Mk4 TDI AGR kilka pytań rozrząd,nastawnik,sprzęgło,rozruch

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Mk4 TDI AGR kilka pytań rozrząd,nastawnik,sprzęgło,rozruch

Post autor: Neoarti » sob lis 14, 2009 14:23

Zakupiłem wczoraj mk4 z 1998r tdi z silnikiem AGR mam kilka pytań :
1.czy to prawda że ten silnik ma sprzęgło jedno masowe i turbo bez zmiennej geometrii ?? nie dopatrzyłem się w turbinie sterowania łopatkami
2.silnik szarpie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań z wciśniętym hamulcem jak stanę lub lekko przegazuję to się uspokaja stawiam na brudny nastawnik czy da się go wyczyścić domowym sposobem ?
3.czy ma ktoś może jakiś schemat wymiany rozrządu w tym silniku ? (znaki itp...)
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:52 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob lis 14, 2009 14:34

Neoarti, jest na forum o czyszczeniu nastawnika. o wymianach rozrzadu tez jest w zasadzi et niczym sie nie rozni od innych 1.9TDI na VP.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.

Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:36 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob lis 14, 2009 14:50

OK.
auto ma jeszcze jakieś dziwne urządzenie podpięte do wtyczki od nastawinika nie wiem co to jest ale znacznie ułatwia rozruch odłączyłem to i pali normalnie jak tdi przekręci parę razy i zapala (nie wiem jak na zimnym przetestuję rano ) ale ktoś to sobie dołożył i z tym urządzeniem pali od kopa wchodzi na ok 1000 obr i po chwili wraca do normy macie pojęcie co to jest ?? Obrazek


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » sob lis 14, 2009 17:10

Witam to kto coś ci wstawił to jest najprawdopodobniej zwykły przekaźnik który ma za zadanie oszukać sterownik jak jest temperatura silnika. Po prostu jest to tańsza (wiejska) próba zwiększenia dawki rozruchowej. Normalnie przynajmniej 150zł musisz zapłacić. Problem z tym urządzeniem jest taki że sterownik zawsze będzie rejestrował iż czujnik temperatury jest uszkodzony a nie o to w tym chodzi. Sam tak miałem zrobione ale wkurzały mnie wysokie obroty silnika przy starcie i chmura dymu przy odpaleniu.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » sob lis 14, 2009 17:25

wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Nie do końca prawda. Pierwsze agry nie miały.


User

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob lis 14, 2009 19:56

No właśnie tak myślałem że to oszukuje czujnik temperatury i tez wkurzają mnie wysokie obroty jak silnik jest chłodny wiec to odłączyłem zapala normalnie a rano okaże się czy nie ma problemu co do dymu to mój nie dymi wcale przynajmniej w ciągu dnia :)
dokładnie zgadzam się z kolegą wyczytałem że pierwsze agr-y nie miały dwu masowego koła mam nadzieją że mój jest z tych pierwszych :)
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 19:57 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob lis 14, 2009 20:08

wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Pierwsza i podstawowa zasada jak nie wiesz na 100% to nie pisz...

Neoarti, Też mam szarpanie ktore ustepuje po odpieciu wtyczki impulsatora.

[ Dodano: 14 Lis 2009 19:09 ]
Daj znac czy czyszczenie nastawnika cos pomoglo.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz lis 15, 2009 08:27

ja jeszcze impulsatora nie odłączałem wiem że szarpanie i problemy z nastawnikiem to utok tdi zostawię czyszczenie na później najpierw wymienię rozrząd i filtry, kolega twierdzi że wystarczy delikatnie przesunąć nastawnik zwiększając tym samym dawkę i szarpanie ustanie ale nie wiem czy ma rację


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz lis 15, 2009 19:38

wesol pisze:Neoarti, jest na forum o czyszczeniu nastawnika. o wymianach rozrzadu tez jest w zasadzi et niczym sie nie rozni od innych 1.9TDI na VP.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.

Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.
Oczywiście mój AGR też ma 2-mas :rotfl: :rotfl: :panna: :panna: :panna:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
acid85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 02, 2009 13:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: acid85 » pn lis 16, 2009 00:06

ja mam AGR z 2000 roku a wiec raczej końcówka produkcji i jest jednomasowe



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » pn lis 16, 2009 19:13

acid85 pisze:ja mam AGR z 2000 roku a wiec raczej końcówka produkcji i jest jednomasowe
A jest jakiś sposób poza wyjęciem tego ustrojstwa żeby sprawdzić czy jest? Bo mnie już to od roku nurtuje :)


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

sprzęgło

Post autor: lukaselmo » pn lis 16, 2009 20:17

Raczej nie masz dwumasu,ja miałem AGRa z 99 roku i nie miałem dwumasu i dobrze,ach co to było za autko,sentyment zosytał,miałem tego golfika z Austri i napasiony,że szok.pozdro


lukas

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn lis 16, 2009 20:26

mój jest z 98 i licze na to że nie ma dwumasu :)
mam jeszcze pytanie odnośnie rozrządu dziś dzwoniłem abu zamówić cześci i okazało się ze ten silnik ma aż 3 rolki prowadzące czy to prawda chyba ze gdzieś na dole ?? bo z góry nie widzę moze znajdzie ktoś jakiś schemat ustawienia paska w tym silniku gdzie są znaki itp ...
bardzo proszę bo nie mogę sie doszukać a w sobotę chce się zabrać za wymianę


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
FAHER
13xXx13
13xXx13
Posty: 388
Rejestracja: wt sie 26, 2008 22:29
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: FAHER » pn lis 16, 2009 22:08

leon79 pisze:
wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Nie do końca prawda. Pierwsze agry nie miały.

tez tak słyszałem ze jest jedno masowe :grin:


Obrazek

obecna bora viewtopic.php?f=89&t=435870" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości