Róznica miedzy pompą z LDA i bez.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Róznica miedzy pompą z LDA i bez.

Post autor: KrystO » sob lis 14, 2009 18:09

Panowie mam pytanie:
Jaka jest różnica miedzy pompą z tzw. grzybkiem i bez niego.
Dodam że obie mają taką samą falę i tłoczek fi 9mm.
Która z nich będzie wydajniejsza,lepsza do zastosowania pod względem osiągów?



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Post autor: apln » sob lis 14, 2009 18:33

Wg mnie pompa eko, czyli bez grzybka daje mniejsze możliwości manewru. Do pompy z LDA wsadzasz boostpina i już coś masz zmodyfikowanego, w eko pompie tak nie zrobisz. Inna sprawa, że pewnie można przełożyć samą górę pompy?


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 14, 2009 18:40

Pompa z lda na pewno jest bezpieczniejsza dla silnika, bo mechanizm ogranicza dawkę paliwa, kiedy doładowanie jest zbyt małe, co do wydajności to po pewnych modyfikacjach (wycięcie bolca, gov-mod, wywalenie EGR) jednak eko-pompa bez lda poda więcej paliwa, bo nic nie bedzie ograniczać dawki.

Jeśli chodzi o wrzucenie pompy 9mm do M-TDI to prawdopodobnie nie zda to egzaminu, trzeba wyczarować większą głowiczkę
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 18:40 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 14, 2009 18:54

t0mal pisze:jednak eko-pompa bez lda poda więcej paliwa, bo nic nie bedzie ograniczać dawki
No właśnie tak myślałem nie byłem pewny. Czyli LDA ogranicza dawkę na małych obrotach(małym cisnieniu doładowania)a nie zwiększa.
t0mal pisze:Jeśli chodzi o wrzucenie pompy 9mm do M-TDI to prawdopodobnie nie zda to egzaminu, trzeba wyczarować większą głowiczkę
Nie,to nie do M-TDI.
Kumpel się ze mną spierał i jak widzę racji nie miał :green_fuck: .
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 18:56 przez KrystO, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 19:03

t0mal, 9mm zdaje egzamin w TDI tylko auto strasznie zamulone jest ale za to super okenomiczne bo ciężko jest przekroczyć spalanie 4,3l/100km



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 14, 2009 19:28

arwam pisze:9mm zdaje egzamin w TDI tylko auto strasznie zamulone jest ale za to super okenomiczne bo ciężko jest przekroczyć spalanie 4,3l/100km
I tak miałem max 4,8L mi palił na takiej pompie.
Ale jazdy na tym nie było :vom:



arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 19:37

ja na pompie 11mm na 15l ON zrobiłem 400km :wink:
ale łatwo idzie powiększyć spalanie.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 14, 2009 19:57

arwam pisze:na 15l ON zrobiłem 400km :wink:
3,75L /100km. :goof:
Ciężko w to uwierzyć.



arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 19:59

3,75L /100km. :goof:
Ciężko w to uwierzyć.
przecież nikt Ci nie każe.
A raz to to że silnik siedzie w golfie MK2 więc mniejsza masa a dwa że skrzynia jest ASD czyli najdłuższa seryjnie montowana w MK3, a trzy że jeżdżę spokojnie trzymając się blisko 2000rpm



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 14, 2009 20:08

Jak kiedyś powiedziałem ze spaliłem 4,3/100 to tez nikt nie wierzył.
przecież nikt Ci nie każe.
Nie mówiłem tego złośliwie!
arwam pisze:A raz to to że silnik siedzie w golfie MK2 więc mniejsza masa a dwa że skrzynia jest ASD czyli najdłuższa seryjnie montowana w MK3, a trzy że jeżdżę spokojnie trzymając się blisko 2000rpm
No nie wiedziałem czym jechałes :pub:



arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 20:15

Nie mówiłem tego złośliwie!
nawet mi to przez myśl nie przeszło choć w twojej wypowiedzi zabrzmiała nutka drwiny :D
KrystO pisze:Jak kiedyś powiedziałem ze spaliłem 4,3/100 to tez nikt nie wierzył.
to teraz się trzymaj zdrowo bo mam w domu jeszcze białego golfa z silnikiem JR i dołożonym ori IC od SB i tamten pali przy jeździ 90-130km/h na trasie aż 3,8l/100km
1.6TD z dawką na sporym zachmurzeniu :D



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lis 14, 2009 20:26

arwam pisze:to teraz się trzymaj zdrowo bo mam w domu jeszcze białego golfa z silnikiem JR i dołożonym ori IC od SB i tamten pali przy jeździ 90-130km/h na trasie aż 3,8l/100km
1.6TD z dawką na sporym zachmurzeniu :D
Czuje że się gromy na ciebie posypią :grin: .



arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 22:50

KrystO pisze:Czuje że się gromy na ciebie posypią :grin: .
Nom ja też to czuję :D



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 14, 2009 23:00

Diesle potrafią zadziwiająco mało spalić, zdarzyło mi się raz odnotować w swoim 1.6 spalanie 3.9/100 głównie na trasie przy prędkości ok 110km/h to nikt mi nie chciał wierzyć. Bardzo ważnie jest co się leje do baku, stan wtryskiwaczy i kat wtrysku. Moje oryginalne 1V nie leją (chyba że depnę w podłogę :helm: ) dawka ustawiona odpowiednio do kąta wtrysku i można śmigać w trasę :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości