Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lis 09, 2009 23:23

Kris-THC pisze:
PinkFloyd pisze:To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór.
Myślę że wpływa i to bardzo bo dogrzewanie (afterglow) nie jest na pełnej mocy świec. U mnie pali od strzała ledwo kluczyk dotknę a po odpaleniu gdy działa afterglow silnik chwilami lekko jakby spadał z obrotów, wszystko mija gdy wyłączy się dogrzewanie po odpaleniu, sprawdzałem vaginą i własnie wtedy silnik pracuje idealnie. Przy odpiętym czujniku temperatury wszystko jest idealnie??? Nawet dawę startową ZMNIEJSZYŁEM vagiem i obserwuję. Auto nadal pali w ułamku sekundy niezależnie od temp.
Mały wpływ ma ale nie tyle co nam sie wydaje W AAZ i 1Y zawsze jak temp.jest niższa niz 64st świece przed odpaleniem nawet 10 sekund podgrzewaja komorę a mimo tego na świecah zrobiłem 4 lata i sprzedałem auta i dalej sa sprawne. A w TDi usatwiasz tylko max do 15st wiec 8st nie robi takiej dużej różnicy- jeżdze tak juz 1,5 roku gdzie walczyłem z tym dłużej a uwierz mi ze poza softem podmieniałem chyba wszystko. Zmiana programu pod moc to nie to może trzeba by było zmienić wszystko- sa nie wiem. Ale wg mnie to ostateczne rozwiązanie po wyeliminowaniu tego co ja zrobiłem. Z moich do swiadczen dotyczy to w więkrzosci silników na pompie.
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 23:25 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 03:10

PinkFloyd pisze:Czasami tak bywa u mnie pompa po regeneracji, nowe wtryski- korekcje ok, sprężanie jak w nowym, brak pęcheżyków powietrza, kąt wtrysku wzorcowy 51, nowy rozrusznik, akmulator, filtry, wszytsko ustawione wzorcowo i trzyma parametry a ponizej 7 st palił od strzała, powyzej 18 tez w zakresie 7-18 ok 1,5- 2 sek krecenia. Juz sie spotakłem tak w kilku TDI i także nowych. Nie wiem moze wina softu. Wiec się wkurzyłem dawke startowa walnełem na maxa i zeszło do ok 1,5 sek, po zmianie w bloku 12 na 32680 jest ok. To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór które akurat sobie wyłączyłem
Witam

No właśnie się wkurzam, bo mam to samo. AHU odpalał sporo lepiej. Aku mam naładowany i zdrowy, przekaźnik grzania nowy (jak są świece uszkodzone to pokaże jakiś błąd? - miałem padnięty przekaźnik 103 i po nocy to była męka mała - kręciłem po 10 sek i puszczał dymka niebieskiego, teraz już nie), jak postoi całą noc to na zimno trzeba go pokręcić z 3-4sekundy (aż delikatnie zamruga kontrolka ABS), ale zgaszę go po 5sek pracy i znowu odpali już ładnie. Pęcherzyki powietrz idą do silnika (tak jeden raz na 10-30sek), przy odpalaniu nie wiem, bo nie mam jak spojżeć :helm: .
ALH w ogóle podobno są niezbyt udane i po programie i wtryskach odrazu lepiej chodzą.

Słyszałem też teorię, że dwumas padnięty (a mój na 90% się powoli poddaje) ma też wpływ na kulturę odpalania - że raz zatrzęsie silnikiem przy odpalaniu a raz nie. Spotkaliście się z czymś takim?
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 03:13 przez phanteon, łącznie zmieniany 1 raz.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt lis 10, 2009 11:00

phanteon pisze:że raz zatrzęsie silnikiem przy odpalaniu a raz nie. Spotkaliście się z czymś takim?
Ja tam słyszałem że wystarczy trzmać sprzęgło przy odpalaniu, i dwumas przestaje odgrywać jakąkolwiek role.
phanteon pisze:miałem padnięty przekaźnik 103 i po nocy to była męka mała - kręciłem po 10 sek i puszczał dymka niebieskiego, teraz już nie
Hmmm ja tak mam :/ mówisz że to był przekaźnik? to chyba wiem co pójdzie od wymany



Awatar użytkownika
m8m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2007 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: m8m » wt lis 10, 2009 13:32

Mam dwa programy:
VAG 4.9 po polsku ( zajmuje 9 MB ) oraz VAG COM 3.11 ( zajmuje 0,99 MB )

Czy któryś z tych to jest pełna wersja? I jaki do tego kupić najlepiej kabel, bo już mam dość jazdy do mechaników co biorą po 50 zł za podłączenie a nic nie potrafią zrobić.

Golf IV 1,9 TDI , moc 90 koni, 1998 r.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 14:55

Shmatan pisze:Hmmm ja tak mam :/ mówisz że to był przekaźnik? to chyba wiem co pójdzie od wymany
Pod wagiem pokazuje błąd. Po przekręceniu zapłonu powinno coś tyknąć w pod deska przy lewej nodze. Może to też być kąt wtrysku...i milion innych przyczyn



Awatar użytkownika
m8m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2007 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: m8m » wt lis 10, 2009 16:46

Coś takiego może być czy to tylko strata kasy:

http://www.allegro.pl/item804084352_kab ... t_869.html



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 19:52

Poszperaj na forum - temat wałkowany wiele razy. Możesz zawsze zapytać tych co juz kupili jak to sie sprawuje.

[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 19:36 ]
A co do przekaźnika - w intercarsie i auto partnerze się walczyłem, bo ciągle mi dawali przekaźnik 167 (do PDka) lub jakiś jeszcze od benzyny - strasznie cięzko mi było wytłumaczyć Panu - skończyło się, że sam wlazłem na magazyn i wyszperałem. Mów, że chcesz do mk3, bo wszystko jest to samo - ja miałem na przekaźniku (passat 1988-1996) więc wychodzi, że od TD - burdel mają straszny w katalogach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości