wymiana termostatu, cos jest nie tak
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana termostatu, cos jest nie tak
witam
właśnie wymieniłem termostat. Poczytałem trochę na forum i kupiłem termostat Wahlera. Teraz autko szybko się zagrzewa bo po 2 km wskazówka temperatury jest juz w pionie. Tylko jak sprawdzić czy termostat jest sprawny? bo wydaje mi sie ze silnik zabardzo sie nagrzewa. Nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy cos jest nie tak ? Jak odkręcam korek w zbiorniczku wyrównawczym to wypluwa mi troche plynu.
właśnie wymieniłem termostat. Poczytałem trochę na forum i kupiłem termostat Wahlera. Teraz autko szybko się zagrzewa bo po 2 km wskazówka temperatury jest juz w pionie. Tylko jak sprawdzić czy termostat jest sprawny? bo wydaje mi sie ze silnik zabardzo sie nagrzewa. Nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy cos jest nie tak ? Jak odkręcam korek w zbiorniczku wyrównawczym to wypluwa mi troche plynu.
Jezeli wskazowka podniesie sie do pionu jak to okresliles i podczas jazdy nie rosnie bardziej temperatura to wszystko jest ok.Skontroluj tylko poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym ale nie odkrecaj szybko korka na rozgrzanym silniku bo mozesz sie niemile zaskoczyc.Ja przez glupote odkecajac korek na goracym silniku pozbylem sie skory na twarzy.
wcześniej po przejechaniu 40 km z predkością 120 KM/h wskazówka ledwo drgneła.
Czyli mam zaufać wskaźnikowi temperatury ? idzie szybko w góre a potem stoi pionowo cały czas.( sorry ze tak pisze ale nie mam skali, w pionie pewnie bedzie 90 °) co do ciśnienia w przewodach to wydaje się normalne, są twarde ale myśle ze w normie.
Czyli mam zaufać wskaźnikowi temperatury ? idzie szybko w góre a potem stoi pionowo cały czas.( sorry ze tak pisze ale nie mam skali, w pionie pewnie bedzie 90 °) co do ciśnienia w przewodach to wydaje się normalne, są twarde ale myśle ze w normie.
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 20:49 przez Cordoba, łącznie zmieniany 1 raz.
Tez rośnie, ale wolniej niż podczas jazdy. W czasie dynamicznej jazdy wskazówka szybko
idzie w górę, do pionu i tak juz zostaje . Moze to było 5 km ale i tak bardzo szybko rośnie .
Niech ktoś wyjaśni. Jeśli termostat by sie nie otwierał do chłodnica bedzie zimna ?
idzie w górę, do pionu i tak juz zostaje . Moze to było 5 km ale i tak bardzo szybko rośnie .
Niech ktoś wyjaśni. Jeśli termostat by sie nie otwierał do chłodnica bedzie zimna ?
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 22:24 przez Cordoba, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Tak, będzie zimny wąż idący od termostatu do chłodnicy u dołu.Zapal silnik i obserwuj jak wzrasta temp. silnika.Możesz mu lekko dodać gazu tak do ok. 2tys zeby sie szybciej zagrzał. I jak temp. dojdzie do ok.80st C "macaj" ten wąż na dole czy się coś nagrzewa.jeżeli tak przy 90st. C będzie czuć że wąż robi sie ciepły to jest ok, a jeżeli Ci zacznie wywalać płyn przez zbiorniczek a wąż dalej bedzie zimny to albo termostat jest źle założony albo jest źle dobrany przez sprzedawce.Czy przy wymianie termostatu założyłeś go dobrze?Mogłeś go sprawdzić przed założeniem wrzucając do gotującej sie wody czy sie otwiera.
A co można zrobić źle, zakładając termostat ?
Sprzedawca dał mi termostat Wahler 4253.87D według katalogu powinien pasować.
Sprzedawca dał mi termostat Wahler 4253.87D według katalogu powinien pasować.
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 22:53 przez Cordoba, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
I jest dobry, tylko czy faktycznie się otwiera odpowiednio. Przypuszczam, że tak, niemniej spr, jak to wcześniej radzono, dolny wąż chłodnicy podczas nagrzewania.Cordoba pisze: Wahler 4253.87D według katalogu powinien pasować.
Nie chcę się zbłaźnić, ale warto by skontrolować tą temperaturę na vagu (AAZ nigdy nie podpinałem) i wszystko byłoby jasne.
Poprawiłeś, że pomiar zaobserwowałeś jednak na odcinku 5km, i jest to możliwe, aby nagrzał się w tym czasie. Może TD grzeje się szybciej. Moja golfina potrzebuje przy obecnej temp ok 8km ale to TDI i termostat jest dokładnie taki sam. pozdro
www.elektrotom.eu
można źle zamontować termostat? Robiłem to według FAQ, odkręciłem pompę wspomagania i dostałem sie do termostatu, wyciagnąłem stary i włożyłem nowy. Tylko nie wiem czy nie popełniłem błedu czy on powinien ciasno sie trzymać czy wypadać ? przytrzymałem go palcem i docisnąłem tym plastikowym kolankiem.
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Jak założyłeś go tak jak na zdjęciach z tego postu :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... termostatu
to dobrze założyłeś.
Wina może tkwić w źle działającym termostacie lub po prostu odpowietrzał się jeszcze układ i stąd to wypluwanie płynu. Czy dalej się to pojawia?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... termostatu
to dobrze założyłeś.
Wina może tkwić w źle działającym termostacie lub po prostu odpowietrzał się jeszcze układ i stąd to wypluwanie płynu. Czy dalej się to pojawia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 83 gości