Mk4 TDI AGR kilka pytań rozrząd,nastawnik,sprzęgło,rozruch
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Mk4 TDI AGR kilka pytań rozrząd,nastawnik,sprzęgło,rozruch
Zakupiłem wczoraj mk4 z 1998r tdi z silnikiem AGR mam kilka pytań :
1.czy to prawda że ten silnik ma sprzęgło jedno masowe i turbo bez zmiennej geometrii ?? nie dopatrzyłem się w turbinie sterowania łopatkami
2.silnik szarpie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań z wciśniętym hamulcem jak stanę lub lekko przegazuję to się uspokaja stawiam na brudny nastawnik czy da się go wyczyścić domowym sposobem ?
3.czy ma ktoś może jakiś schemat wymiany rozrządu w tym silniku ? (znaki itp...)
1.czy to prawda że ten silnik ma sprzęgło jedno masowe i turbo bez zmiennej geometrii ?? nie dopatrzyłem się w turbinie sterowania łopatkami
2.silnik szarpie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań z wciśniętym hamulcem jak stanę lub lekko przegazuję to się uspokaja stawiam na brudny nastawnik czy da się go wyczyścić domowym sposobem ?
3.czy ma ktoś może jakiś schemat wymiany rozrządu w tym silniku ? (znaki itp...)
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:52 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Neoarti, jest na forum o czyszczeniu nastawnika. o wymianach rozrzadu tez jest w zasadzi et niczym sie nie rozni od innych 1.9TDI na VP.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.
Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.
Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:36 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
OK.
auto ma jeszcze jakieś dziwne urządzenie podpięte do wtyczki od nastawinika nie wiem co to jest ale znacznie ułatwia rozruch odłączyłem to i pali normalnie jak tdi przekręci parę razy i zapala (nie wiem jak na zimnym przetestuję rano ) ale ktoś to sobie dołożył i z tym urządzeniem pali od kopa wchodzi na ok 1000 obr i po chwili wraca do normy macie pojęcie co to jest ??
auto ma jeszcze jakieś dziwne urządzenie podpięte do wtyczki od nastawinika nie wiem co to jest ale znacznie ułatwia rozruch odłączyłem to i pali normalnie jak tdi przekręci parę razy i zapala (nie wiem jak na zimnym przetestuję rano ) ale ktoś to sobie dołożył i z tym urządzeniem pali od kopa wchodzi na ok 1000 obr i po chwili wraca do normy macie pojęcie co to jest ??
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Witam to kto coś ci wstawił to jest najprawdopodobniej zwykły przekaźnik który ma za zadanie oszukać sterownik jak jest temperatura silnika. Po prostu jest to tańsza (wiejska) próba zwiększenia dawki rozruchowej. Normalnie przynajmniej 150zł musisz zapłacić. Problem z tym urządzeniem jest taki że sterownik zawsze będzie rejestrował iż czujnik temperatury jest uszkodzony a nie o to w tym chodzi. Sam tak miałem zrobione ale wkurzały mnie wysokie obroty silnika przy starcie i chmura dymu przy odpaleniu.
No właśnie tak myślałem że to oszukuje czujnik temperatury i tez wkurzają mnie wysokie obroty jak silnik jest chłodny wiec to odłączyłem zapala normalnie a rano okaże się czy nie ma problemu co do dymu to mój nie dymi wcale przynajmniej w ciągu dnia
dokładnie zgadzam się z kolegą wyczytałem że pierwsze agr-y nie miały dwu masowego koła mam nadzieją że mój jest z tych pierwszych
dokładnie zgadzam się z kolegą wyczytałem że pierwsze agr-y nie miały dwu masowego koła mam nadzieją że mój jest z tych pierwszych
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 19:57 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Pierwsza i podstawowa zasada jak nie wiesz na 100% to nie pisz...wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Neoarti, Też mam szarpanie ktore ustepuje po odpieciu wtyczki impulsatora.
[ Dodano: 14 Lis 2009 19:09 ]
Daj znac czy czyszczenie nastawnika cos pomoglo.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
ja jeszcze impulsatora nie odłączałem wiem że szarpanie i problemy z nastawnikiem to utok tdi zostawię czyszczenie na później najpierw wymienię rozrząd i filtry, kolega twierdzi że wystarczy delikatnie przesunąć nastawnik zwiększając tym samym dawkę i szarpanie ustanie ale nie wiem czy ma rację
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Oczywiście mój AGR też ma 2-maswesol pisze:Neoarti, jest na forum o czyszczeniu nastawnika. o wymianach rozrzadu tez jest w zasadzi et niczym sie nie rozni od innych 1.9TDI na VP.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.
Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
mój jest z 98 i licze na to że nie ma dwumasu
mam jeszcze pytanie odnośnie rozrządu dziś dzwoniłem abu zamówić cześci i okazało się ze ten silnik ma aż 3 rolki prowadzące czy to prawda chyba ze gdzieś na dole ?? bo z góry nie widzę moze znajdzie ktoś jakiś schemat ustawienia paska w tym silniku gdzie są znaki itp ...
bardzo proszę bo nie mogę sie doszukać a w sobotę chce się zabrać za wymianę
mam jeszcze pytanie odnośnie rozrządu dziś dzwoniłem abu zamówić cześci i okazało się ze ten silnik ma aż 3 rolki prowadzące czy to prawda chyba ze gdzieś na dole ?? bo z góry nie widzę moze znajdzie ktoś jakiś schemat ustawienia paska w tym silniku gdzie są znaki itp ...
bardzo proszę bo nie mogę sie doszukać a w sobotę chce się zabrać za wymianę
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości