Falowanie obrotów i nie tylko 1,9 tdi alh

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » śr lis 11, 2009 15:34

a ja wsiadłem z golfa 2 1.3 54km :bigok:
mam alh w a3 +216 i już mi mało
z agr też można ładnie wykręcić
poszukaj kto tylko to wyczyści i oczywiście nowe uszczelki pod kolektory
ja robiłem uszczelniacza nie zmieniałem i chodzi, oleju nie puszcza nic
jak dają rok gwarancji to dobrze
co by sie nie działo możesz do nich odprowadzić samochód

Tylko jak zrobisz to nie zamulaj autka bo znowu będzie to samo



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » czw lis 12, 2009 18:49

Chłopaki próbowałem zrobić adaptację tej dawki paliwa no i coś jest nie tak
Wchodzę w vaga /engine/login 12233 akceptuje mi login. Wchodzę w adaptację -wartość 32768 czyli max później próbuje zmienić wstawić wartość na mniejszą i tu zonk za pierwszym razem zmieniam na 32000 wciskam test i wyskakuje 32645 w wartości testowanej i dalej nie mogę nic zmniejszyć ? Po podaniu każdej niższej wartości od 32645 ładuje mi do wartości testowanej 32645 i koniec save jest nieaktywny. Sam nie wiem jak powinno być. wygląda że ta wartość jest minimalna do regulacji czy się mylę. Miałem z 80 stopni płyn chłodniczy i teraz dawka wskoczyła mi na 4,0 mg /suw czy cuś takiego ? Więc chyba jest dobrze ale sam nie wiem czy to tak powinno być ?

Trzymajcie za moją turbawkę kciuki jutro mam nadzieję że się ją odratuje - a tu piątek 13 --- chociaż powiem szczerze cienko to widzę o ile wcześniej łapałem błąd czasem to teraz już go łapię prawie zawsze..:(



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » czw lis 12, 2009 21:17

tak powinna wynosić ok 3- 4
zostaw tak jak jest
następny raz jak będziesz się bawił pójdzie o wiele szybciej

będzie co będzie, ratuj co masz
pozdro



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » czw lis 12, 2009 23:40

Przypuszczam ze vag daje tylko dostęp do jakiegoś małego procentu tego rejestru i pewnie dlatego jest tylko taka regulacja. Myślałem że całe 16 bitów to tylko procent regulacyjny i od razu walnąłem z grubej rury :) No nic na jutro biorę kompa i postaram się zlogować w drodze powrotnej jak mają się sprawy z moja dmuchawką plus zmniejszenie dawki . Jakie mogą być złe skutki wysokiej dawki paliwa ?? Zapchany katalizator, ogólny syf z nieprzepalonego paliwa ..?Zmieniłem w sobotę uszkodzony czujnik płynu chłodzącego -niestety w dolnych obrotach nadal cienko chociaż wartość na zegarach wreszcie pokazuje jak należy.

A tak oftopowo Jaro to miałem 4 miechy takiego golfika jak Ty fajnie to chodziło - szkoda tylko że lubiło się psuć (no ale oddałem go w końcu teściom ) chociaż patrząc na moją O1 REWELACJA TO NIE JEST.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 23:57 przez Nabuch, łącznie zmieniany 4 razy.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » pt lis 13, 2009 12:47

za duża dawka - za duże obciążenia na układzie korbowo tłokowym
reszte sam sie domyśl
awaryjnie jak ekstremalna dawka to możesz dziurę w tłoku zrobic
ale to nie w twoim przypadku
kierownice turbo szybciej by sie zapychały bo dużo okurzu i egr zawalony cały sadzą
zapchany kat to mniej mocy, najlepiej go wywalić całkiem :helm:
w moim przez rok wymieniłem oleje w silniku i skrzyni i klocki i tarcze i chodził nic wiecej nie robilem



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » sob lis 14, 2009 00:29

Hmmm od czego by tu zacząć-11 godzin walki z samochodem nogi mi już prawie weszły ..i to tylko od czekania aż będzie gotowy no ale skutki
-turbo zregenerowane -uwalone było że hej olej w przewodach rozwalone uszczelniacze ,talerzyk ,zapieczone kierownice ,
-katalizator out -zasyfiony olejem z turbo, może powodować uwalenie nowej turbiny
-olej wymieniony wymaganie udzielenia rocznej gwarancji
-samochód wreszcie jeździ cywilizowanie
-brak falowania obrotów ( do sprawdzenia w dalszym użytkowaniu )
-kieszeń lżejsza o wiele wiele więcej niż się spodziewałem:( chociaż pocieszam się że wreszcie przyjdzie jakiś spokój na duchu rok gwarancji i świadomość że nie zrobił tego gość na wiertarce w szopie z cieknącym dachem (wg opowieści właściciela który dostarcza wielu osobom części regeneracyjne)

Niestety warunki na drodze nie byly za ciekawe i nie dało się bezpiecznie sprawdzić co się zmieniło na vagu
PS. Właśnie przebiłem 5k na przygotowanie samochodu do użytkowania mam nadzieję że to koniec jak na ten rok..
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 00:42 przez Nabuch, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » sob lis 14, 2009 01:22

Nabuch pisze:kieszeń lżejsza o wiele wiele więcej niż się spodziewałem
A tak konkretnie ile zabuliłeś za czyszczenie?



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » sob lis 14, 2009 09:12

phanteon pisze:A tak konkretnie ile zabuliłeś za czyszczenie?
Policz regeneracje plus dodatkowe czesci do turbo ktore mialo dobry jedynie walek i obudowe strumiennicę ze wspawaniem robocizne wymiane oleju- mobil .Ogolnie jeszcze mnie serce boli no ale jak siadam do samochodu to przestaje. A jak tam Twoja przepływka sprawdzałeś coś tak jak Ci napisałem?


No i Panowie krew mnie zalała a spokój duszy o którym pisałem rano poszedł w [%$%^] Odjechałem samochodem na mycie z miejsca w garażu w którym wózek nocuje i kaplica Oczom moim ukazała się brzydka plama oleju... [%^^%] mać tyle kasy i złożone jak ruski cep bez urazy dla ruskich cepów . Osłona pod silnikiem upierdzielona w oleju ,turbo zalane w oleju. Gość mi do dupy skręcił przewody podające olej, przynajmniej mam taką nadzieję a że nie jest to źle złożona turbina. Walczyłem 2 godziny żeby to dokręcić w tej dziurze i zajechałem 2 opaski i ciągle cieknie. Krew mnie zalewa jak sobie o tym pomyśle . Gościa chyba za [...]bym powiesił . Nie chce nawet myśleć co by było jakby wczoraj wypluło mi przewód podczas drogi powrotnej...Dobrze że dojechałem do domu . Jutro znów walka żeby chociaż jakoś móc jeździć ...a w poniedziałek porozmawiam sobie z gościem . Mam nadzieję że nie będę musiał jechać do niego bo nie zdzierże znów całej dniówki czekania zwłaszcza po tym wszystkim .


no po nie wiem ilu godzinach walki w miarę doszedłem do ładu i składu. No ale montaż to tragedia. Obydwa końce węża olejowego luźne ,opaski chodzą, opaska na węża doprowadzającego powietrze zle założona z tego przedmuch , źle założona opaska na węża odprowadzającego powietrze na szczęście bez przedmuchu ,nie przykręcony uchwyt mocujący rurkę doprowadzającą olej przez co wąż mógł się stykać z kolektorem ...tragedia. Zajechałem ze 3 opaski żeby to skręcić ,wywaliłem badziewny wężyk ,poprawiłem opaski na wężach i dokręciłem ten uchwyt . Mam nadzieje że te opaski wytrzymają. Muszę kupić jakieś dobre opaski do węży ciśnieniowych tak na ok 8 mm . Ktoś coś poleci bo te zwykłe na śrube ślimakową jest strasznie badziewna i przepuszcza? Test zrobiony Wrzucam loga turbo wygląda ok chociaż nie wiem czy zawór n75 słabo nie działa, błąd przeładowania się nie pokazał Przy niskich obrotach jakieś mizerne to ciśnienie , może jeszcze gdzieś węże są marnie poskładane . A co powiecie na temat przepływki ? Jakoś to powietrze tak mało adekwatne do mapy czy coś jeszcze nie gra ? Niestety widoczność była 50 m mgła mżawka no 2 ręce do dyspozycji do logów i prowadzenia więc tylko tyle.

003-011
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 18:59 przez Nabuch, łącznie zmieniany 7 razy.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » ndz lis 15, 2009 21:33

na złego człowieka trafiłeś
jak turbo by nie miało oleju to by odleciało szybciutko
ale zresztą masz gwarancje
opaski turbo czasami spadają, ale nigdy od razu po wyjeździe z warsztatu!!
jak by tam nie było to tam jest 1bar to połowa tego co w oponie
opaski są takie fajne widziałem na paru zdjęciach, poszukam i wrzucę. te ślimakowe są za słabe

co do logów
turbo wstaje przy 1800 więc jest ok
boost przy 2000obr 2100mbar czyli dobrze i n75 szybko zbija kierownicami
ciśnienie ustabilizowane

wszystko gra :bigok:
fakt mógł by skręcić pół obrotu sztangę, był by boost taki przyjazny na górze
ale nie ma się co czepiać
jak dla mnie jest wzorcowo
co do przepływki mierzy dobrze

teraz zaślep egr i śmigaj
a i od czasu do czasu pobaw się pedałem gazu w pozycji 0 - 1 :helm:
kierowniczki będą wdzięczne i się nie zapieką więcej :majkel:



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » ndz lis 15, 2009 21:47

Dzięki Jaro za opinie . A co z tym dołem obrotów czy turbo nie powinno podbijać już od dołu. Kurcze tak patrząc na mapę to powinien ciągnąć z dołu lepiej . Praktycznie dopiero przy 1800 mam pełne ciśnienie z mapy i tu pytanie czy to normalne ? N75 tak logicznie wykluczyłbym bo działa dobrze przy zbijaniu ciśnienia i w miarę utrzymuje . Muszę jeszcze sprawdzić raz węże bo mam jeszcze parę podejrzeń a samymi kombinerkami niewiele się zdziała. Jakieś porady ? Jutro kupuję żabkę i szukam opasek.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » ndz lis 15, 2009 21:56

tak to normalne
niby u niektórych wstaje ciut szybciej bo przy 1700obr ale u Ciebie nie jest źle
przy 1800 masz żądane ciśnienie, tego nie poprawisz

mówisz że dopiero przy 1800
a Ci co mają zwykłą turbinę to mają dopiero przy 2300obr :bigok:
n75 działa poprawnie
sprawdź węże, popraw co masz poprawić
zaciśnij odpowiednimi opaskami i zapomnij, bo więcej nie będziesz tam zaglądał
żabki nie kupuj, szkoda kasy, kup dobre opaski na klucz10mm i kluczem możesz użyć większej siły



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » ndz lis 15, 2009 21:58

jaro860929 pisze:jak turbo by nie miało oleju to by odleciało szybciutko
Tak się pocieszam że jeszcze kręci i z gościem może nie będę miał więcej styczności. Niby profesjonalny warsztat...Na pewno suszarka miała smarowanie bo przejechałem 70 km więc gdyby tak konkretnie rozwaliło opaski to stałbym z plamą oleju gdzieś po drodze a kto wie czy i nie z zatartym silnikiem . Po prostu te opaski się do tego nie nadają , nie dość że mają ten krytyczny punkt w miejscu śruby gdzie jest słaby docisk to jeszcze mają tendencję do puszczania. U mnie jedna puściła a druga przepuszczała. Oleju tak na moje oko miałem na osłonie pod silnikiem z 100 więc turbo mogło mieć słabsze smarowanie ale jakieś miało.
jaro860929 pisze:teraz zaślep egr i śmigaj
No właśnie co do egr-u to wolałbym go zostawić. Może to głupie ale jeżdzę do roboty 12km więc mało . Silnik mam rozgrzany dopiero trochę za połową drogi więc cała ekonomia idzie w las . Mam nadzieję że dzięki egr-owi trochę szybciej będę łapał temperaturę no i nagrzewnica nagrodzi lepszym ciepełkiem .Co prawda różnica jest- no ale jeszcze pomyślę. Zobaczę jutro jak mi się samochód zachowa po nocce .


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » ndz lis 15, 2009 22:01

http://www.allegro.pl/item811648782_opa ... d_itp.html

mam idealną opaskę dla Ciebie
poszukaj coś takiego u siebie w sklepach

a i sprawdź przewody powietrza od filtra do turbo czy czasami nie są gdzieś źle złożone i nie daj jest jakaś nieszczelność



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » ndz lis 15, 2009 22:05

jaro860929 pisze:żabki nie kupuj, szkoda kasy, kup dobre opaski na klucz10mm i kluczem możesz użyć większej siły
Powiem tak żabka była w planach już od jakiegoś czasu bo w pracy takiej używam i jest bardzo pomocna . A dla świętego spokoju spacyfikuję węże dodatkowymi opaskami na kluczyk i będzie git

A ja miałem takie badziewie na wężu olejowym
opaska

Mało która trzymała na starym twardym wężu. Na bardziej miękkim zacisnęły ale jakoś im nie ufam. A te z linku rzeczywiście fajne , poszukam w sklepach jutro.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 22:11 przez Nabuch, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości