Co z Olejem ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sulim5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 29, 2009 12:38
Lokalizacja: łódź

Co z Olejem ?

Post autor: sulim5 » śr lis 04, 2009 01:29

Witam !! Sluchajcie pewnie temat byl walkowany milion razy,za co serdecznie przepraszam że znow go poruszam.Mam dylemat jaki olej do golfa 5 1,9TDI 105KM z przebiegiem 38 tys. jest on praktycznie nowy i teraz zastanawiam sie jaki olej zalac ??Na allegro znalazłem taki http://moto.allegro.pl/item801796299_ca ... tanio.html ale gostek w ogłoszeniu napisał Produkt ten nie powinien być używany w silnikah VW z aktywnym systemem VW Longlife , kurcze i teraz pytanie ?? czy u mnie takie coś jest , wiem że jeżeli jest taki system to trzeba zalac samochod olejem 507.00 ... w książce serwisowej coś wyczytałem po niemiecku longlife mobilitatsgarantie bis 06/10 150/40207 , niemam pojecia co to znaczyObrazek



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr lis 04, 2009 03:42

Poczytaj fajna lektura

http://hein-podesty.pl/oleje.pdf


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co z Olejem ?

Post autor: doggie » śr lis 04, 2009 04:09

sulim5 pisze: kurcze i teraz pytanie ?? czy u mnie takie coś jest , wiem że jeżeli jest taki system to trzeba zalac samochod olejem 507.00 ...
to czy będziesz stosował wymianę Long Life z przedłużonym interwałem wymiany oleju czy zwykły interwał co 15.000 km zależy tylko i wyłącznie od ciebie, nawet gdyby twój pojazd nie posiadał oznaczenia QG1 (kod w papierowej wlepie w bagażniku mówiący o wyposażeniu auta umożliwiającym stosowanie LL) a raczej na 99% posiada - to i tak możesz lać 504.00/507.00. QG1 jest to wyposażenie auta m. in. w czujnik poziomu oleju, czujnik jakości oleju, odpowiednie komunikaty wyświetlane na komputerze pokładowym przypominające o potrzebie serwisu - jak tego nie masz - to i tak możesz lać gdyż nie ma to wpływu, należy jednak pamiętać o regularnych wymianach, zresztą czy LL czy zwykły i tak trzeba pamiętać. Zdania jak zawsze są podzielone co do stosowania LL, w moim jest stosowany LL od nowości, wymieniam co 25.000 km (robię około 40.000 km więc wymiana przypada prawie dwa razy do roku) - auto ma ponad 200.000 km i ma się dobrze
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 04:11 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr lis 04, 2009 10:30

Proponuję stosować klasyczny 505.01 do pompowtrysków i wymieniać go co 15 tyś km...
Te wszystkie normy LL na dobre tylko producentom wychodzą...
Producentowi oleju - bo zdziera 2x tyle co za normalny olej
Producentowi silnika - bo najdalej po 3 latach przyjdziesz kupić kolejny samochód...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
sulim5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 29, 2009 12:38
Lokalizacja: łódź

Post autor: sulim5 » śr lis 04, 2009 11:28

Dzięki wszystkim za odpowiedzi , już wiem o co chodzi , zastanowie sie jeszcze czy kontynułowac LL czy zaleje normalnym olejem i bede wymieniał co 15 tys.Pozdrawiam i dzięki ;)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lis 04, 2009 11:43

najzwyczajniej w swiecie lej olej z norma dla LL, tylko zmieniaj czesciej niz nakazuje producent.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
t0fik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw gru 06, 2007 16:58
Lokalizacja: Reda
Auto: Audi A4 B5
Silnik: APR
Kontakt:

Post autor: t0fik » śr lis 04, 2009 14:05

Poczytaj fajna lektura

http://hein-podesty.pl/oleje.pdf
Male OT, swietna broszurka, duzo wiedzy w pigulce


Było:
Mk3 VR6
Mk2 TDI PD

dawidkacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 11:58
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: dawidkacz » śr lis 04, 2009 16:00

czesc sulim5 mam pytanko do ciebie czy sprawdzales kiedys na cieplym silniku czy chlapie olejem z pod korka wlewu oleju
sorry ze nie na temat ale mam na oku MKV z tym silnikiem i wlasnie u niego chlapie olejem jak cieply



Awatar użytkownika
sulim5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 29, 2009 12:38
Lokalizacja: łódź

Post autor: sulim5 » śr lis 04, 2009 16:14

Dzisiaj sprawdze i wieczorem dam ci odpowiedz.

[ Dodano: 04 Lis 2009 15:56 ]
Dawidkacz , słuchaj , sprawdzałem u siebie i chlapie , mysle ze powinno chlapac,wiadomo tam sa elementy mechaniczne ktore pracuja i plywaja w oleju , wiec niema mozlowosci zeby nie chlapały.

[ Dodano: 04 Lis 2009 15:57 ]
Dawidkacz , słuchaj , sprawdzałem u siebie i chlapie , mysle ze powinno chlapac,wiadomo tam sa elementy mechaniczne ktore pracuja i plywaja w oleju , wiec niema mozlowosci zeby nie chlapały.

[ Dodano: 04 Lis 2009 16:02 ]
A wie ktoś może ile litrów oleju wchodzi do tego silnika 1,9TDI 105 KM 77kw,a tak na dokonczenie tematu oleju, zdecydowalem sie na castrol edge 5w30



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » śr lis 04, 2009 22:49

sulim5 pisze:A wie ktoś może ile litrów oleju wchodzi do tego silnika 1,9TDI 105 KM 77kw
4,2 litra
sulim5 pisze:zdecydowalem sie na castrol edge 5w30
wymieniaj co 15 tyś i będzie :bigok: pozdro.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr lis 04, 2009 22:50

A wie ktoś może ile litrów oleju wchodzi do tego silnika 1,9TDI 105 KM 77kw,a tak na dokonczenie tematu oleju, zdecydowalem sie na castrol edge 5w30
Równiutkie 4 litry.
4,2L do maximum
4,0L koniec obszaru optimum czyli mniej-więcej 4/5 obszaru między MIN a MAX na bagnecie.
(żeby uciąć pytania o rozbieżności w odpowiedziach...)
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 22:53 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lis 06, 2009 11:14

Piasek pisze: najdalej po 3 latach przyjdziesz kupić kolejny samochód...
zwykła przesada niczym nie podparta - wszystko zależy od stylu i ilości jazdy - tak jak napisał souler, lać LL tylko częściej wymieniać



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt lis 06, 2009 12:47

mettenos pisze:zwykła przesada niczym nie podparta
Tylko w tym roku robiliśmy ponad 40 silników Renault`a (DCI) właśnie przez LL (wymiany oleju co 30 i 50 tyś km - zgodnie z zaleceniem producenta)... no ale skoro uważasz że to nie dowód...
To wymieniaj tak jak nakazuje producent...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lis 06, 2009 12:49

Piasek pisze: To wymieniaj tak jak nakazuje producent...
i tak robię :bigok: tyle że troszkę wcześniej czyli przy 25.000 km

[ Dodano: Pią 06 Lis, 2009 ]
Piasek pisze: Tylko w tym roku robiliśmy ponad 40 silników Renault`a (DCI) właśnie przez LL
o tym wiem, bo kumplowi w Megance 1.9 dCi zatarł się silnik - właśnie na LL, na szczęscie "Reno" to nie VW



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 255 gości