Wymiana świec. Czyli jak to mam u licha zrobić ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rafiti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr paź 21, 2009 09:02
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana świec. Czyli jak to mam u licha zrobić ?

Post autor: Rafiti » wt lis 03, 2009 11:01

Witam ponownie. Nastał dzień sądny, ponieważ już dzisiejszego dnia rano nie mogłem odpalić mojego golfa, postanowiłem sam zmienić świece. Tylko jak to zrobić ? :lol: Jest gdzieś instrukcja? albo ktoś ma instrukcje? Proszę o pomoc i podpowiedzi, jak wymienić świece jak najmniejszym kosztem. Świece już zakupiłem 4 sztuki, ale czy coś jeszcze będzie potrzebne? nie mam niestety klucza dynamometrycznego, ale wyczytałem, że bez niego takze mogę wymienić. Mó silnik jest dość prosty jest to podstawowa wersja diesla 1.9, tzw. 1Y :???:



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » wt lis 03, 2009 11:06

u siebie sam pierwszy raz w tym roku wymienialem i 4min mi to zajelo, 1min na kazda swiece heh znajdz klucz nasadowy i do dzieła, sam myslałem że to jakaś filozofia a to proste jak wyciśnięcie pryszcza :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 03, 2009 11:09

Linc pisze:u siebie sam pierwszy raz w tym roku wymienialem i 4min mi to zajelo, 1min na kazda swiece heh znajdz klucz nasadowy i do dzieła, sam myslałem że to jakaś filozofia a to proste jak wyciśnięcie pryszcza :)
Ale to jest 1Y i tam to masakra :crazy:

[ Dodano: 03 Lis 2009 10:12 ]
Za pomoca tego klucza łatwo ci pójdzie http://www.allegro.pl/item793243624_swi ... 12_mm.html
ja jak miałem ten silnik to odkręcałem wtryskiwacze i poszło szybko, inaczej trzeba mieć sprwne rece i 2h czasu :hmm:



Rafiti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr paź 21, 2009 09:02
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Rafiti » wt lis 03, 2009 11:20

Hahah... Będę próbował... Wyczytałem gdzieś na forum, że warto jest później posmarować świece jakimś specjalnym smarem. Jaki to ma być samar? i jak mocno mam dokręcić te świece? jest jakiś patent na to ?



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt lis 03, 2009 11:25

Uważaj trzeba być bardzo zdeterminowanym zeby te świece wymienić i mieć malutkie rączki. Zwłaszcza dwie pierwsze za pompa.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 03, 2009 11:53

Rafiti pisze:Hahah... Będę próbował... Wyczytałem gdzieś na forum, że warto jest później posmarować świece jakimś specjalnym smarem. Jaki to ma być samar? i jak mocno mam dokręcić te świece? jest jakiś patent na to ?
Dostep inny , ale momenty dokrecania te same http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383 Świece w 1Y i AAZ sa na klucz 12 i dlatego żadko sie ukręcaja



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » wt lis 03, 2009 13:37

Może być problem z zakupem takiego klucza do świec więc możesz tak jak ja poratować się takim:
Obrazek
marki COVAL zapłaciłem za niego jakieś 28 zł ale świece w JR wymieniłem w niecałe 2h...
Rafiti pisze:Jaki to ma być samar?
Smar miedziany, powinieneś dostać w dobrym sklepie z częściami motoryzacyjnymi... Smaruje się gwint by się nie zapiekał, późniejsze odkręcanie będzie łatwiejsze... W dodatku ma właściwości przewodzące przez co można posmarować na listwie zasilającej nakrętki, co trochę polepszy przewodzenie i uchroni przed korozją ;)



Bartek88m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 21, 2009 20:49
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Bartek88m » wt lis 03, 2009 15:46

jak jak w moim AAZ wymienialem to wykrecielem przewody metalowe loczace wtryskiwacze z pompa i juz mialem wiecej miejsca :) dodam jeszcze ze nie mialem tez dynamomatra czy tez specjalnie wyszukanych kluczy... Jeden problem jaki jest to ze trzeba bardzo uwazac przy dokrecaniu miedzianego przewodu zasilajacego pradem swiece bo nakretki lubia spadac w takie miejsca ze nie da sie ich juz wyciagnac :P



silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » wt lis 03, 2009 20:55

Druidionin pisze:Smar miedziany, powinieneś dostać w dobrym sklepie z częściami motoryzacyjnymi... Smaruje się gwint by się nie zapiekał, późniejsze odkręcanie będzie łatwiejsze... W dodatku ma właściwości przewodzące przez co można posmarować na listwie zasilającej nakrętki, co trochę polepszy przewodzenie i uchroni przed korozją
Miedziany na pewno nie juz lepiej niczym nie smarowac miedz wchodzi w reakcje z aluminium i dzieje sie na powierzchni gwintu w glowicy cos w rodzaju korozji. Sa do tego specjalne pasty


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » wt lis 03, 2009 21:42

A to głowica w 1Y i AAZ są aluminiowe ?



silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » wt lis 03, 2009 21:46

tak


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

lukaszz1789
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: lukaszz1789 » wt lis 03, 2009 21:50

mavric Dziwne pytanie, nic w tym dziwnego wiekszość głowic jest aluminiowa.



mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » wt lis 03, 2009 21:59

ostatnio od mechaniora usłyszałem, że nie jest, stąd moje pytanie ;)



lukaszz1789
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: lukaszz1789 » wt lis 03, 2009 22:07

Zależy czy to mechanik czy magik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości