olej w przewodach turbiny w passacie b5 fl

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

FRUGO1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 26, 2009 22:17
Lokalizacja: ostrowiec sw.

olej w przewodach turbiny w passacie b5 fl

Post autor: FRUGO1984 » śr lis 11, 2009 12:01

witam. posiadam passata b5 fl i ostatnio miałem problem z turbiną.okazało się że jest pęknięty pierwszy wąż za turbiną.wymieniłem na nowy ale przy wynianie wyciągnąłem i uszczelniłem inne węże i okazało się że są w nich ślady oleju.czy to może być skutek pękniętego węża i po wymianie będzie teraz ok czy jednak będzie to coś poważniejszego i będzie trzeba dobierać się do turbiny?????z góry dzieki za podpowiedzi.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lis 11, 2009 12:06

Śladowe ilości oleju w dolocie za turbiną zawsze są,bo odmą trochę oleju silnik wydmucha.
Jeśli jest go niewiele,(wilgotne ścianki) to nie ma się czym przejmować.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 12:07 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

FRUGO1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 26, 2009 22:17
Lokalizacja: ostrowiec sw.

Post autor: FRUGO1984 » śr lis 11, 2009 12:14

są wilgotne ale za turbiną przed interculerem na dole jest go więcej.po poziomie oleju nie widzę różnicy. tam na jakieś 10tyś muszę z półlitra dolać oleju



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 11, 2009 12:31

wszystko masz tak jak powinno być, rura przed intercoolerem to najniższy punkt dolotu więc tam się będzie trochę oleju zbierać zawsze, możesz jeździć i spać spokojnie.


Obrazek

FRUGO1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 26, 2009 22:17
Lokalizacja: ostrowiec sw.

Post autor: FRUGO1984 » śr lis 11, 2009 12:36

będę na weekend-zie mieć chwilkę i posprawdzam wszystkie węże i zobaczę co tam się dzieje dokładnie.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 11, 2009 12:38

oleju z dolotu można się pozbyć raz na zawsze wypinając wężyk odmy z rury powietrza idącej do turbiny choć z drugiej strony nawet ten olej ułatwia nam potem zlokalizowanie ewentualnej nieszczelności w dolocie za turbiną, która to nieszczelność prowadzi w efekcie do tzw. "notlaufu" czyli przejściem sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej - (zjawisko odczuwane jako brak pracy turbiny i spadek mocy silnika po przekroczeniu określonej granicy obrotów silnika - zazwyczaj 3000 RPM), każdy zauważony wtedy wyciek oleju wskazuje nam miejsce nieszczelności przez, które silnikowi brakuje właściwego ciśnienia powietrza doładowanego.


Obrazek

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lis 11, 2009 12:40

FRUGO1984, Zawsze będą śladowe ilości oleju.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » pt lis 13, 2009 17:44

u mnie w intercoolerze po odpieciu dolnej rury wylecialo moze z 300ml oleju ,to oznacza ze turbina padla na 100% ??? , dodam ze spod korka wlewu oleju dmucha bialy dym, rozrzad ustawiony wymienione kolo zebate na wale stare mialo delikatny luz, silnik 1Z , a pozatym ubywa oleju

[ Dodano: 13 Lis 2009 16:54 ]
i delikatnie trzesie silnikiem
pali od pol obrotu czyli wykluczam pierscienie zawory,



thorek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 13, 2009 18:08
Lokalizacja: chełm

czujnik oleju

Post autor: thorek89 » pt lis 13, 2009 18:18

witam mam problem z VW3 1.9 td . przy obrotach ok 2 tys załącza się czujnik oleju . była odma zlikwidowałem. wymieniłem czujnik. olej zjada w dość dużej ilości ok 2/100km. pytanie czy to turbina czy pierścienie.?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lis 13, 2009 18:38

thorek89 pisze:2/100km.
Dwa czego na 100km?? Bo chyba o litrach nie piszesz :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lis 13, 2009 18:54

olej zjada w dość dużej ilości ok 2/100km.
italiano_83, obawiam się że tak :grrr:[
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 18:55 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



thorek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 13, 2009 18:08
Lokalizacja: chełm

Post autor: thorek89 » pt lis 13, 2009 19:06

tak dwa litry oleju na 100 wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowica. Jakieś pomysły w tym temacie?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lis 13, 2009 19:06

mettenos pisze:italiano_83, obawiam się że tak :grrr: [

Toż to by była masakra w najczystszym wydaniu :blush: :shock: To on by kopcił na niebiesko że szok :blush: To uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami tyle może przepompować ??? Z autopsji znam przypadek gdzie autko łykało 1l na 1000km i to mi się już wydawało dużżżżoooo ...

[ Dodano: 13 Lis 2009 18:06 ]
thorek89 pisze:tak dwa litry oleju na 100
A jednak :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

thorek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 13, 2009 18:08
Lokalizacja: chełm

Post autor: thorek89 » pt lis 13, 2009 19:20

ja ci mowie jak jest. co drugi dzień dolewam bo nawet nie tyka miarki a w garażu czysto zero plamki oleju. chłodny nie zapiszczy tylko mniej więcej po 10 min jazdy zacznie piszczeć jak nie dasz mu ze tak powiem gazu albo redukcji na niszy to po chwili idzie się zaj...ć od pisku. nie wiem co jest ?. trudności z paleniem ale to wiadomo olej przepala i chłodno. dobra macie jakieś przypuszczenia mniej więcej konkretne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości