Dawka paliwa w TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Dawka paliwa w TDI

Post autor: tomch » pn lis 09, 2009 23:27

Witam. Chcę zmienić wartość dawki paliwa w 1Z przez Vagcom ale wcześniej chciałbym upewnić się jak to poprawnie wykonać:
1) Czy aktualna wartość dawki to w blokach pomiarowych grupa 1 i kolumna 2?
2) Zmiana wartości to: Logowanie (12233) / Adaptacje/ kanał 1 - wartość fabryczna 32768 lub 128?
3) Przez wpisanie jakiej wartości uzyskać mniejszą/większą dawkę? ( obecnie jest 128)
pozdro


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt lis 10, 2009 00:19

tomch pisze:1) Czy aktualna wartość dawki to w blokach pomiarowych grupa 1 i kolumna 2?
2) Zmiana wartości to: Logowanie (12233) / Adaptacje/ kanał 1 - wartość fabryczna 32768 lub 128?
To co powyżej napisałeś :bigok: tak zrób.
tomch pisze:Przez wpisanie jakiej wartości uzyskać mniejszą/większą dawkę? ( obecnie jest 128)
Najlepiej jak bedziesz na suwakach zmieniać, im wartość wyższa tym większa dawka.
Później sprawdzasz, rób to na ciepłym silniku.
Oczywiście wartość w 2 kolumnie będzie się zmniejszać, co będzie oznaczać więcej paliwka.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt lis 10, 2009 01:01

ringel pisze:na suwakach zmieniać
co to znaczy?

I jeszcze jedna sprawa:
1Z 1996 ustawienie fabryczne 32768 - i dawkę pokazuje 2mg/R
i drugi
1Z 1994 ustawienie fabryczne 128 - i dawkę pokazuje 3mg/R

Skoro ustawienia fabryczne są identyczne to skąd wynikają róznice?
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 01:06 przez tomch, łącznie zmieniany 1 raz.


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 10, 2009 01:03

tomch, chodzi o zmiane dawki nastawnikiem, przez vaga malo zdzialasz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt lis 10, 2009 01:20

Adamm pisze:tomch, chodzi o zmiane dawki nastawnikiem, przez vaga malo zdzialasz
Dzięki. Faktycznie chyba jest to opisane przy sposobie czyszczenia nastawnika.


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lis 10, 2009 08:18

vagiem zmienisz dawkę o nawet 2mg/h



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 10, 2009 09:32

damcio151, chyba tylko ja zmniejszajac :P bo zwiekszyc sie duzo nie da


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lis 10, 2009 16:34

Adamm pisze:damcio151, chyba tylko ja zmniejszajac :P bo zwiekszyc sie duzo nie da
w tym przypadku trzeba ją zmniejszyć :bajer:



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » wt lis 10, 2009 21:20

spróbuj vagiem ile sie da a jak za mało to trzeba puknąć w nastawnik



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » śr lis 11, 2009 18:56

w tym przypadku trzeba ją zmniejszyć
Hej. Jaką wartość proponujesz, czy po prostu zastosować metodę prób i błędów.

Czy po zmianie kąta wtrysku dawka może ulec zmianie? Wartość kąta wtrysku to obecnie śr ok 35 ale niebawem zrobię korektę. Zresztą dołączam logi BS 000, bo trochę mnie niepokoi jego rozbieżność (koło pasowe nie bije) Obrazek


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lis 11, 2009 19:36

dawkę ustaw w okolicach 4



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw lis 12, 2009 10:54

damcio151 pisze:dawkę ustaw w okolicach 4
Nieprecyzyjnie się wyraziłem, jaka wpisać wartość w vagcomie aby uzyskać 4mg?


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 12, 2009 17:53

tomch pisze:Nieprecyzyjnie się wyraziłem, jaka wpisać wartość w vagcomie aby uzyskać 4mg?
metoda prób i błędów ... poza tym w polu adaptacji u góry masz podaną dawkę , więc klikaj +- i obserwuj jak zmienia się dawka ...



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 15, 2009 12:22

:chytry:
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 18:34 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości