chlapie olej od strony kolektora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

chlapie olej od strony kolektora

Post autor: Malek25 » ndz lis 15, 2009 11:43

Witam
kupiem niedawno bore z silnikiem 1,9 tdi 116 ps. Od razu zabralem sie do wymiany plynow i przy wymianie oleju zauwazylem mocno pochlapany silnik z tylu i olej na oslonie silnika z dolu. Wyczyscilem wszystko skrupulatnie i po przejechaniu 500 km to samo. Prosze o rade gdzie moge miec przeciek bo po dokladnym obejrzeniu nie moge tego sam zlokalizowac. Przy tym po przejechaniu 500 km ubylo mi z poziomu max okolo 2 mm oleju.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 15, 2009 12:13

Sprawdź czy uszczelka z pod pokrywy głowicy nie puszcza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 15, 2009 20:06

z tego co opisujesz to gdzieś w okolicy turbiny masz ten wyciek.. możliwe, że to uszczelka pokrywy, możliwe że sama uszczelka pod głowicą (chociaż wtedy działyby się coś jeszcze), albo na turbinie któreś przewody są nie szczelne..
na wszelki wypadek nie pałuj zbytnio silnika, bo jeśli to turbo to szybko je możesz zabić.. zresztą sam silnik też



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz lis 15, 2009 20:58

Witam!!

Ja mam niestety identyczny problem!! Tylko, że moge wykluczyć turbine (bo nowa) i uszczelke pod pokrywą zaworów!! - tam na pewno nie cieknie!!

Robie spore trasy przy większych prędkościach i słyszałem, że gdyby to uszczelka głowicy była, to bym już dawno nie jechał, a zrobiłem tak jakieś 10tyś.km!!
Skąd ten olej cieknie, ktoś ma jakieś pomysły?? - tam z tyłu tylko kolektory i EGR są, a blok jest mokry od prawej str. patrząc na silnik z dołu od tyłi, czyli w okolicach turbiny!!



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 15, 2009 21:25

Malek25, rav_tdi, Też to mam pojawiło mi się niedawno. Blok mokry i kopci na biało jak go przytrzymam na luzie przez chwile w okolicach 3tys obr. Czy to turbo sie sypie czy moze coś innego.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz lis 15, 2009 21:30

Mi co prawda nic nie kopci na biało, czy tam na niebiesko, itp., jedynie oleju ubywa, a blok jest ciągle mokry, aż osłona dolna silnika też sie robi mokra!! Co prawda musze sie jeszcze dokładnie przyjzeć przewoom smarującym turbine, ale...??!! :crazy:

Gdyby to była uszczelka pod głowicą, to czy da się to jakoś zdiagnozować vagiem, lub manometrem, itp??



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lis 15, 2009 21:31

A może to EGR się poci?? Pod membraną EGRa jest taka dziurka i tam sie lubi pocić. Ja mam tak zlany od EGR w dół. Wiosną się tym zajmę.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz lis 15, 2009 21:38

No właśnie - co do EGRa, ja bym miał nadzieje, ze to to jest, bo będe za 5tyg. go zaślepiał!!
Ale wówczas pyt. czy jest to możliwe, żeby aż tyle i czy po prostu do egra jest dostęp oliwy??

Szkoda, że doświadczeni sie nie wypowiedzą!!



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lis 15, 2009 21:41

Powiem tak u mnie ewidentnie jest ślad oleju z tej dziurki w EGR i idzie on na dół po kolektorze. W dolocie będzie olej choćby z odmy, stąd ten syf nota bene którego się tak chcemy pozbyć zaślepiając EGR i czyszcząc dolot.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz lis 15, 2009 21:48

Czyli z EGRa może ewentualnie sie troszku pocic, to co jest w dolocie!! :blush:
To ja nie wierze, żeby aż tak sie pociło, że blok cały mokry, itp... :grrr:
Jak będe zaślepiał EGRa to też robie FMIC, więc może jeszcze zrobie oil catcha z odmy!!
Dodam, ze jak wymieniałem turbine, to zdjąłem obydwa kolektory i zkręciłem na nowe uszczelki, więc jakby co tam jest wsio szczelne!! :D



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 15, 2009 21:49

rav_tdi pisze:Czyli z EGRa może ewentualnie sie troszku pocic, to co jest w dolocie!! :blush:
to jest norma akurat w każdym TDI.. przez to ludzie wpadli na pomysl oil catch'a

[ Dodano: 15 Lis 2009 20:52 ]
jesli bawiles sie przy turbo, to tymbardziej zwrocilbym na to uwage.. szczegolnie te przewody olejowe.
najlepiej auto na podnosnik, czy tam kanal.. i szukac



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz lis 15, 2009 22:00

Czyli do sprawdzenia:
- uszczelka pod pokrywą klawiatury :grin:
- przewody olejowe turbo :crazy:
- EGR (choć sam egr nie powinien doprowadzić do aż takich objawów)
- uszczelka pod głowicą (najgorsz opcja) :grrr:
- może i same turbo, jeżeli puszcza olej konkretnie (rozebrać troche dolotu intercoolera i zobaczyć co tam w trawie piszczy) :grrr: :satan:

- o czym zapomniałem??!!



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lis 15, 2009 22:28

Co do uszczelki klawiatury to jest ona zintegrowana z deklem, nie występuje osobno w AHF. Jeśli będziesz chciał ją zdejmować to licz się, że będzie trzeba ją złożyć na silikonie wysokotemperaturowym, no chyba że ładnie siądzie bez niego. Co do EGR to też tak myślałem,że nie powinien dać takich objawów, ale najwidoczniej dał. Co do uszczelki pod głowicą to musiał by być totalny pech. Co do dolotu to wystarczy że zdejmiesz rure od turbo do coolera, tą idącą koło prawego przedniego koła i sie dowiesz jakie i czy wogóle jest olej w niej. U mojego Taty w AHF przy przebiegu oryginalnym 184 tys km było sucho jak na pustyni praktycznie. Film na ściankach był, ale bez tragedii.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 22:29 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz lis 15, 2009 22:38

Co do uszczelki to wiem, bo już zdejmowałem pokrywe i tam wsio było ładnie i dobrze i nic nie ciekło, bo głowica nie była od góry mokra!!
U mnie dopiero coś jest pomiędzy kolektorami jakby, a pod wydechem to już tak konkretniej!! :grrr:
Dolotu od czasu wymiany turbiny nie sprawdzałem, ale jak będe w kraju to na bank wsio jeszcze sprawdze!!
Powodzenia w szukaniu przyczyny i łatwej naprawy życze... :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości