Nie dziła pompa w baku i kilka innych problemów 2.5tdi 180KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bronek85gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lis 09, 2009 13:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Nie dziła pompa w baku i kilka innych problemów 2.5tdi 180KM

Post autor: Bronek85gt » pn lis 09, 2009 14:10

Więc tak.
Sprawa dotyczy Audi A4 B6 2001 r 2.5 diesel 180KM Qattro
była przypalona prawa strona od pasażera na wysokości środkowego słupka

spalony był około 1 metr instalacji przy podłodze, wymieniłem kabelek po kabelku ( lutowałem)
Wszystko działało pompa paliwowa też!

Auto oddałem koledze do prania i teraz jest
-lekko mułowaty
-w wężyku paliwowym do silnika pokazują się bombelki powietrza
-pompa nie działą w baku ( nie dochodzi napięcie na gróbych kablach, podpiołem pompe na krótko i jest sprawna, bezpieczniki sprawdzałem są OK)
-ostatnio jak stałem zgasła było mało paliwa i juz nie zapaliła dolałem z 5 litrów i odpaliła od kopa
-rano ciężko odpala jak zaskoczy idzie chwile biały dym (to chyba dlatego że się zapowietrza) jak zaskoczy to pali już wzorowo
-jescze mam problem czasami łapie błąd i nie działa pedał gazu i wchodzi na ok 1200obrotów. mam pedał gazu od 1.9 podpinałem i chodzi ale jeszcze go nie założyłem, wydaje mi sięże tak sie dzieje jak jest wilgoć na dworze( moge się mylić)
to chybana tyle z poważniejszych usterek teraz błędy jakie zczytałem vagiem

00523
18265
01498
01494
00777
00550
01441
01442

Jeśli jest ktoś w temacie i potrafi pomóc to był bym wdzięczny, nie chce jechać kolejny raz do elektronika ostatnio za porządek z poduszkami i ukłądem komfortu zapłaciłem 450zł



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn lis 09, 2009 15:37

523 - przepływomierz - nie ma czujnika G42 lub jest uszkodzony (w przepływomierzu)
777 - pedał gazu potencjometr - sprawdź czy wtyczka nie jest mokra
550 - kąt wtrysku do regulacji
1441 - czujnik braku paliwa do sprawdzenia (pewnie wiązka elektryczna )
1442 - brak paliwa

BTW - pompa spietrzająca w baq działa dopiero kiedy stan paliwa będzie mniejszy niż połowa baq

wysusz auto - wszystko wróci do normy :helm:



Bronek85gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lis 09, 2009 13:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Bronek85gt » pn lis 09, 2009 18:17

tylko że u mnie jest obecnie 1/4 i nie dziala pompa
nie ma napiecia na grubych kablach, jak odepnę wtyczke to jest napięcie nawet jak kluczyk wyjmę
mam pompe od 2.5 ale słabszego jutro wyjmę moją i może da się ten czujnik podmienić

zastanawia mnie jeszcze jedno bo strasznie powietrze wali w wężyku i nie chce rano dobrze odpalać a tak się nie działo.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 18:32

Bronek85gt pisze:tylko że u mnie jest obecnie 1/4 i nie dziala pompa
nie ma napiecia na grubych kablach, jak odepnę wtyczke to jest napięcie nawet jak kluczyk wyjmę
mam pompe od 2.5 ale słabszego jutro wyjmę moją i może da się ten czujnik podmienić

zastanawia mnie jeszcze jedno bo strasznie powietrze wali w wężyku i nie chce rano dobrze odpalać a tak się nie działo.
O zapowietrzonym układzie paliwowym wiele się tu już pisało - więc poszukaj.
Co do reszty problemów = sprawdziłbym te Twoje lutowane połączenia , bo czuję tam po tym praniu sporo wilgoci i stąd takie akcje ....
Ps. Mam nadzieję,że po lutowaniu nałożyłeś rurki termo-kurczliwe ... :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Bronek85gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lis 09, 2009 13:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Bronek85gt » wt lis 10, 2009 16:46

Dzisiaj jeszcze gorzej, podpiołem czujnik braku paliwa z innej pompy (od słabszego silnika) ale nie działa jest 1/4 baku a wyświetla mi się rezerwa , przełożyłem stary i rezerwa zgasła

strasznie sięzapowietrza odłączyłem węża od pompy i wsadziłem do bańki z ropą - tak samo powietrze wali w rórkę ,
sprawdziłem węże opaski itd jest ok
nie wiem czy zapowietrzyłem jużk ompletnie ten silnik bo już nie odpalił , podpiołem bańke z ropą do węża za filtrem paliwa zaraz przed pompą wtryskową i zachowuje sietak jak by wogóle nie ciągnoł ropy
-do tego pojawił się błąd 01318 OD STEROWNIKA POMPY, wcześniej go nie było, znaczy że sterownik się uszkodził czy to wina tego że jest zapowietrzony układ i błąd wskoczył??

NADAL NIE MAM POJĘCIA CZEMU NIE DZIŁA POMPA W BAKU , ODEPNĘ WTYCZKE NAPIĘCIE JEST NA GRUBYCH KABLACH TAK JAK I NA BEZPIECZNIKU OD POMPY , jak podepne brak napięcia jest mniej niż pół baku bo 1/4

co dalej?



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt lis 10, 2009 19:27

trzeba profesjonalnie odpowietrzyc układ paliwa i to co naspiał Haki, to co było lutowane trzeba sprawdzic czy nie ma przebic po praniu, bo te odkurzacze wodne bardzo duzo wody wylewaja i nie wciagaja potem tylko to sie kisi, pranie auta to sie robi jak jest gorąco a nie jak prawie 0 st.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt lis 10, 2009 22:19

Kolego Bronek weź się za to co napisałem ... bo jeśli rzeczywiście było tak jak napisałeś z tym praniem ,że było ok a odebrałeś i jest :ass: to szukaj przyczyny w tych złączach... albo u gościa który to robił...

Co do tej pompki paliwa - to zastanawiam się czy gdzieś Ci zwarcia nie robi w samym baku...
I to co napisał kolega Zając czeka Cię profesjonalne odpowietrzanie układu... bo w TDI - z bąbelkami w wężykach już są jaja ,,a tyś wszystko powypinał i dziwisz się ,że WAG - błędami sypie jak z rękawa.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 22:22 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt lis 10, 2009 22:38

kolego Bronek85gt, w twoim audi przyczyna to dziurka przewodzie paliwowym.
pompa paliwa w baku działa w 100% inaczej nie zapalała by ci się rezerwa.
(pompka paliwa w zbiorniku pompuje paliwo z jednej połowy baku do drugiej,bo przecie
wał po środku :bajer: )



Bronek85gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lis 09, 2009 13:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Bronek85gt » śr lis 11, 2009 21:37

Dzisiaj juz nie odpaliła, nawet nie pierdneła.
Przyczyną zapowietrzania był filtr paliwa!
Ale auto nie odpala wywaliło błąd od sterownika pompy !!
Po wykasowaniu nie ma żadnych ale auto nie pali odkręciłem rórki od wtrysków i jak kręce silnikiem ledwo kapie , zero ciśnienia gdzieś wyczytałem że to może być winą sterownika pompy tylko czemu mi teraz nie wywala tego błędu?

na allegro coś takiego znalazłem co myślicie?
http://allegro.pl/item788500617_x_kolor ... vp_44.html

byłem już u jednego mechanika to odprau powiedział że pompa padła koszt od 500zł - 3000zł nawet kompa nie podpioł a wiem jak to jest jak się ludzi w ciula robi w warsztatach.

[ Dodano: 11 Lis 2009 20:38 ]
aha przewody te co lutowałem sprawdziłem i jest ok



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr lis 11, 2009 21:58

moze jeszcze jest zapowietrzone, ja czesto podlaczam weze do banki z ropa tak zeby byla wyzej niz pompa , odpowietrzam recznie , pozniej luzuje wtrryski , odpowietrzam i musi palic.
A u ciebie jak nie ma bledu to elektronika pompy powinna byc ok , chyba ze mechanicznie cos klaplo



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr lis 11, 2009 23:11

Bronek85gt, kup PLAKA psiknij do kolektora ssącego a ktoś niech odpali.
odpali prawie od strzała a ty psikaj z odległości 15cm, niech chodzi dotąd aż paliwo się pojawi w przewodzie przy pompie ,minuta odpowietrzania



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 00:26

Poluzuj wtryskiwacz ,,, i niech 2 osoba kręci,,, powinno tryskać paliwo ,, jak zacznie - dokręcasz wtryskiwacz i tak po kolei... musi zagadać...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Bronek85gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lis 09, 2009 13:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Bronek85gt » czw lis 12, 2009 16:05

Jutro po pracy założe nowy filtr paliwa odpowietrze jak trzeba i napisze czy pali



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości