Golf 3 - wymiana silnika - pomocy!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 3 - wymiana silnika - pomocy!!!
Witam! proszę o pomoc w sprawie związanej z wymianą silnika. Autko to Golf 3 1.9 tdi rok 95. Mianowicie, od kilku miesięcy miałem problem z kołem na pompie paliwa (za błedy w opisie technicznym przepraszam, nie jestem znawcą;), który zaczął występować po ostatniej wymianie paska rozrządu. Pierwszym objawem był kłopot z odpalaniem, kręcenie z dnia na dzień coraz dłużej. Wystąpiło przeskoczenie paska na pompie, auto nie chciało jechać, kopciło na biało. Mechanik poprawił pasek i był spokój na jakiś czas (ok. 3 miesiące). Starałem się bardzo oszczędzać silnik. Problem z odpalaniem powrócił, mechanik stwierdził że teraz to nie pasek i na razie nie wie co to jest, założył zawór na przewód paliwowy, nie pomogło, sprawdził świece, były ok. Co się okazało, klin na pompie się wyrobił i koło się luzowało. Wymienił koło i po jakichś 2-3 tygodniach wał szlag trafił, tak normalnie, stojąc na wolnych obrotach. Mam nadzieję, że dobrze opisałem sytuacje i wiadomo o który wał i koło chodzi;) to ten wał pierwszy od góry:) tak go mogę nazwać, sory.
Pytanie:
Czy bez problemu w tym aucie można zamontować silnik td? Bo ponoć ten stary już się do niczego nie nadaje... A może wymiana wału...
Co o tym sądzicie? Proszę o pomoc! Dażę mojego Golfika wielkim sentymentem, zrobiłem nim 5 razy trasę Polska - Irlandia bez problemowo i oszczędnie:) Szkoda mi go po prostu... =]
Pytanie:
Czy bez problemu w tym aucie można zamontować silnik td? Bo ponoć ten stary już się do niczego nie nadaje... A może wymiana wału...
Co o tym sądzicie? Proszę o pomoc! Dażę mojego Golfika wielkim sentymentem, zrobiłem nim 5 razy trasę Polska - Irlandia bez problemowo i oszczędnie:) Szkoda mi go po prostu... =]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ekshon pisze:wał szlag trafił,
Domyślam się,że chodzi Ci o wałek rozrządu.Ekshon pisze:ten wał pierwszy od góry:)
Co się z nim stało?Pękł,czy tylko coś z krzywkami.
Jeżeli nie pękł (tylko coś z krzywkami) i tłoki nie spotkały się z zaworami,to nie ma tragedii.
Wymienić wałek i szklanki (hydro-popychacze) i autko powinno jeszcze śmigać.
Jeżeli koniecznie chcesz zmieniać na TD,to wchodzi bez problemu.
Nom...można luknąć,co się spamuliłot0mal pisze:Fajnie jakbyś porobił zdjęcia tego co się zepsuło.
Panowie, dzięki za zainteresowanie tematem! Popierdzieliłem jedno, jest to wał z dołu silnika (sorki, ale nadal jestem ogromnie podekscytowany narodzinami mojej córeczki:). ale do rzeczy, zamieszczam zdjęcia, na których po zbliżeniu zauważycie opiłki, a raczej wióry metalu. załamuję ręce, bo auto stoi przy ulicy i z każdym dniem jest coraz bardziej dewastowane, 2 dni temu lusterko potraktowane "z buta", teraz drzwi uderzone młotkiem:(
http://img406.imageshack.us/i/dsc08195.jpg/
http://img442.imageshack.us/i/dsc08199s.jpg/
a co do tego silnika td to wczoraj dostałem namiar na taki silnik w niebolesnej cenie. o silnik tdi ciężko.
Silnik, który padł to 1.9 tdi, 90 KM, rok 95
http://img406.imageshack.us/i/dsc08195.jpg/
http://img442.imageshack.us/i/dsc08199s.jpg/
a co do tego silnika td to wczoraj dostałem namiar na taki silnik w niebolesnej cenie. o silnik tdi ciężko.
Silnik, który padł to 1.9 tdi, 90 KM, rok 95
GratulacjeEkshon pisze:narodzinami mojej córeczki
Co do tematu auta, jeśli jest faktycznie jak pisałeś to nakop mechanikowi rozumu do głowy. Dolne kolo pasowe rozrządu jest dokręcane do wału korbowego śrubą i ma zabezpieczenie w postaci półksiężyca żeby się nie obracało. Wcześniejsze objawy z dymieniem i paleniem na to wskazywały, że zabezpieczenie się wyrobiło, ale do rzeczy.
Jeśli silnik padł ja wolnych obrotach to jest szansa, ze nic się nie stało, trzeba zdjąć głowice pooglądać zawory czy się nie pogięły, szklanki czy cale, następnie wymienia się wal korbowy (może być od dowolnego 1.9 tdi z pompą wtryskową, lub 1.9 sdi) panewki, koło rozrządu i pasek.
Silnika td nie opłaca się pchać, bo tobie jest właściwie potrzebny zupełnie goły silnik bez osprzętu, a AAZ byś musiał kupić zupełnie kompletny i przerobić instalacje elektryczna oraz początek układu wydechowego, po drodze napewno się okaże że czegoś będzie brakować.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 18:26 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli dobrze skumałem to kolega mieszka w Irlandii,a tam może nie być tak łatwo jak u nasEkshon pisze:Jeśli silnik padł ja wolnych obrotach to jest szansa, ze nic się nie stało, trzeba zdjąć głowice pooglądać zawory czy się nie pogięły, szklanki czy cale, następnie wymienia się wal korbowy (może być od dowolnego 1.9 tdi z pompą wtryskową, lub 1.9 sdi) panewki, koło rozrządu i pasek.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Z doświadczenia wiem,że nawet na wolnych obrotach ścięcie klina niesie za sobą poważne skutki.Kumplowi w AAZ-cie tak się stało i głowica do regenerki.Szklanki się rozsypały,a krzywki je powciskały w aluminiowy korpus głowicy.Uratowali ją,ale 550 musiał wyłożyć za remont z częściami (samej głowicy oczywiście).Tak czy srak-zrobić się da.
Zastanawia mnie tylko,dlaczego koła są odchylone od wału ?Czy zostały odkręcone po usterce,czy po prostu urwała się śruba lub sama się odkręciła ?
Kumpel o którym wspomniałem wpadł na kosmiczny pomysł i śrubę wkręcił na sylikonie przez co wykręciła się,ale klin na wale ocalał,ścięło tylko ten w kole pasowym.Może i w tym przypadku będzie podobnie,a biorąc pod uwagę fakt,że w TDI klin na wale jest solidniej wykonany niż w AAZ,prawdopodobieństwo,że wał jest do wymiany-mniejsze.
Zastanawia mnie tylko,dlaczego koła są odchylone od wału ?Czy zostały odkręcone po usterce,czy po prostu urwała się śruba lub sama się odkręciła ?
Kumpel o którym wspomniałem wpadł na kosmiczny pomysł i śrubę wkręcił na sylikonie przez co wykręciła się,ale klin na wale ocalał,ścięło tylko ten w kole pasowym.Może i w tym przypadku będzie podobnie,a biorąc pod uwagę fakt,że w TDI klin na wale jest solidniej wykonany niż w AAZ,prawdopodobieństwo,że wał jest do wymiany-mniejsze.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Dzięki serdeczne! Tak, mieszkam w Irlandii i tu faktycznie nie jest łatwo o jakiekolwiek części, zwłaszcza jeśli się nie ma stałej roboty:[ (ceny z kosmosu, dostępność też bez szaleństw). Miałem Golfika odstawić do Polski w listopadzie i z drugiej strony to lepiej, że stało mi się to tutaj niż np. we Francji... wiadomo, że wtedy to tylko rozłożyć ręce i płakać... jeśli o koło chodzi to leży krzywo tak od czasu awarii, nawet go nie dotknąłem, przed awarią auto stało na tzw. luzie na światłach, nagle zgasło, bez większego szarpnięcia czy trzasku, otworzyłem maskę, żeby sprawdzić co się stało i wtedy jak z nieba spadł polski mechanik (nie ten mój) i zapytał czy pomóc, powiedział, że na tym silniku już raczej nie pojeżdżę =[ stwierdził, że coś tam się z czymś spotkało, tłoki z zaworami chyba i pozamiatane.
Dobrze wiedzieć, że td nie podejdzie bez komplikacji, bo już miałem go kupić... dzięki:)
Dobrze wiedzieć, że td nie podejdzie bez komplikacji, bo już miałem go kupić... dzięki:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości