Koło Dwumasowe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfik26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 21:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: golfik26 » ndz lis 08, 2009 18:40

mogę koledzy po prostu zamieniłem przeguby prawy dałem na lewą stronę i odwrotnie wtedy one kręcą się w drugą stronę i tak cały zabieg mnie kosztował 50zł to chyba nie tak dużo :)



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz lis 08, 2009 22:51

golfik26 pisze:zamieniłem przeguby prawy dałem na lewą stronę i odwrotnie wtedy
troche to druciarstwem smierdzi i półśrodkami, bo jak juz sa rozsypane to dlugo w druga strone nie pojezdza


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

golfik26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 21:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: golfik26 » pn lis 09, 2009 10:09

kolego zajac nie nazywaj tak rzeczy których nigdy nie robiłeś nazywanie czegoś druciarstwem bez argumentów jest zbyteczną rzeczą, po pierwsze chyba nie wiesz jak wygląda od środka przegub a po drugie na odwróconych zrobiłem 30tyśkm sprzedałem sąsiadowi rok temu i jeździ do tej pory wiec chyba samo mówi przezsie.



mitra45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 12, 2009 10:53
Lokalizacja: Krosno

Post autor: mitra45 » pn lis 09, 2009 11:00

Kolego golfik26 przegub wewnętrzny czyli ten przy skrzyni tak??



golfik26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 21:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: golfik26 » pn lis 09, 2009 11:03

zgadza się ten przy skrzyni :]



mitra45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 12, 2009 10:53
Lokalizacja: Krosno

Post autor: mitra45 » pn lis 09, 2009 11:15

golfik26 a u ciebie te drgania występowały gdy delikatnie przyspieszałeś czy tylko jak gwałtownie??



golfik26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 21:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: golfik26 » pn lis 09, 2009 11:49

nie było różnicy jak wolniej to po prostu były mniejsze a jak gwałtownie przy wyprzedaniu to tak trzepało że tak jakby wibrowało całe auto. a znów jak odpuściłem gaz np przy 80km/h to robiło się jakby samochód wcale nie był uruchomiony.



stefan1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: stefan1982 » pn lis 09, 2009 11:57

Witam u mnie takie objawy przy przyspieszaniu wystepowały w T4 i winowajcami okazały się przeguby zewnętrzne.Po wymianie wszystko wruciło do normy.



mitra45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 12, 2009 10:53
Lokalizacja: Krosno

Post autor: mitra45 » pn lis 09, 2009 12:01

Jak to sprawdzić który przegub ewentualnie ma luz i który jest walnięty



stefan1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: stefan1982 » pn lis 09, 2009 12:08

mitra45 pisze:Jak to sprawdzić który przegub ewentualnie ma luz i który jest walnięty
Aby sprawdzić przeguby zewnetrzne musisz skręcić koła na maksa np w lewo i słuchac czy dochodzi z lewego koła jakiejś chrobotanie lub strzelanie to samo z trawym kołem.
U mnie pierw strzelało w lewym kole zmieniłem przegub i niby ok ale na drugi dzien to samo w prawym kole.po wymianie prawego przegubu juz nic nie telepie w środku auta



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2783
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 03:49

Witam

Przedstawię po kolei co i jak u mnie się dzieje:

Silnik ALH, na liczniku 200tys, sądząc po aucie i rocznikach poprzednich właścicieli pewnie ok 250 jest.

1) odpalanie - swoją drogą, że alh ma problemy z odpalaniem - to raz na 5 odpalań na ciepłym silniku potrafi zatelepać motorownią. Czytałem o dawkach rozruchowych na ciepło, ale dużo osób twierdzi, że to może dwumas powodować.

2) w czasie jazdy tak od 1600-2400 czuć drgania, ale nie łomot i walenie całą budą tylko takie drobne wibracje na gałce biegów i na pedałach (jak się dłużej noge trzyma na gazie to ma sie podobne wrażenie jakby noga Ci drętwiała delikatnie - to takie mrowienie-ale bardzo delikatnie), drgania wydaje mi się idą też na całą budę. Słychać taki dźwięk...no mi to przypomina jak się kiedyś karty do gry wkładało w szprychy od roweru (nie tak głosno i trochę bardziej basowy dźwięk). Przy jakiś 120 (tj 2500 obrotów) jakby przestawało, albo już tak szybko drga, że nie czuć tego. Kumpel wsiadł i testował na zasadzie - stoi odpalone auto i wciskał powoli i tak z 3-5cm sprzęgło i rzeczywiście coś zaczyna w okolicy skrzyni delikatnie uderzać, choć chyba bardziej to czuć na sprzęgle. Do tego jak stoi auto na jałowym to słuchać w kabinie takie "uuuUUUuu uuuuUUUuuu". Słychać to tylko w kabinie (choć może pod maską za głośno jest - ktoś pisał, że ten efekt karty w szprychach i to "uuuUUuuu" z którego się ze mnie śmieją, minął po wymianie rozrządu a przede wszystkim pompy wody). Jeśli chodzi o 4 i 5 bieg to ciężko mi powiedzieć, bo auto ma wywaloną przepływkę i może ma teraz z 70-75 koni, więc przyspieszenie z butem w podłodze na 5 między 80-110 trwa 18sekund.
Jeśli chodzi o zmienę biegów to nie ma żadnych problemów - bierze dosyć nisko sprzęgło, nie haczy nic, nie wyrzuca.

A się rozpisałem. Na pewno w tym lub przyszłym tygodniu namówię mechanika na spróbowanie odwrócenia przegubów wewnętrzych - kupić nie kupić, pohandlować można.

Będę obserwował.

:bigok:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt lis 10, 2009 10:04

przeguby strzelaja. Mozna zamienic stronami i bedize sie to sprawdzac pod warunkiem ze sa identyczne L i P strona no i nie jest ten uszkodzony za bardzo "wywalony". Mozna zregenerowac przegub i nie bedzie strzelać- sam to robilem( sam regenerowalem trzeba wiedziec co i jak oraz posiadac odpowiednia szlifierke) Po regeneracji zachowuja sie jak nowe i niczym nie ustepuja od nich. Teraz przeguby nie sa takie drogie ale jesli ktos sie uprze to moge zregenerowac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2783
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 20:33

wesol pisze:przeguby strzelaja
To było odnośnie mojej wypowiedzi?? :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 100 gości