[MK4 TDI] Wielki problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

speeder2222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
Lokalizacja: Koszalin

[MK4 TDI] Wielki problem

Post autor: speeder2222 » śr lis 04, 2009 08:53

Witam wszystkich. Panowie pomocy wczoraj cofalem autkiem pod kraweznik oczywiscie delikatnie bez gazu, nagle cos lupnelo myslalem ze kola zaboksowaly lekko wiec jedyneczka i bez gazu do przodu.Slysze ze silnik cos dziwnie pracuje wiec go zgasilem macha w gore patrze a tu szok lewa strona silnika patrzac od przodu auta zapadnieta, wiec go scholowalem na podworko i dalsze ogledziny.Tu doznalem szoku okazuje sie ze sruba zerwana rowno z blokiem silnika w miejscu gdzie sie przykreca lape poduszki do bloku silnika pomiedzy paskiem rozrzadu, patrze dalej tam gdzie sie przykreca druga lape poduszki do takiego ucha w bloku silnika jest zerwane to ucho no szok.C ja mam teraz z tym zrobic przeciez nie pospawam tego ucha po pewnie i tak odpadnie nie stac mnie na wymiane bloku prosze o pomoc. A dokladne dane Golf IV 99r kombi 1.9 tdi 90KM silnik oznaczenie ALH.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » śr lis 04, 2009 09:08

Nie musisz wymieniać bloku.
Śruby należy rozwiercić i wykręcić z bloku. Trzeba zrobić nowe mocowanie w miejscu,gdzie było "ucho" (przyspawać solidny stalowy wspornik, tak aby nie przeszkadzał mechanizmowi turbiny).
Myślę,że łapa silnika jest cała?
Wymiana bloku oczywiście byłaby najlepsza,ale te koszty....
Musisz poszukać dobrego i zaufanego ślusarza i spawacza, co by nie spaprali roboty.
Dodatkowo pasowałoby wymienić pasek rozrządu, nie wiadomo czy nie ucierpiał po zdarzeniu oraz sprawdzić stan rolek.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr lis 04, 2009 09:26

speeder2222, lewa górna śruba od łapy obrywa się razem z kawałkiem bloku,w miejscu gdzie jest kanał spływowy oleju,masz dziurę w bloku. jest na to świetny patent
ale dojdzie jeszcze uszczelka pod głowice



speeder2222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: speeder2222 » śr lis 04, 2009 09:49

Wlasnie ide odkrecic poduszke oblukam jakie sa jeszcze straty i napisze niedlugo.A super pogoda na takie roboty pod chmurka -2 na dworku i zacinajacy polarny wiaterek bosko :grrr:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr lis 04, 2009 10:33

Uuuuuuuuuuu a ja myślałem że jedyna zmora silników ALH to aluminiowa misa pękająca przy byle okazji...
Współczuję...
Porób dokładne zdjęcia i zamieść - jak się widzi to można dokładniej ocenić co należy zrobić aby nie naciągać Cię na koszta....


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

speeder2222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: speeder2222 » śr lis 04, 2009 12:34

Zdjecia dam wieczorem ale co sie okazalo to kolezka sk....... jak zmienial mi rozrzad to wlasnie odkrecal ta poduszke a tu dzisiaj lukam i sie okazuje ze na dole trzecia sruba nie byla przykrecona ladnie co :grrr: teraz pytanko czy jak mi sie uda wykrecic ta zerwana srube co jest miedzy paskiem rozrzadu i dam tylko tam srube i ta na dole bez tej co jest to urwane ucho to wydoli to czy jest ryzyko ponownego zerwania srob.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » śr lis 04, 2009 15:45

muszą być wszystkie trzy śruby, dwie to za mało-nie przeniosłyby obciążenia i po pewnym czasie zerwałoby(ścieło) je ponownie.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

speeder2222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: speeder2222 » czw lis 05, 2009 11:49

Dzieki wszystkim za rady jutro ide go robic.Wyglada to tak ze to zerwane uszko bylo na wiekszym uchu i na tym wiekszym uchu jest centralnie droga dziurka dam tam plaskownik dlugosci ok 4cm i bedzie git do tego plaskownika zostanie przykrecona ta sroba powinno byc git, a takie pytanie czy ta zerwana srobe moge zastapic inna czy lepiej kupic orginalna w serwisie a i czy lepiej jeszcze dac dodatkowo podkladki sprezynujace.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » czw lis 05, 2009 13:30

Dzieki wszystkim za rady jutro ide go robic.Wyglada to tak ze to zerwane uszko bylo na wiekszym uchu i na tym wiekszym uchu jest centralnie droga dziurka dam tam plaskownik dlugosci ok 4cm i bedzie git do tego plaskownika zostanie przykrecona ta sroba powinno byc git, a takie pytanie czy ta zerwana srobe moge zastapic inna czy lepiej kupic orginalna w serwisie a i czy lepiej jeszcze dac dodatkowo podkladki sprezynujace.
Prawidłowo :bigok:
Śruby kup oryginalne o identycznych parametrach wytrzymałościowych. Po śrubach "dej Pan,może być" nawet nie myśl. :bajer:


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
gacol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 22:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gacol » pn lis 09, 2009 01:23

Powiem wam ze to i tak się skończy wymiana silnika. Podobną sytuacje miałem w golfie kupiłem go nie dawno zrobiłem pare tyś km i silnik poprostu wypadł mi dołem okazało się że autko było leciutko puknięte z przodu i przy okazji wyłamało mocowanie z bloku podobnie jak kolegi też myślałem że coś się da się z tym zrobić i niestety musiałem wydać 1500zl na drugi silnik.



Lopez77
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 315
Rejestracja: sob maja 09, 2009 23:43
Lokalizacja: Lublin,Italia

Re: [MK4 TDI] Wielki problem

Post autor: Lopez77 » pn lis 09, 2009 01:34

speeder2222 pisze:Witam wszystkich. Panowie pomocy wczoraj cofalem autkiem pod kraweznik oczywiscie delikatnie bez gazu, nagle cos lupnelo myslalem ze kola zaboksowaly lekko wiec jedyneczka i bez gazu do przodu.Slysze ze silnik cos dziwnie pracuje wiec go zgasilem macha w gore patrze a tu szok lewa strona silnika patrzac od przodu auta zapadnieta, wiec go scholowalem na podworko i dalsze ogledziny.Tu doznalem szoku okazuje sie ze sruba zerwana rowno z blokiem silnika w miejscu gdzie sie przykreca lape poduszki do bloku silnika pomiedzy paskiem rozrzadu, patrze dalej tam gdzie sie przykreca druga lape poduszki do takiego ucha w bloku silnika jest zerwane to ucho no szok.C ja mam teraz z tym zrobic przeciez nie pospawam tego ucha po pewnie i tak odpadnie nie stac mnie na wymiane bloku prosze o pomoc. A dokladne dane Golf IV 99r kombi 1.9 tdi 90KM silnik oznaczenie ALH.
Ja w AGR jeszcze za starych czasow mialem podobna sytuacje ze mi lewa strona opadla jadac z warszawy do lublina.Tez silnik zaczal dziwnie drzec,ale na szczescie brakowalo paru kilosow wiec dojechalem.Na szczescie blok nienaruszony w moim przypadku,tylko lapa puscila,tzn gwint sie zerwal,pewnie ktos kiedys zle dokrecil.Wiec jak mowisz ze blok to nie wiem co poradzic.Mi wtedy tylko srube nowa dali i bylo git.ale strachu sie najadlem



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » pn lis 09, 2009 09:25

gacol, niekoniecznie wymiana bloku
speeder2222, załatw sobie miarkę oleju tą co wciśnięta jest w blok od takiego
silnika jak masz.rurka od miarki ma 14 mm średnicy,tyle ile ma kanał olejowy w bloku
10cm rurki spokojnie wystarczy(minie dziurę po urwanym uchu)na jednym końcu sklepujesz rurkę delikatnie młoteczkiem,żeby miała większą średnicę i wciskasz w blok.
potem z góry delikatnie pilniczkiem na równiutko i git,zakładasz głowice.
ja łapę przykręcałem śrubami od głowicy od jakiegoś auta,na dwie u dołu i ,koło turbiny masz odlew w bloku na śrubę i tam dajesz płaskownik na końcu zagięty pod kątem 90*
i przykręcasz do łapy,a w miejsce dziury gdzie widać rurkę nałóż kleju żeby się z czasem odma z tego nie zrobiła.



Awatar użytkownika
gacol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 22:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gacol » pn lis 09, 2009 12:43

U mnie wyglądało tak jak na foto i nic się z tym nie dało zrobić. Poza tym sprzedający próbował to zamaskować sylikonem chu... jeden Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt lis 10, 2009 00:25

pełen profesjonalizm



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości