zwiazek miedzy duzym zuzyciem, zlymi parametrami PD ...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzesoko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lis 03, 2009 16:22
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

zwiazek miedzy duzym zuzyciem, zlymi parametrami PD ...

Post autor: grzesoko » pn lis 16, 2009 19:21

Witam
Szukam pomocy jako nowy posiadacz golfika. Mianowicie, auto pokazuje na komputerze duze zuzycie chwilowe (po rozgrzaniu na postoju min 1,1 l/h po wylaczeniu wszystkich odbiornikow, a tak z odbiornikami typu swiatla, nawiew, radio to 1,4 l/h) w czasie jazdy zadko widze wynik ponizej 6 l/100 km a czasem widze 60 l/100 km. Od uzytkownika z identycznym silnikiem wiem, ze to nieprawidlowe. Po zakupie auto bylo sprawdzane vag i wyszly czasy reakcji pompowtryskow ok 80 (wszyskich !) i korekcja dawki paliwa od -1,5 do +1,5.
Auto chodzi bez zastrzezen. Spalanie ok 7l/100 km (po tankowaniu), ale niepokoja mnie te zjawiska.
Moge miec dostep do takiego urzadzonka z warsztatu: http://www.allegro.pl/item806357378_obd ... olski.html
na co zwrocic uwage ? czy to mozliwe, aby padly 4 pompowtryskiwacze na raz ?? czy fakt. ze auto mialo sportowy filtr tak zasyfiony, ze az sie mozna bylo przykleic mogl wplynac na jakies czujniki (przeplywka itp) ? co moze dac takie efekty jak w opisie.
A tak poza konkursem, to moze jest ktos z doswiadczeniem kto moze mi pomoc na miejscu (Lubin Dol.) ?



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pn lis 16, 2009 19:43

Co do postoju to powiem Ci że to nic nadzwyczajnego ... jak odpalę i ruszam to mi też pokazuje duuuuuzo około 30 na 100 ale co do spalania to zależy po mieście w trasie mieszana tak Ci wyszła ?



grzesoko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lis 03, 2009 16:22
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: grzesoko » pn lis 16, 2009 19:49

60% trasa 40 % miasto to ok 7 l (tylko, ze skrzynia automat)



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pn lis 16, 2009 19:57

heheh kolego jeśli tak to podejrzewam że to norma :bigok: taki urok automatu .... nie masz czym się martwić. Automat może brać koło 1-2l wiecej wiec wszystko w normie ;)



grzesoko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lis 03, 2009 16:22
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: grzesoko » pn lis 16, 2009 20:09

ok, ale dlaczego na postoju identyczne silniki ATD z automatem w takicha samych parametrach pokazuja zuzycie :
po odpaleniu 1. max 1,6 2. moj max 3,6 [l/h]
po rozgrzaniu z obciazeniem: 1 - ok 0,7 2- ok 1,4 [l/h]
po rozgrzaniu bez obciazenia 1 - ok 0,5 2 - ok 1,1 [l/h]
mam nadzieje, ze czytelnie to napsalem: 1-samochod klubowicza 2-moj samochod



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pn lis 16, 2009 20:26

nie mam automatu ale automaty palą więcej ... po odpaleniu to wiesz pokazywać może duzo bo stoisz w miejscu a tam pokazywane jest spalanie na 100km wiec na to nie patrz... po mojemu nie ma czym się martwić ale może ktoś inny się wypowie.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn lis 16, 2009 21:00

Nie sugeruj się spalaniem jakie pokazuje mfa czy fis, nie wiem co tam masz u siebie. Spalanie tylko i wyłącznie sprawdzasz tankując do pełna, przejechać np 200km i znowu do pełna najlepiej na tej samej stacji i dystrybutorze.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 21:00 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości