Koło Dwumasowe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
troche to druciarstwem smierdzi i półśrodkami, bo jak juz sa rozsypane to dlugo w druga strone nie pojezdzagolfik26 pisze:zamieniłem przeguby prawy dałem na lewą stronę i odwrotnie wtedy
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
kolego zajac nie nazywaj tak rzeczy których nigdy nie robiłeś nazywanie czegoś druciarstwem bez argumentów jest zbyteczną rzeczą, po pierwsze chyba nie wiesz jak wygląda od środka przegub a po drugie na odwróconych zrobiłem 30tyśkm sprzedałem sąsiadowi rok temu i jeździ do tej pory wiec chyba samo mówi przezsie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
- Lokalizacja: Sląskie
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
- Lokalizacja: Sląskie
Aby sprawdzić przeguby zewnetrzne musisz skręcić koła na maksa np w lewo i słuchac czy dochodzi z lewego koła jakiejś chrobotanie lub strzelanie to samo z trawym kołem.mitra45 pisze:Jak to sprawdzić który przegub ewentualnie ma luz i który jest walnięty
U mnie pierw strzelało w lewym kole zmieniłem przegub i niby ok ale na drugi dzien to samo w prawym kole.po wymianie prawego przegubu juz nic nie telepie w środku auta
Witam
Przedstawię po kolei co i jak u mnie się dzieje:
Silnik ALH, na liczniku 200tys, sądząc po aucie i rocznikach poprzednich właścicieli pewnie ok 250 jest.
1) odpalanie - swoją drogą, że alh ma problemy z odpalaniem - to raz na 5 odpalań na ciepłym silniku potrafi zatelepać motorownią. Czytałem o dawkach rozruchowych na ciepło, ale dużo osób twierdzi, że to może dwumas powodować.
2) w czasie jazdy tak od 1600-2400 czuć drgania, ale nie łomot i walenie całą budą tylko takie drobne wibracje na gałce biegów i na pedałach (jak się dłużej noge trzyma na gazie to ma sie podobne wrażenie jakby noga Ci drętwiała delikatnie - to takie mrowienie-ale bardzo delikatnie), drgania wydaje mi się idą też na całą budę. Słychać taki dźwięk...no mi to przypomina jak się kiedyś karty do gry wkładało w szprychy od roweru (nie tak głosno i trochę bardziej basowy dźwięk). Przy jakiś 120 (tj 2500 obrotów) jakby przestawało, albo już tak szybko drga, że nie czuć tego. Kumpel wsiadł i testował na zasadzie - stoi odpalone auto i wciskał powoli i tak z 3-5cm sprzęgło i rzeczywiście coś zaczyna w okolicy skrzyni delikatnie uderzać, choć chyba bardziej to czuć na sprzęgle. Do tego jak stoi auto na jałowym to słuchać w kabinie takie "uuuUUUuu uuuuUUUuuu". Słychać to tylko w kabinie (choć może pod maską za głośno jest - ktoś pisał, że ten efekt karty w szprychach i to "uuuUUuuu" z którego się ze mnie śmieją, minął po wymianie rozrządu a przede wszystkim pompy wody). Jeśli chodzi o 4 i 5 bieg to ciężko mi powiedzieć, bo auto ma wywaloną przepływkę i może ma teraz z 70-75 koni, więc przyspieszenie z butem w podłodze na 5 między 80-110 trwa 18sekund.
Jeśli chodzi o zmienę biegów to nie ma żadnych problemów - bierze dosyć nisko sprzęgło, nie haczy nic, nie wyrzuca.
A się rozpisałem. Na pewno w tym lub przyszłym tygodniu namówię mechanika na spróbowanie odwrócenia przegubów wewnętrzych - kupić nie kupić, pohandlować można.
Będę obserwował.
Przedstawię po kolei co i jak u mnie się dzieje:
Silnik ALH, na liczniku 200tys, sądząc po aucie i rocznikach poprzednich właścicieli pewnie ok 250 jest.
1) odpalanie - swoją drogą, że alh ma problemy z odpalaniem - to raz na 5 odpalań na ciepłym silniku potrafi zatelepać motorownią. Czytałem o dawkach rozruchowych na ciepło, ale dużo osób twierdzi, że to może dwumas powodować.
2) w czasie jazdy tak od 1600-2400 czuć drgania, ale nie łomot i walenie całą budą tylko takie drobne wibracje na gałce biegów i na pedałach (jak się dłużej noge trzyma na gazie to ma sie podobne wrażenie jakby noga Ci drętwiała delikatnie - to takie mrowienie-ale bardzo delikatnie), drgania wydaje mi się idą też na całą budę. Słychać taki dźwięk...no mi to przypomina jak się kiedyś karty do gry wkładało w szprychy od roweru (nie tak głosno i trochę bardziej basowy dźwięk). Przy jakiś 120 (tj 2500 obrotów) jakby przestawało, albo już tak szybko drga, że nie czuć tego. Kumpel wsiadł i testował na zasadzie - stoi odpalone auto i wciskał powoli i tak z 3-5cm sprzęgło i rzeczywiście coś zaczyna w okolicy skrzyni delikatnie uderzać, choć chyba bardziej to czuć na sprzęgle. Do tego jak stoi auto na jałowym to słuchać w kabinie takie "uuuUUUuu uuuuUUUuuu". Słychać to tylko w kabinie (choć może pod maską za głośno jest - ktoś pisał, że ten efekt karty w szprychach i to "uuuUUuuu" z którego się ze mnie śmieją, minął po wymianie rozrządu a przede wszystkim pompy wody). Jeśli chodzi o 4 i 5 bieg to ciężko mi powiedzieć, bo auto ma wywaloną przepływkę i może ma teraz z 70-75 koni, więc przyspieszenie z butem w podłodze na 5 między 80-110 trwa 18sekund.
Jeśli chodzi o zmienę biegów to nie ma żadnych problemów - bierze dosyć nisko sprzęgło, nie haczy nic, nie wyrzuca.
A się rozpisałem. Na pewno w tym lub przyszłym tygodniu namówię mechanika na spróbowanie odwrócenia przegubów wewnętrzych - kupić nie kupić, pohandlować można.
Będę obserwował.
przeguby strzelaja. Mozna zamienic stronami i bedize sie to sprawdzac pod warunkiem ze sa identyczne L i P strona no i nie jest ten uszkodzony za bardzo "wywalony". Mozna zregenerowac przegub i nie bedzie strzelać- sam to robilem( sam regenerowalem trzeba wiedziec co i jak oraz posiadac odpowiednia szlifierke) Po regeneracji zachowuja sie jak nowe i niczym nie ustepuja od nich. Teraz przeguby nie sa takie drogie ale jesli ktos sie uprze to moge zregenerowac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości