TDI 1Z - Spadek mocy wzrost głosności

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raydenx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 00:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

TDI 1Z - Spadek mocy wzrost głosności

Post autor: raydenx » wt lis 10, 2009 10:42

Witam mam golfa III TDI 1.9 (1Z) z przebiegiem 300 tys km z czego sam przejechałem 50.
Zauważyłem że z czasem pali trochę więcej (w jeździe mieszanej już po 800-850 km wchodzę
na rezerwę kiedyś spokojnie przejeżdzałem 1000-1050 km), jest mniej dynamiczne (w całym zakr. obrotów), i zaczyna przydymiać jak gwałtowniej przyspieszę. Co mnie najbardziej irytuje to zrobiło się dosyć głośne. Kiedyś silnik pracował w miarę cicho przy prędkościach do ok 140 km teraz powyżej setki już słychać że go żyłuję (a to ok 2000 obr/min). Podobnie gdy próbuję szybciej się zebrać. Nie wiem co jest grane i jak zabrać się za jakąś diagnostykę.
Mam podejrzenia że może jakiś zawór się nie domyka jak należy bo trochę coś klekocze jak jest zimny. Nie wiem co jeszcze pompa, wtryski, turbo?
Ile kosztuje jakaś wstępna diagnostyka (pom ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie wtrysków, pompy)? Gdzie można sprawdzić powyższe rzeczy w Krakowie. Jaki jest koszt takiej diagnostyki?

Pozdrawiam,


Robert

Awatar użytkownika
grześ226- kosmos
szef wszystkich szefow!!!
szef wszystkich szefow!!!
Posty: 191
Rejestracja: czw maja 01, 2008 15:35
Lokalizacja: Olszynka<>Prudnik
Kontakt:

Post autor: grześ226- kosmos » wt lis 10, 2009 10:45

nie wiem nie znam sie na dieslu ale moze swiece sprawdz???u mnie w benzynie bylo to samo,az do wymiany swiec



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lis 10, 2009 11:47

Smierdzi spalinami w srodku czy nie? Glosny jest powyzej predkosci pojazdu czy predkosci obrotowej silnika? Dymi na jaki kolor.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
laputamadre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: laputamadre » wt lis 10, 2009 12:23

U mnie w ALH śmierdzi spalinami i nie wiem co to jest;/ i do czego;/



raydenx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 00:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: raydenx » wt lis 10, 2009 16:04

No czasem czuć spalinami w środku jak się ostro doda gazu jak trzeba ostrzej ruszyć.
Dym ma kolor czarny. Nie jest to jakaś chmura którą widzę za sobą ale jak się jedzie za moim autem to widać sporo czarnego dymu.
Na postoju sytuacja jest trochę inna wiec jak przygazuje i z wolnych obrotów od razu na max to też dymka puści przy wzroście obrotów a jak osiągnie max to już nie kopci w ogóle. Najbardziej wkurza mnie że zaczął się zbierać słabiej z wolnych obrotów więc na mieście jeździ się kiepsko.

Co jeszcze widzę to wyciek oleju z pod pokrywy zaworów z lewej strony (stojąc przez maską)
od czasu do czasu czyszczę ten olej bo mi cieknie na kolektor i wtedy śmierdzi w środku spalonym olejem jak stoję w korku i nie ma przewiewu.

Pozdr,


Robert

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lis 10, 2009 16:17

raydenx, sprawdź kompem kąt wtrysku,bo jak jest za wczesny,to klekocze głośniej (zwłaszcza gdy zimny) i na mocy też może stracić,bo turbo później i słabiej wstaje.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » wt lis 10, 2009 18:11

nie zaczął klekotać po wymianie rozrządu?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

raydenx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 00:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: raydenx » wt lis 10, 2009 23:54

Ja w tym aucie nic nie robiłem przy silniku. Po tym jak mi go gość sprowadził wymienił pasek rozrządu, napinacz płyny i to wszystko. W zeszłym roku zona miała wypadek wiec do wymiany poszedł intercooler i tyle. Ale przed tym tez było już widać ze auto chodziło gorzej niż zaraz jak go kupiłem.

[ Dodano: 06 Gru 2009 20:40 ]
Sprawdzałem measure block 04 i kat byl na poziomie 1.7-1.8 st. Na wolnych obrotach, przy nagrzanym silniku.

Miałem w końcu okazję przejechać się obwodnica wiec nieco szybciej niż standardowo
i widzę ze powyżej tych 2 tys to silnik wyraźnie klekocze i to zarówno jak dodam gazu jak i zupełnie bez gazu.

Dziś udało mi się zebrać logi VAGiem z kanałów 04,09,11 dla następujących sytuacji.
Na postoju wolne obroty, na postoju zwiększając obroty do 4 tys, i na drodze ruszająć z 1,2,3 i gaz do dechy aż silnik osiągnął 4000 obr/min.

Może komuś te wyniki coś nasuną na myśl.

Ogólnie z ok 1800 (teoretycznie max moment) i gaz do dechy bardzo wolno wchodzi na obroty a robi się głośny nieziemsko.

Pozdr,

[ Dodano: 08 Gru 2009 20:55 ]
Ooops chyba się temat trochę przedawnił i nikt tu nie zagląda :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Robert

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości