Nierówna praca silnika po odpaleniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nierówna praca silnika po odpaleniu
Było kilka tematów podobnych ale nie do końca a co za tym idzie nie znalazłem odpowiedzi - ale do rzeczy.
Golf IV 1.9 SDI przy temp ok 0 stopni i mniej odpala jak zwykle wystarczy że tylko przerzuci raz akumulator ale po odpaleniu ok 5 s można zauważyć nierówną pracę. Po upływie tego czasu problem znika i wszystko chodzi ładnie. Co to może być?? czy jest możliwe, że któraś świeca żarowa padła?? jak to można sprawdzić prostym sposobem?? chyba, że macie inne pomysły podejrzenia...??
Golf IV 1.9 SDI przy temp ok 0 stopni i mniej odpala jak zwykle wystarczy że tylko przerzuci raz akumulator ale po odpaleniu ok 5 s można zauważyć nierówną pracę. Po upływie tego czasu problem znika i wszystko chodzi ładnie. Co to może być?? czy jest możliwe, że któraś świeca żarowa padła?? jak to można sprawdzić prostym sposobem?? chyba, że macie inne pomysły podejrzenia...??
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/9297][img]http://www.motostat.pl/user_images/9297/icon1.png[/img][/url] :)
miałem podobny przypadek w samochodzie kolegi tez sdi przyczyna było "cudownej" jakości paliwo (jak się później okazało bio ester zatankowany przez jego żonę ) ... po kolejnym tankowaniu wszystko wróciło do normy .
nie na lałeś przypadkiem jakiegoś kiepskiego ON....bo w Polsce to nigdy nic nie wiadomo...
nie na lałeś przypadkiem jakiegoś kiepskiego ON....bo w Polsce to nigdy nic nie wiadomo...
Turbo Klekot TDI/AMF+ 104hp/238nm - Polo 6n2 / sprzedane :(
Turbo Klekot HDI/RHS+ 138hp/320nm - Peugeot 307sw / rodzino-wóz.
Turbo Klekot HDI/RHS+ 138hp/320nm - Peugeot 307sw / rodzino-wóz.
Miałem podobny problem, który zniknął ale nie do końca...
Jak stał długo na mrozie, świece grzały, zapalał od strzała, ale jeden gar nie chodził przez parę sekund, biały dymek się robił, za te parę sekund garnek zaczynał pracować i wszystko było niby ok.
Myślałem świeca padła, sprawdziłem wszystko wcześniej (bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury) potem kupiłem komplet świec żeby mieć od razu na wymianę, biorę się za odkręcanie a tu pierwsza świeca ręką mi się odkręciła okopcona do samego gwintu.
Sprawdziłem wszystkie po kolei, wszystkie sprawne, grzeją szybko i do czerwoności.
No to wyczyściłem, wkręciłem silnik zdecydowanie równiej pracuje teraz na wolnych obrotach.
No ale, problem nie równej pracy przez kilka sekund po odpaleniu pozostał...
Jak stoi w cieple jest prawie nie zauważalny, jak stoi przez noc na zimnie,
daje się to bardziej odczuć.
Nie dymi już na biało, nagrzane ma widocznie już we wszystkich garnkach, ale coś jakby nie wiem, któryś wtrysk się zapowietrzał ?! albo co ?!
Na pewno sprawdź najpierw świece...
Pozdr.
Jak stał długo na mrozie, świece grzały, zapalał od strzała, ale jeden gar nie chodził przez parę sekund, biały dymek się robił, za te parę sekund garnek zaczynał pracować i wszystko było niby ok.
Myślałem świeca padła, sprawdziłem wszystko wcześniej (bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury) potem kupiłem komplet świec żeby mieć od razu na wymianę, biorę się za odkręcanie a tu pierwsza świeca ręką mi się odkręciła okopcona do samego gwintu.
Sprawdziłem wszystkie po kolei, wszystkie sprawne, grzeją szybko i do czerwoności.
No to wyczyściłem, wkręciłem silnik zdecydowanie równiej pracuje teraz na wolnych obrotach.
No ale, problem nie równej pracy przez kilka sekund po odpaleniu pozostał...
Jak stoi w cieple jest prawie nie zauważalny, jak stoi przez noc na zimnie,
daje się to bardziej odczuć.
Nie dymi już na biało, nagrzane ma widocznie już we wszystkich garnkach, ale coś jakby nie wiem, któryś wtrysk się zapowietrzał ?! albo co ?!
Na pewno sprawdź najpierw świece...
Pozdr.
Mam podobny problem wszystko tak jak koledzy piszą plus pierwsze odpalenie niewielka chmura białego dymu kolejne razy juz problem znika Pozdrawiam dajcie znac jak wiecie co to moze byc TDI 110km (81kw) Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 16:46 przez ostry78mo, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziekowac Ostry
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
nierówna praca silnika po odpaleniu
Witam ja bym polecił najpierw sprawdzenie świec...bo może być też inna przyczyna, tropem tego h...wego paliwa - skoro dymi wtryski...
jaki masz przebieg i kiedy wymieniałeś filtr paliwowy???
zatankuj cos do czyszczenia wtrysków a potem dolej paliwa zeby sie wymieszało
NIE tankujcie BIo estrów taka moja rada.
jaki masz przebieg i kiedy wymieniałeś filtr paliwowy???
zatankuj cos do czyszczenia wtrysków a potem dolej paliwa zeby sie wymieszało
NIE tankujcie BIo estrów taka moja rada.
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 12:31 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 2 razy.
sdi
Witam
zalałe swojego sdika na próbe bio dieslem i od tego czasu podczas rannego uruchamiania dymek biały leci i przez chwilke nierówne obroty-wyjeżdzę tego bio i doleje normalnego on -mam nadzieję ze bedzie wtedy ok filtr paliwa wymieniony
pozdrawiam
zalałe swojego sdika na próbe bio dieslem i od tego czasu podczas rannego uruchamiania dymek biały leci i przez chwilke nierówne obroty-wyjeżdzę tego bio i doleje normalnego on -mam nadzieję ze bedzie wtedy ok filtr paliwa wymieniony
pozdrawiam
sw
FURMAN TDI Przrbieg u mnie to 209 tyś ale ok 15tyś km wstecz trzeba było drugi silnik wmontowac Koles mowił ze ten silnik ma ok 150 tyś ale jak wierzyc na słowo ludziom. Przy normalnej temp. jest oki ale w lato miałem przypadek ze go odpaliłem po trasie i taką chmure puscił ze szok potem juz takiej przygody nie miałem. Jak to sprawdzic czy regenerowac wtyski i ile taka rzecz moze kosztowac. Na paliwie kombinowanym nie smigam tylko z Orlen. Teraz wlałem troszke mikstury 50g na 50l ON Najpierw sprawdze swiece. Pozdrawiam
Dziekowac Ostry
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
z przebiegiem 209tyś. wszystko możliwe
koszt regeneracji(ok.300-400)można szukac na szrotach za podobna cene ale to już loteria.
konkretny mechanior ma konkretny PCet który pokaze mu dawke na poszczególnym wtrysku wiem bo byłem(koszt 50zeta) wtedy powie Ci co z wtryskami.ostry78mo pisze:Jak to sprawdzic czy regenerowac wtyski i ile taka rzecz moze kosztowac.
koszt regeneracji(ok.300-400)można szukac na szrotach za podobna cene ale to już loteria.
FURMAN_TDI mój ma przebieg - wg. wskazań licznika 151 silnik bez turbiny więc nie powienien być zajechany...filtr paliwa wymieniłem 5 tys. km temu. Nie zauważyłem by puszczał dymek. Nie leje też żadnych wynalazków w postaci eco paliw
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 14:01 przez barteq289, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/9297][img]http://www.motostat.pl/user_images/9297/icon1.png[/img][/url] :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości