cieknie olej z kilku miejsc: odma miska skrzynia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

cieknie olej z kilku miejsc: odma miska skrzynia

Post autor: seboljeiv » czw lis 12, 2009 02:32

mam taki problem bo na jakies 1000km ucieka mi okolo 200ml oleju, generalnie scieka ciagle
po srodkowej czesci miski olejowej...
silnik afn

1.co powinno sie na poczatku - optycznie posprawdzać, jakie są najczęstsze przypadłości?

2.zobaczyłem ze w miejscu gdzie wychodzi z bloku rura do odmy - wokół tego przyczepu
jest pelno czarnego osadu-spoconego oleju zmieszanego z piaskiem itp, trudny jest tam dostep
i narazie nie wyczyscilem tego ale czy tylko ten przyczep z wężem do odmy powinienem wymienić,
czy mozliwe że w tej okolicy jeszcze jakies inne uszczelnienie mogło nawalić??? powyżej tego wyjścia do odmy jest sucho
zaznaczylem na foto gdzie sie poci...
Obrazek
ObrazekObrazek
3.jesli wokół calej miski sie poci to rozumiem ze wystarczy wymienic samą uszczelkę miski,tak?
czy do 1.9 tdi to te uszzcelki po 20-30pln czy te droższe od 90 wzwyż ??
Obrazek

4.w miejscu zaznaczonym na zdjeciu wycieka rownież olej... jak nazywa sie to miejsce
i co mam kupic zeby to uszcelnić? w sumie to problem jest taki ze ta srubka zaznaczona na zdjeciu
nie lapie zupelnie gwintu w tej obudowie i dlatego jest tam pewnie nieszczelność, czy ktos ma jakąś radę??
ObrazekObrazek

5. jeszcze jedno z innej beczki: filtr paliwa wymienić teraz czy po zimie?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw lis 12, 2009 08:42

seboljeiv pisze:2.zobaczyłem ze w miejscu gdzie wychodzi z bloku rura do odmy - wokół tego przyczepu
jest pelno czarnego osadu-spoconego oleju zmieszanego z piaskiem itp, trudny jest tam dostep
i narazie nie wyczyscilem tego ale czy tylko ten przyczep z wężem do odmy powinienem wymienić,
czy mozliwe że w tej okolicy jeszcze jakies inne uszczelnienie mogło nawalić???
na krućcu przy bloku jest chyba oring i on moze byc tego przyczyna ze sie poci w tym miejscu
seboljeiv pisze:jesli wokół calej miski sie poci to rozumiem ze wystarczy wymienic samą uszczelkę miski,tak?
czy do 1.9 tdi to te uszzcelki po 20-30pln czy te droższe od 90 wzwyż ??


uszczelka do wymiany. ja kupilem za 30zl uszczelke i jest dobra.

a tak wogole to wymien nieszczelne uszczelki,umyj silnik pojezdzij i zerkaj co jakis czas skad cieknie. aha filtr paliwa wymien przed zima

[ Dodano: 12 Lis 2009 07:48 ]
a ta oslona co zaznaczyles na foto to jest po to zeby ci syfy nie wlatywaly do kola zamachowego i nie niszczyly sprzegla i ten wyciek to tez z uszczelki. sa pod ta oslona dwie sroby od misy jak dobrze pamietam


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » pt lis 13, 2009 03:30

tedeI 66kw, serdeczne dzieki za pomoc , juz sie martwilem ze ta oslona kola zamachowego to bedzie jakas grubsza robota, wyciaganie skrzyni itp... :)))

ide jutro wyjac caly ten przewod od odmy to zobacze o co chodzi, a uszczelke misy zatem tez kupie i mam nadzieje ze bedzie po klopocie bo inaczej bedę znow tu pisał:P



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pt lis 13, 2009 14:38

jak co to pisz nie krepuj sie :helm:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt lis 13, 2009 23:19

Kolego najczęściej miska jest mokra od oleju który spływa własnie w plastikowego krućca od odmy. Przy łączeniu z blokiem jest oring, ale odkręcając tą rurę zobaczysz ze moze byc ona spękana od temp. i wymiana oringa nie pomoze, są tanie zamienniki ale źle wykonane i trzeba je doginać.odkręć delikatnie starą rurę i jak nie popeka to daj nowy oring +silikon i powinno trzymać.
Jesli chodzi o uszczelkę miski olejowej to w orginale wystepuje ona razem z blachą, tanie zamienniki są bez blachy. Przy łączeniu skrzyni z silnikiem moze jeszcze ci sączyc z uszczelniacza wału za kołem zamachowym, ale to zobaczysz jak uszczelnisz miskę.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob lis 14, 2009 01:19

Tak jak kolega Szatanek mówił najpierw wymień ewentualnie uszczelnij odme bo z tamtego miejsca bardzo czesto rozlewa sie olej po całym silniku.nastepnie umyj silnik i po jakims czasie zobacz z którego miejsca cieknie.
Z mojego doświadczenia wynika że odma zazwyczaj jest pęknięta



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » ndz lis 15, 2009 02:28

to jedną sprawę wyjasniłem...:) bylem zdjąc ten skubany przewod od odmy, chwile mi to zajelo bo jakis sraki tam dostep ale fakt faktem plastik ten byl pekniety i w jednym miejscu odprysnęło go kawalek , na dodatek uszczelka była stwardniała i wyglądała jak stare próchno,zatem nie dziwie sie ze te opary oleju wychodziły na zewnątrz spływając po silniku....
ide w takim razie kupic w poniedzialek nowy przewód, myslicie ze hans pries za 72pln nie bedzie najgorszym wyjściem????
nie musze wtedy chyba dodatkowo dawać tam silikonu???

szatanek: mozesz mi rozjaśnić w miare umysł co to znaczy ze w oryginalnie była z blachą??? to znaczy ze musze taką samą kupić?? bo widze ze sa takie w ofercie intercars tylko ze troszkę kosztują jak na uszczelkę.... mogę zatem jak by co kupić zwykłą gumową?? sa Febi za 80 i jakies zwykle za 20-30 ???
http://allegro.pl/item810021323_uszczel ... assat.html

juz znalazlem takąz blachą:
http://allegro.pl/item813026625_uszczel ... _audi.html
w sumie nie pisze ze pasuje do tdi... jest to jakis wazny element ta blaszka??



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lis 15, 2009 12:56

seboljeiv blacha ta jest po to aby zapobiec ewentualnemu odsłonięciu smoka podczas większych przechyłów auta, ogranicza ona poprostu zbytnie kołysanie lustra oleju.
Wiele ludzi zakłada zwykłe uszczelki i jak narazie nie słyszałem zeby cos złego sie działo.
Ja radziłbym ci zrobic inaczej, ja tak zrobiłem u siebie. Zdjąłem miske i uszczelke z blachą delikatnie zeby jej nie porwac, oczysciłem i posmarowałem z obu stron szarą masą jaką daje sie do uszczelniania pokryw gdzie orginalnie nie wystepują uszczelki. Dałem szarą mase bo miałem taką pod ręką fakt teraz przy ewentualnym demontazu moze byc problem bo trzyma ona mocno, ale Ty mozez z powodzeniem dac dobry silikon temperaturowy i tez będziesz miał spokój. Przynajmniej ja wole zrobic tak niz kupowac uszczelke bez blachy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości