Wymiana świec. Czyli jak to mam u licha zrobić ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » wt lis 03, 2009 22:21

Jak widać magik ;) na szczęście nie czaruje pod moją maską :grin:



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt lis 03, 2009 23:23

Rafiti pisze:Wyczytałem gdzieś na forum, że warto jest później posmarować świece jakimś specjalnym smarem. Jaki to ma być samar?
Znajomy mechanik podpowiedział mi kiedyś, że jeśli brak specjalnej pasty, to można przed wkręceniem posmarować gwinty świec olejem silnikowym.


www.elektrotom.eu

Rafiti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr paź 21, 2009 09:02
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Rafiti » śr lis 04, 2009 11:25

Witam ponownie. Wymieniłem wczoraj świece, bez pomocy specjalistycznych kluczy :helm: , odkręciłem przewody do wtrysków i miałem w miarę niezłe dojście do świec. Zgrabne paluchy :grin: . Wszystko działa teraz sprawnie, odpala na zimnym za pierwszym cyknięciem, ale... Pojawił mi się kolejny problem, co prawda miałem to już wcześniej ale to przeszło i po wymianie świec pojawił się ponownie z tymże jest jeszcze gorzej, mianowicie objawy wyglądają tak, że ruszając z miejsca jedzie normalnie, wrzucam na 2 bieg i jest jeszczee normalnie, ale już na 3 biegu dodając gazu nie dostaje mocnego przyśpieszenia i wskakuje mi na obroty...na 4 tak samo, a na 5 to wogóle jest do d... baaaardzo ciężko się rozpędza a na obroty wchodzi... objawy takie jakby się ślizgało sprzęgło. Czy to jest wina sprzęgła? czy to ma związek z wtryskami? co jest przyczyną ? :crazy:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 04, 2009 11:36

Rafiti pisze:Witam ponownie. Wymieniłem wczoraj świece, bez pomocy specjalistycznych kluczy :helm: , odkręciłem przewody do wtrysków i miałem w miarę niezłe dojście do świec. Zgrabne paluchy :grin: . Wszystko działa teraz sprawnie, odpala na zimnym za pierwszym cyknięciem, ale... Pojawił mi się kolejny problem, co prawda miałem to już wcześniej ale to przeszło i po wymianie świec pojawił się ponownie z tymże jest jeszcze gorzej, mianowicie objawy wyglądają tak, że ruszając z miejsca jedzie normalnie, wrzucam na 2 bieg i jest jeszczee normalnie, ale już na 3 biegu dodając gazu nie dostaje mocnego przyśpieszenia i wskakuje mi na obroty...na 4 tak samo, a na 5 to wogóle jest do d... baaaardzo ciężko się rozpędza a na obroty wchodzi... objawy takie jakby się ślizgało sprzęgło. Czy to jest wina sprzęgła? czy to ma związek z wtryskami? co jest przyczyną ? :crazy:
Pamietaj ze w MKIII D i TD nie ma kompa ale jest moduł sterujący świecami które je podgrzewa nawet po odpaleniu przez ok 2,5 min lub do temp. silnika 64st w zaleznosci co bedzie szybciej. Bardzo czesto w tych modelach nawala i swiece grzeja non stop. Zobacz czy poi odpaleniu po ok 3 min jest dalej napiece na listwie świec jak bedzie to powiem co dalej zrobić. Ten objaw co piszesz to wina sprzegła.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 04, 2009 12:41

Najlepiej jest pompe zrzucić, mój ojciec był bardzo zdeterminowany i jak chciałem zrzucać pompe, to postanowił sam naprawić - w efekcie ułamał kawałek głowicy razem z gwintem, bo krzywo wkręcił tą świecę za pompą na pierwszym cylindrze.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 04, 2009 12:44

t0mal pisze:Najlepiej jest pompe zrzucić, mój ojciec był bardzo zdeterminowany i jak chciałem zrzucać pompe, to postanowił sam naprawić - w efekcie ułamał kawałek głowicy razem z gwintem, bo krzywo wkręcił tą świecę za pompą na pierwszym cylindrze.
Dlatego najlepiej wykrecic wtryski posmarowac gwint i świece odp. smarek i dokrecic najpier ręka a nie kluczem



lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

wymiana świec

Post autor: lukaselmo » śr lis 04, 2009 13:34

Witam.Jak ja miałem golfa 3 to wymieniałem świece takim kluczem rurkowym,idzie kupić.Może stary sposób bo takimi kluczami odkręcało się świece od simsonków,rometów,kosiarek itp.2 świece idzie prosto odkręcić ale następne trzeba pokombinować między przewodami wtryskiwaczy, Smieszny może patent ale mi taki klucz pomógł bo nasadka oki ale jest za krótka i nie starczy żeby dojść do gwintu od góry.pozdro
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 13:41 przez lukaselmo, łącznie zmieniany 1 raz.


lukas

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości