1Z Nie odpala z kluczyka / wogóle

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

1Z Nie odpala z kluczyka / wogóle

Post autor: Razal » ndz lis 08, 2009 16:42

odpaliłem po nocy autko bez problemu, po czym pojechałem do sklepu. Wsiadam po zakupach do Golfika a tu coś zagadał (ledwo-sam rozruch). Mrugnęły kontrolki (nawet ta od braku paliwa, wyzerował się zegar) i od tej pory mogłem sobie kręcić kluczykiem ile chciałem. Zadzwoniłem po żonę, która przyjechała drugim golfikiem też TDI no i próbowałem odpalić na kable bo myślałem, że to AKU padł. Po kablach też NIC nie kręci. Wszystkie kontrolki świecą więc myślę, że prąd jest bez problemu. Odpaliłem go dopiero na pych. Po przyjechaniu pod dom i ponownej próbie odpalenia - bez zmian NIE GADA :-(

Ktoś wie co gdzie szukać problemu HELP - czeka mnie trasa i nie wiem za co się zabrać...

Z góry dzięki za rady - Pozdroooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 16:44

Masa silnika lub sam rozrusznik padł.



Awatar użytkownika
_Daniel_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob sty 03, 2009 14:28
Lokalizacja: Chatka Wielkiego Władka
Kontakt:

Post autor: _Daniel_ » ndz lis 08, 2009 16:51

rozrusznik, kiedyś to przerabiałem całe szczęście że pod domem :chytry:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » ndz lis 08, 2009 16:54

edzio pisze:Masa silnika lub sam rozrusznik padł.
edzio co masz na myśli pisząc "Masa silnika" ??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 17:00

kabel łączący silnik z karoserią i dalej minus akumlatora

[ Dodano: 08 Lis 2009 16:01 ]
masz kable rozruchowe połącz minus akumlatora bezpośrednio z silnikiem i zobacz co się będzie działo.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz lis 08, 2009 17:13

edzio pisze:kabel łączący silnik z karoserią i dalej minus akumlatora

[ Dodano: 08 Lis 2009 16:01 ]
masz kable rozruchowe połącz minus akumlatora bezpośrednio z silnikiem i zobacz co się będzie działo.
Tak zrobię - zobaczę co i jak i dam znać _POZDROOO, ale coś mi się zdaje że albo jakiś kabelek się przetarł, albo rozrusznik padł na cacy...

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 16:33 ]
Sprawdziłem z tym minusem do silnika i NIC. Po prostu nie żyje i koniec.

Chyba trzeba szukać rozrusznika. Ponoć zdarza się, że jakieś kable od rozrusznika się czasem przecierają, ale też nie wiem które to i jak to sprawdzić. Dziwi mnie to że tak nagle padł i koniec. Wydaje mi się że rozrusznik to z reguły daje znać wcześniej. Dziwi mnie też to że zapaliła się kontrolka od paliwa jak go odpalałem po wyjściu ze sklepu i to że wyzerował się zegar...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Respekt!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 767
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 15:36
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Respekt! » ndz lis 08, 2009 17:36

Miałem kiedyś coś podobnego, problemem były wtedy szczotki w rozruszniku. Na początek popukałem rozrusznik kluczem do kół, odblokowały się i odpalił, ale później znowu cisza. Kupiłem szczotki dając 60zł, nasmarowałem elektromagnes, zmieniłem szczotki i teraz gada aż miło :). Sprawdź to samo.


..:: GOLF V BLACK PEARL ::.. - viewtopic.php?f=90&t=475628" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » ndz lis 08, 2009 17:44

Idę za chwilę stuknąć ;-)

Jeszcze wyczytałem na forum, że czasem stacyjka pada i tęż są takie efekty. Ponoć można sprawdzić stacyjkę zwierając jakieś dwa styki na krótko. Jak nie odpala dalej to znaczy że to nie stacyjka.

Trzeba próbować..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 17:52

zobacz rozrusznik na krótko ,do tego najcieńszego przewodu na wsuwkę podaj bezpośrednio plus,tylko wyłazcz z biegu.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz lis 08, 2009 21:09

edzio pisze:zobacz rozrusznik na krótko ,do tego najcieńszego przewodu na wsuwkę podaj bezpośrednio plus,tylko wyłazcz z biegu.
edzio wszystkie opisane wcześniej sposoby nie przyniosły rezultatu. Właśnie myślałem żeby zrobić tak jak piszesz. Podać napięcie na krótko do rozrusznika.

Powiedz mi tylko który to ten przewód najcieńszy o którym piszesz?? Do rozrusznika dochodzi u mnie taki gruby przewód jakby z boku z czymś tam jeszcze, ponadto jest taka plecionka chyba z bendiksa do rozrusznika. I jest taka wtyczka z blaszką na dwa kabelki i oba są cienkie - masz na myśli któryś z nich??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 21:21

zaznaczone czerwonym kółkiem gdzie podac napięcie Obrazek



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz lis 08, 2009 21:38

Idę za chwilę sprawdzić na krótko ten rozrusznik. Oprócz tego sprawdzę jeszcze stacyjkę. Może uda się coś wykluczyć. Oby.... Dzięki za fotkę i wyjaśnienie precyzyjne. Tylko mi się wydawało że do tej kostki którą zaznaczyłeś idą u mnie dwa kabelki a nie jeden jak na fotce.

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 21:27 ]
Koledzy problem wydaje się być rozwiązany UFFFFFFFFFFF.

Jak zewrę kabelki na krótko przy stacyjce to rozrusznik kręci aż miło...

Jutro jadę po kostkę stacyjki i mam nadzieję że będzie ślicznie gadał motorek na dotyk.

Tak czy inaczej DZIĘKI WIELKIE wszystkim, którzy mi pomogli w tym poście i mam nadzieję, że to pomoże też innym.

Plusy rozdane i POZDRAWIAM. Dopiszę co i jak po wymianie kostki. :kufel:

[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 22:37 ]
No i jestem po wymianie kostki stacyjki.

Nie ma dobrych wieści.... Mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej... :panna:

Wymieniłem tą kostkę na zamiennik HansPries bo tylko takie mięli po 15zł. Wszystko zrobiłem według fotoporady Jaszczura Podłączyłem całą instalację - wszystko dokręciłem i LIPA.

Znowu jakieś dziwne rzeczy się działy:
- nie kręci rozrusznika, na początku było tylko takie pyk-pyk przy przekręcaniu klucza i END
- kontrolka świec żarowych wariuje (tak mryga dziwnie)
- zaczął trykać przekaźnik (chyba 109) jutro zobaczę bo było ciemno,
- wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza do góry i w dół skaczą przy przekręceniu kluczyka,
- robiłem przy włączonym oświetleniu kabiny, a auto od dwóch dni stoi i wydaje mi się że aku jeszcze padł bo nawet szyb nie ma siły otworzyć, a jak włączam alarm to przygasa oświetlenie,

Nie mam już zielonego pojęcia gdzie szukać i co szukać... Co dalej robić może ten zamiennik kostki jest LIPA?

Jeszcze jedna ważna rzecz przed wymianą kostki kręcił jeszcze na krótko łącząc dwa kabelki od kostki stacyjki - dzisiaj już nawet nie kręci po złączeniu na krótko tych kabelków.

Pomóżcie coś bo mi dzisiaj już pomysłów zabrakło.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości