Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
m8m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2007 15:44
Lokalizacja: Zamość

Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.

Post autor: m8m » czw paź 29, 2009 13:20

Mam takie pytanie, czy po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą w miejscu gdzie znajduje się włącznik świateł znajduje się jakiś przekaźnik lub coś w tym stylu odpowiedzialny za zapalanie?
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw paź 29, 2009 13:51

alarm fabryczny, bylo o tym uzyj szukajki http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 24&start=0



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw paź 29, 2009 18:04

alarm, przekazniki, bezpieczniki itd sa w tym samym miejscu, alarm moze byc troche inny



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.

Post autor: PinkFloyd » czw paź 29, 2009 18:38

m8m pisze:Mam takie pytanie, czy po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą w miejscu gdzie znajduje się włącznik świateł znajduje się jakiś przekaźnik lub coś w tym stylu odpowiedzialny za zapalanie?
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.
Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe i słyszysz cyknięcie przekaźnika 103 i dlatego lepiej ci wtedy pali. Sprawdz jaki jest kąt wtrysku, stan akumulatora, rozrusznik



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw paź 29, 2009 18:52

:blush: fakt, o tym nie pomyslalem



Awatar użytkownika
m8m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2007 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: m8m » śr lis 04, 2009 18:36

Podjechałem do mechanika podłączyli mi pod komputer i pokazało 2 błędy:
4756 - szyna CAN uszkodzony hardware
463A - sterownik silnika zablokowany

Niestety po skasowaniu błędów ten pierwszy pojawia się znowu.
W międzyczasie wymieniłem też przekaźnik 109 na nowy.
Jakieś pomysły co z tym zrobić?



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr lis 04, 2009 21:17

m8m pisze:Podjechałem do mechanika podłączyli mi pod komputer i pokazało 2 błędy:
4756 - szyna CAN uszkodzony hardware
463A - sterownik silnika zablokowany

pierwszy blad jest dlatego iz nie masz lacza Can tylko KKL (jesli sie myle poprawcie mnie) Canem laczysz sie z autami pow. 2004r lub 06 i moze dlatego nie laczy sie ze ster.silnika, podaj kod silnika
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 21:18 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



bodller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 12:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bodller » śr lis 04, 2009 22:01

PinkFloyd pisze: Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe
To po co zapala się kontrolka świec w wyższych temperaturach ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 04, 2009 22:40

bodller pisze:
PinkFloyd pisze: Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe
To po co zapala się kontrolka świec w wyższych temperaturach ?
To kontrolnie - ona tez pełni funkcję kontrolki silnika- mrygnięcie i zgaśniecie oznacza ze wszystko jest ok - sparwdzenie podstawowych elementów przez ecu.



Awatar użytkownika
m8m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 29, 2007 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: m8m » pn lis 09, 2009 22:04

A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lis 09, 2009 22:26

m8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
Tak ale musisz mieć pełną wersję vaga, adaptacje blok 12 zamiast 32768 wpisz 32680 i masz gotowe



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn lis 09, 2009 22:56

m8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
To już paranoja żeby świece załączać przy 13 na plusie. Szukaj przyczyn a nie półśrodków, poważnie. Pomyśl tylko jak długo będą grzały przy temp. zaledwie 0 st. przy wartości 32680 a co będzie jak przyjdą mrozy :crazy:


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lis 09, 2009 23:06

Kris-THC pisze:
m8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
To już paranoja żeby świece załączać przy 13 na plusie. Szukaj przyczyn a nie półśrodków, poważnie. Pomyśl tylko jak długo będą grzały przy temp. zaledwie 0 st. przy wartości 32680 a co będzie jak przyjdą mrozy :crazy:
Czasami tak bywa u mnie pompa po regeneracji, nowe wtryski- korekcje ok, sprężanie jak w nowym, brak pęcheżyków powietrza, kąt wtrysku wzorcowy 51, nowy rozrusznik, akmulator, filtry, wszytsko ustawione wzorcowo i trzyma parametry a ponizej 7 st palił od strzała, powyzej 18 tez w zakresie 7-18 ok 1,5- 2 sek krecenia. Juz sie spotakłem tak w kilku TDI i także nowych. Nie wiem moze wina softu. Wiec się wkurzyłem dawke startowa walnełem na maxa i zeszło do ok 1,5 sek, po zmianie w bloku 12 na 32680 jest ok. To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór które akurat sobie wyłączyłem :grin:
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 23:12 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn lis 09, 2009 23:15

PinkFloyd pisze:To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór.
Myślę że wpływa i to bardzo bo dogrzewanie (afterglow) nie jest na pełnej mocy świec. U mnie pali od strzała ledwo kluczyk dotknę a po odpaleniu gdy działa afterglow silnik chwilami lekko jakby spadał z obrotów, wszystko mija gdy wyłączy się dogrzewanie po odpaleniu, sprawdzałem vaginą i własnie wtedy silnik pracuje idealnie. Przy odpiętym czujniku temperatury wszystko jest idealnie??? Nawet dawę startową ZMNIEJSZYŁEM vagiem i obserwuję. Auto nadal pali w ułamku sekundy niezależnie od temp.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości