problemów - jeśli ktoś będzie robił taką przekładkę to:

1. wybierak najlepiej w całości przełożyć od starej skrzyni pasuje bez problemu, nie trzeba będzie nic z linkami kombinować ani czujnikiem wstecznego

2. trzeba w skrzyni GGU wyciąć 2 trójkąty w odlewie bo przeszkadzają w założeniu konsoli do przykręcenia poduszki, pod jedną ze śrub przy tych wyciętych trójkątach trzeba zrobić dystans ja dałem 4 podkładki bo odlew w skrzyni jest węższy niż w starej skrzyni

3. flansze do przykręcenia półosi są innej średnicy zewnętrznej oraz średnica 6ciu śrub mocujących półosie - stare M8 w GGU M10 - flansze do przełożenia ze starej skrzyni

Należy zaopatrzyć się w łapę sprzęgłową od skrzyni GGU jest inaczej wyprofilowana, jak założyłem na starej łapie to przy wciśnięciu sprzęgła łapa obciera o wycisk (można się ratować podkładając podkładki pod śruby wysprzęglika ale nie ma tam za dużo miejsca aby go cofnć bo trzyma odlew do konsoli poduszki.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 22:35 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości