Jaka kompresja powinna być w JP?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Jaka kompresja powinna być w JP?

Post autor: pmaslocha » wt lis 03, 2009 22:41

Witam
Jako, że zrobiło się zimnawo to i mój wysłużony JP zaczął mieć problemy z odpalaniem z rana.
Wymienione są świece żarowe i końcówki wtryskiwaczy, przekaźnik świec żarowych jest absolutnie sprawny (wiem to na pewno, bo go nie ma, świeczki grzeje się na guziczek i "zdrowaśki" :bajer: ), bezpiecznik od świec działa.
Poprosiłem o sprawdzenie kompresji i wyszło 27/23/28/25, dowiedziałem się też, że kąt wtrysku jest nieco za wczesny.
Pytanie: co sądzicie o tej kompresji i czy to ona jest winna temu, że rano trzeba go poganiać jak chorą krowę, że musi kręcić, kręcić (i to na nieco wciśniętym gazie) zanim w końcu zatelepie i odpali?
P.S. Przy cieplejszej temperaturze problemów z odpaleniem nie ma żadnych.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt lis 03, 2009 23:39

pmaslocha pisze:wyszło 27/23/28/25
W zasadzie kompresji twoje auto nie ma złej. O ile się nie mylę to ma zawierać się między 20 a 30atm.
Jesli wprowadzam w błąd to prosze o korektę. pozdro


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lis 03, 2009 23:40

Z tego co mi się wydaje to 32 i różnice pomiędzy poszczególnymi cylindrami nie może być większe niż 4 ;)

U ciebie za nisko jak dla mnie i duże rozbieżności na cylindrach, a rano jak już odpali to długo przebiera na tłokach ??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr lis 04, 2009 00:07

pmaslocha pisze:co sądzicie o tej kompresji i czy to ona jest winna temu, że rano trzeba go poganiać jak chorą krowę, że musi kręcić, kręcić (i to na nieco wciśniętym gazie) zanim w końcu zatelepie i odpali?
Jak na silnik z pośrednim wtryskiem to nie najlepiej ,szczególnie wartości 23-25 bar są niskie.Jak byś miał TDI z bezpośrednim wtryskiem to by nie było żle z tymi wartościami,przy tych wartosciach diesel z komorami wstępnymi bedzie ci niestety ciężko łapał przy niskich temperaturach .Wartość graniczna dla wtrysku pośredniego to 26 bar


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » śr lis 04, 2009 00:13

Czyli jednak wprowadziłem w błąd, za co przepraszam. Moja odpowiedz jest zbyt ogólna.
Faktycznie warto rozróżnić wartość poprawną biorąc pod uwagę wtrysk pośredni czy bezpośredni. pozdro


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr lis 04, 2009 00:21

A kąt wtrysku ustawiałeś i pompę , gdz8ie się tankujesz


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pmaslocha » śr lis 04, 2009 07:52

Lukas-182 pisze:a rano jak już odpali to długo przebiera na tłokach ??
Z wyciągniętym przyspieszaczem (bo obroty na jałowym są dość niskie) chodzi równo od razu, bez przyspieszacza po 4-5 sekundach wyrównuje, tylko budą niemiłosiernie trzęsie.
grandi pisze:A kąt wtrysku ustawiałeś i pompę , gdz8ie się tankujesz
Ostatnio zatankowałem na Shellu i to V-Powera, ale różnicy specjalnej nie ma, Kąt wtrysku jeszcze nie był zmieniany, ale jeśli jest za wczesny, to przy odpalaniu mam chyba tylko za darmo przyspieszacz zapłonu?
Znaczy, że remoncik?
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 09:38 przez pmaslocha, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 04, 2009 11:11

Nie koniecznie, może to wina głowicy, często zdażają się pęknięcia, albo uszczelka nie wytrzymuje.

[ Dodano: 04 Lis 2009 10:15 ]
Próbę olejową trzeba wykonać - przy pomiarze kompresji trzeba dać trochę oleju do cylindra, jeśli po dodaniu oliwy ciśnienie się podniesie to jest winna głowica, prościej możesz odkręcić korek wlewu oleju, jeśli wali spalinami na zimnym to masz przedmuchy i sillnik do remontu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości