olej w przewodach turbiny w passacie b5 fl
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
olej w przewodach turbiny w passacie b5 fl
witam. posiadam passata b5 fl i ostatnio miałem problem z turbiną.okazało się że jest pęknięty pierwszy wąż za turbiną.wymieniłem na nowy ale przy wynianie wyciągnąłem i uszczelniłem inne węże i okazało się że są w nich ślady oleju.czy to może być skutek pękniętego węża i po wymianie będzie teraz ok czy jednak będzie to coś poważniejszego i będzie trzeba dobierać się do turbiny?????z góry dzieki za podpowiedzi.pozdrawiam
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Śladowe ilości oleju w dolocie za turbiną zawsze są,bo odmą trochę oleju silnik wydmucha.
Jeśli jest go niewiele,(wilgotne ścianki) to nie ma się czym przejmować.
Jeśli jest go niewiele,(wilgotne ścianki) to nie ma się czym przejmować.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 12:07 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
oleju z dolotu można się pozbyć raz na zawsze wypinając wężyk odmy z rury powietrza idącej do turbiny choć z drugiej strony nawet ten olej ułatwia nam potem zlokalizowanie ewentualnej nieszczelności w dolocie za turbiną, która to nieszczelność prowadzi w efekcie do tzw. "notlaufu" czyli przejściem sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej - (zjawisko odczuwane jako brak pracy turbiny i spadek mocy silnika po przekroczeniu określonej granicy obrotów silnika - zazwyczaj 3000 RPM), każdy zauważony wtedy wyciek oleju wskazuje nam miejsce nieszczelności przez, które silnikowi brakuje właściwego ciśnienia powietrza doładowanego.
u mnie w intercoolerze po odpieciu dolnej rury wylecialo moze z 300ml oleju ,to oznacza ze turbina padla na 100% ??? , dodam ze spod korka wlewu oleju dmucha bialy dym, rozrzad ustawiony wymienione kolo zebate na wale stare mialo delikatny luz, silnik 1Z , a pozatym ubywa oleju
[ Dodano: 13 Lis 2009 16:54 ]
i delikatnie trzesie silnikiem
pali od pol obrotu czyli wykluczam pierscienie zawory,
[ Dodano: 13 Lis 2009 16:54 ]
i delikatnie trzesie silnikiem
pali od pol obrotu czyli wykluczam pierscienie zawory,
czujnik oleju
witam mam problem z VW3 1.9 td . przy obrotach ok 2 tys załącza się czujnik oleju . była odma zlikwidowałem. wymieniłem czujnik. olej zjada w dość dużej ilości ok 2/100km. pytanie czy to turbina czy pierścienie.?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
mettenos pisze:italiano_83, obawiam się że tak [
Toż to by była masakra w najczystszym wydaniu To on by kopcił na niebiesko że szok To uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami tyle może przepompować ??? Z autopsji znam przypadek gdzie autko łykało 1l na 1000km i to mi się już wydawało dużżżżoooo ...
[ Dodano: 13 Lis 2009 18:06 ]
A jednakthorek89 pisze:tak dwa litry oleju na 100
ja ci mowie jak jest. co drugi dzień dolewam bo nawet nie tyka miarki a w garażu czysto zero plamki oleju. chłodny nie zapiszczy tylko mniej więcej po 10 min jazdy zacznie piszczeć jak nie dasz mu ze tak powiem gazu albo redukcji na niszy to po chwili idzie się zaj...ć od pisku. nie wiem co jest ?. trudności z paleniem ale to wiadomo olej przepala i chłodno. dobra macie jakieś przypuszczenia mniej więcej konkretne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości