Wysoka temperatura silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wysoka temperatura silnika
Podobny problem był juz kiedys poruszany ale byl to temat o silniku benzynowym, a mi chodzi o diesla. Od niedawna mam problem z temperaturą silnika, mianowicie w czasie jazdy temperatura dochodzi do okolo 97 stopni, gdy stane samochodem na wolnych obrotach temperatura spada do 90 stopni. Wymieniłem czujnik na chłodnicy i termostat jednak problem nie znikł. Ma ktoś jakieś sugestie? Bylem u mechanika ktory powiedzial ze tak powinno być , jednak ja slyszalem ze auto powinno sie grzac gdy stoi w korku a nie podczas jazdy.
nie masz odpowiedniego obiegu wody.
Auto bardziej sie grzeje wlasnie podczas jazdy, ale chlodzone jest efektywniej bo pompa wody pracuje.
W korkach przy mniejszych obrotach obieg jest rowniez mniejszy, dlatego temperatura sie podnosi. ale sumasumarum auto podczas jazdy ma wieksza temperature.
Coś z obiegiem masz, wentylator Ci sie załącza wogole?
moze masz zagiety ktorys z przewodów i pompa sobie nie daje rady. moze pompa wody wymieka.
Auto bardziej sie grzeje wlasnie podczas jazdy, ale chlodzone jest efektywniej bo pompa wody pracuje.
W korkach przy mniejszych obrotach obieg jest rowniez mniejszy, dlatego temperatura sie podnosi. ale sumasumarum auto podczas jazdy ma wieksza temperature.
Coś z obiegiem masz, wentylator Ci sie załącza wogole?
moze masz zagiety ktorys z przewodów i pompa sobie nie daje rady. moze pompa wody wymieka.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Wysoka temperatura silnika
Prawdopodobnie chłodnica zamulona albo coś silnikowi "ciężko", np łapie go na panewce (miałem podobne objawy w poprzednim klekocie, wymiana chłodnicy nie wiele pomogła a wkrótce panewka "wcisnęła" się na drugą i dół silnika był do remontu).
Pompa wody raczej odpada, jeśli łożysko całe i nie leje to za bardzo nie ma się co popsuć.
[ Dodano: 03 Paź 2009 10:30 ]
Podejrzewam, że korek od zbiorniczka już sprawdziłeś?
Pompa wody raczej odpada, jeśli łożysko całe i nie leje to za bardzo nie ma się co popsuć.
[ Dodano: 03 Paź 2009 10:30 ]
Podejrzewam, że korek od zbiorniczka już sprawdziłeś?
Wentylator sie załącza.
Co do korka to nie sprawdzalem, dzis wezme korek od innego auta i zobacze.
Płynu chłodniczego jest odpowiednia ilosc.
[ Dodano: 03 Lis 2009 01:05 ]
Odświerze troche
Więc dzis odebrałem auto od mechanika i dalej kupa
Wymienione zostały: pompa wody, uszczelka pod głowica i sama głowica bo byla peknieta
Mechanik jeszcze raz sprawdzil termostat i wszystko jest elegancko, termostat sie otwiera, wentylator sie wlacza, tylko z ta temperatura cos nie teges .
A jak chłodnica jest zamulona to co wtedy trzeba zrobic?
Pomózcie ludzie bo ja juz sił nie mam.
Co do korka to nie sprawdzalem, dzis wezme korek od innego auta i zobacze.
Płynu chłodniczego jest odpowiednia ilosc.
[ Dodano: 03 Lis 2009 01:05 ]
Odświerze troche
Więc dzis odebrałem auto od mechanika i dalej kupa
Wymienione zostały: pompa wody, uszczelka pod głowica i sama głowica bo byla peknieta
Mechanik jeszcze raz sprawdzil termostat i wszystko jest elegancko, termostat sie otwiera, wentylator sie wlacza, tylko z ta temperatura cos nie teges .
A jak chłodnica jest zamulona to co wtedy trzeba zrobic?
Pomózcie ludzie bo ja juz sił nie mam.
Wywaliło mi troche płynu na podłużnice (mozliwe tez ze mialem troche plynu ponad MAX) wiec chyba sie grzeje silnik i to nie bedzie licznik.
A mk2 kompa nie posiada
A mk2 kompa nie posiada
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 11:02 przez tgoral, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja bym wygotował korek w wodzie z octem...
Jeśli wymieniłeś czujnik temperatury odpowiedzialny za wskaźnik temperatury i po tych wszystkich remontach czujnik nadal pokazuje tyle samo bez żadnej różnicy, to bym proponował zmienić na próbę licznik albo sprawdzić czy przypadkiem wskaźnik nie pobiera napięcia gdzieś z boku np. niechcący połączone ścieżki, wtedy wraz ze wzrostem długotrwałym obrotów będzie większe napięcie na wskaźniku i będzie przekłamywał...
Ale ja bym wymienił najpierw termostat i sprawdził chłodnicę(a najlepiej ją wymienił choć na próbę, na allegro kupisz nowy zamiennik nawet po 50zł... jeśli coś pomoże znaczy że chłodnica już padła...)
Jeśli wymieniłeś czujnik temperatury odpowiedzialny za wskaźnik temperatury i po tych wszystkich remontach czujnik nadal pokazuje tyle samo bez żadnej różnicy, to bym proponował zmienić na próbę licznik albo sprawdzić czy przypadkiem wskaźnik nie pobiera napięcia gdzieś z boku np. niechcący połączone ścieżki, wtedy wraz ze wzrostem długotrwałym obrotów będzie większe napięcie na wskaźniku i będzie przekłamywał...
Ale ja bym wymienił najpierw termostat i sprawdził chłodnicę(a najlepiej ją wymienił choć na próbę, na allegro kupisz nowy zamiennik nawet po 50zł... jeśli coś pomoże znaczy że chłodnica już padła...)
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.Turbina przepuszcza , silnik pobiera więcej paliwa i się grzeje
2.Za duża dawka paliwa
3 Nie oryginalny czujnik przekłamuje
2.Za duża dawka paliwa
3 Nie oryginalny czujnik przekłamuje
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 55 gości