cieknie olej z kilku miejsc: odma miska skrzynia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
cieknie olej z kilku miejsc: odma miska skrzynia
mam taki problem bo na jakies 1000km ucieka mi okolo 200ml oleju, generalnie scieka ciagle
po srodkowej czesci miski olejowej...
silnik afn
1.co powinno sie na poczatku - optycznie posprawdzać, jakie są najczęstsze przypadłości?
2.zobaczyłem ze w miejscu gdzie wychodzi z bloku rura do odmy - wokół tego przyczepu
jest pelno czarnego osadu-spoconego oleju zmieszanego z piaskiem itp, trudny jest tam dostep
i narazie nie wyczyscilem tego ale czy tylko ten przyczep z wężem do odmy powinienem wymienić,
czy mozliwe że w tej okolicy jeszcze jakies inne uszczelnienie mogło nawalić??? powyżej tego wyjścia do odmy jest sucho
zaznaczylem na foto gdzie sie poci...
3.jesli wokół calej miski sie poci to rozumiem ze wystarczy wymienic samą uszczelkę miski,tak?
czy do 1.9 tdi to te uszzcelki po 20-30pln czy te droższe od 90 wzwyż ??
4.w miejscu zaznaczonym na zdjeciu wycieka rownież olej... jak nazywa sie to miejsce
i co mam kupic zeby to uszcelnić? w sumie to problem jest taki ze ta srubka zaznaczona na zdjeciu
nie lapie zupelnie gwintu w tej obudowie i dlatego jest tam pewnie nieszczelność, czy ktos ma jakąś radę??
5. jeszcze jedno z innej beczki: filtr paliwa wymienić teraz czy po zimie?
po srodkowej czesci miski olejowej...
silnik afn
1.co powinno sie na poczatku - optycznie posprawdzać, jakie są najczęstsze przypadłości?
2.zobaczyłem ze w miejscu gdzie wychodzi z bloku rura do odmy - wokół tego przyczepu
jest pelno czarnego osadu-spoconego oleju zmieszanego z piaskiem itp, trudny jest tam dostep
i narazie nie wyczyscilem tego ale czy tylko ten przyczep z wężem do odmy powinienem wymienić,
czy mozliwe że w tej okolicy jeszcze jakies inne uszczelnienie mogło nawalić??? powyżej tego wyjścia do odmy jest sucho
zaznaczylem na foto gdzie sie poci...
3.jesli wokół calej miski sie poci to rozumiem ze wystarczy wymienic samą uszczelkę miski,tak?
czy do 1.9 tdi to te uszzcelki po 20-30pln czy te droższe od 90 wzwyż ??
4.w miejscu zaznaczonym na zdjeciu wycieka rownież olej... jak nazywa sie to miejsce
i co mam kupic zeby to uszcelnić? w sumie to problem jest taki ze ta srubka zaznaczona na zdjeciu
nie lapie zupelnie gwintu w tej obudowie i dlatego jest tam pewnie nieszczelność, czy ktos ma jakąś radę??
5. jeszcze jedno z innej beczki: filtr paliwa wymienić teraz czy po zimie?
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
na krućcu przy bloku jest chyba oring i on moze byc tego przyczyna ze sie poci w tym miejscuseboljeiv pisze:2.zobaczyłem ze w miejscu gdzie wychodzi z bloku rura do odmy - wokół tego przyczepu
jest pelno czarnego osadu-spoconego oleju zmieszanego z piaskiem itp, trudny jest tam dostep
i narazie nie wyczyscilem tego ale czy tylko ten przyczep z wężem do odmy powinienem wymienić,
czy mozliwe że w tej okolicy jeszcze jakies inne uszczelnienie mogło nawalić???
seboljeiv pisze:jesli wokół calej miski sie poci to rozumiem ze wystarczy wymienic samą uszczelkę miski,tak?
czy do 1.9 tdi to te uszzcelki po 20-30pln czy te droższe od 90 wzwyż ??
uszczelka do wymiany. ja kupilem za 30zl uszczelke i jest dobra.
a tak wogole to wymien nieszczelne uszczelki,umyj silnik pojezdzij i zerkaj co jakis czas skad cieknie. aha filtr paliwa wymien przed zima
[ Dodano: 12 Lis 2009 07:48 ]
a ta oslona co zaznaczyles na foto to jest po to zeby ci syfy nie wlatywaly do kola zamachowego i nie niszczyly sprzegla i ten wyciek to tez z uszczelki. sa pod ta oslona dwie sroby od misy jak dobrze pamietam
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
tedeI 66kw, serdeczne dzieki za pomoc , juz sie martwilem ze ta oslona kola zamachowego to bedzie jakas grubsza robota, wyciaganie skrzyni itp... ))
ide jutro wyjac caly ten przewod od odmy to zobacze o co chodzi, a uszczelke misy zatem tez kupie i mam nadzieje ze bedzie po klopocie bo inaczej bedę znow tu pisał:P
ide jutro wyjac caly ten przewod od odmy to zobacze o co chodzi, a uszczelke misy zatem tez kupie i mam nadzieje ze bedzie po klopocie bo inaczej bedę znow tu pisał:P
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
jak co to pisz nie krepuj sie
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolego najczęściej miska jest mokra od oleju który spływa własnie w plastikowego krućca od odmy. Przy łączeniu z blokiem jest oring, ale odkręcając tą rurę zobaczysz ze moze byc ona spękana od temp. i wymiana oringa nie pomoze, są tanie zamienniki ale źle wykonane i trzeba je doginać.odkręć delikatnie starą rurę i jak nie popeka to daj nowy oring +silikon i powinno trzymać.
Jesli chodzi o uszczelkę miski olejowej to w orginale wystepuje ona razem z blachą, tanie zamienniki są bez blachy. Przy łączeniu skrzyni z silnikiem moze jeszcze ci sączyc z uszczelniacza wału za kołem zamachowym, ale to zobaczysz jak uszczelnisz miskę.
Jesli chodzi o uszczelkę miski olejowej to w orginale wystepuje ona razem z blachą, tanie zamienniki są bez blachy. Przy łączeniu skrzyni z silnikiem moze jeszcze ci sączyc z uszczelniacza wału za kołem zamachowym, ale to zobaczysz jak uszczelnisz miskę.
to jedną sprawę wyjasniłem... bylem zdjąc ten skubany przewod od odmy, chwile mi to zajelo bo jakis sraki tam dostep ale fakt faktem plastik ten byl pekniety i w jednym miejscu odprysnęło go kawalek , na dodatek uszczelka była stwardniała i wyglądała jak stare próchno,zatem nie dziwie sie ze te opary oleju wychodziły na zewnątrz spływając po silniku....
ide w takim razie kupic w poniedzialek nowy przewód, myslicie ze hans pries za 72pln nie bedzie najgorszym wyjściem????
nie musze wtedy chyba dodatkowo dawać tam silikonu???
szatanek: mozesz mi rozjaśnić w miare umysł co to znaczy ze w oryginalnie była z blachą??? to znaczy ze musze taką samą kupić?? bo widze ze sa takie w ofercie intercars tylko ze troszkę kosztują jak na uszczelkę.... mogę zatem jak by co kupić zwykłą gumową?? sa Febi za 80 i jakies zwykle za 20-30 ???
http://allegro.pl/item810021323_uszczel ... assat.html
juz znalazlem takąz blachą:
http://allegro.pl/item813026625_uszczel ... _audi.html
w sumie nie pisze ze pasuje do tdi... jest to jakis wazny element ta blaszka??
ide w takim razie kupic w poniedzialek nowy przewód, myslicie ze hans pries za 72pln nie bedzie najgorszym wyjściem????
nie musze wtedy chyba dodatkowo dawać tam silikonu???
szatanek: mozesz mi rozjaśnić w miare umysł co to znaczy ze w oryginalnie była z blachą??? to znaczy ze musze taką samą kupić?? bo widze ze sa takie w ofercie intercars tylko ze troszkę kosztują jak na uszczelkę.... mogę zatem jak by co kupić zwykłą gumową?? sa Febi za 80 i jakies zwykle za 20-30 ???
http://allegro.pl/item810021323_uszczel ... assat.html
juz znalazlem takąz blachą:
http://allegro.pl/item813026625_uszczel ... _audi.html
w sumie nie pisze ze pasuje do tdi... jest to jakis wazny element ta blaszka??
seboljeiv blacha ta jest po to aby zapobiec ewentualnemu odsłonięciu smoka podczas większych przechyłów auta, ogranicza ona poprostu zbytnie kołysanie lustra oleju.
Wiele ludzi zakłada zwykłe uszczelki i jak narazie nie słyszałem zeby cos złego sie działo.
Ja radziłbym ci zrobic inaczej, ja tak zrobiłem u siebie. Zdjąłem miske i uszczelke z blachą delikatnie zeby jej nie porwac, oczysciłem i posmarowałem z obu stron szarą masą jaką daje sie do uszczelniania pokryw gdzie orginalnie nie wystepują uszczelki. Dałem szarą mase bo miałem taką pod ręką fakt teraz przy ewentualnym demontazu moze byc problem bo trzyma ona mocno, ale Ty mozez z powodzeniem dac dobry silikon temperaturowy i tez będziesz miał spokój. Przynajmniej ja wole zrobic tak niz kupowac uszczelke bez blachy.
Wiele ludzi zakłada zwykłe uszczelki i jak narazie nie słyszałem zeby cos złego sie działo.
Ja radziłbym ci zrobic inaczej, ja tak zrobiłem u siebie. Zdjąłem miske i uszczelke z blachą delikatnie zeby jej nie porwac, oczysciłem i posmarowałem z obu stron szarą masą jaką daje sie do uszczelniania pokryw gdzie orginalnie nie wystepują uszczelki. Dałem szarą mase bo miałem taką pod ręką fakt teraz przy ewentualnym demontazu moze byc problem bo trzyma ona mocno, ale Ty mozez z powodzeniem dac dobry silikon temperaturowy i tez będziesz miał spokój. Przynajmniej ja wole zrobic tak niz kupowac uszczelke bez blachy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości