Problemy z silnikiem 2,5 TDI 140 KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Problemy z silnikiem 2,5 TDI 140 KM

Post autor: vwer2 » ndz paź 18, 2009 16:28

Witam :grin: !
Mam mały problem z Volvo V 70 2,5 TDI 99r. (Jakby kto sie pytał dlaczego na tym forum "Volvo" to tłumacze : silnik ma tyle wspólnego z Volvo co napis na obudowie silnika. Silnik pochodzi z Volkswagena .Jest to pięcio cylindrowa jednostka montowana do Transportera ,LT ,Audi 100 ,Audi A6 itd.
Szukałem na forum ale niema nic na temat 2,5 TDI
Mój problem jest taki: Rano jak zapale auto to kopci mocno na niebiesko ,po jakimś czasie przestaje i jest ok. Jadąc nie kopci ale w momencie gdy wcisnę gaz do dechy to z tyłu nic nie widać "czarno" :panna: Ale jak mu tak parę razy depnę to później jak mu depne to przestaje kopcić . Znajomy mechanik powiedział ,że to norma i ,że wywala sadze z kata. Byłem na VAGu i niby wszystko ok, nie wiedzieli jaki ma być kont wtrychu bo był podany w jakiś jednostkach :kac: . Inny koleś stwierdził ,że turbo pada ale jak wcisnę gaz do dechy to jak złapie tylko 2 000 obr/min (turbodziura) to w fotel wbija. Już sam zgłupiałem. :otepienie:
Jeśli ktoś miał do czynienia z takim silnikiem to proszę o pomoc!!!

Z góry dziękuje!


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » ndz paź 18, 2009 17:20

ja od siebie powiem tylko tyle ze jeszcze nie widziałem samochodu z tym silnikiem który by nie kopcił :bigok: ale jak nie zostawia za sobą jakiegos mega siersciucha to bym sie nie przejmował :grin: dość czesto jeździłem z kolega który ma wlasnie takie vovo i jego to mega kopcił na czarno ale i fajnie w fotel wbijało spalanie 7l :bajer: wiem nie pomogłem w temacie :helm: podłącz manometr do turbo i sprawdz sobie sam cisnienie jakie tyrbinka daje:)

[ Dodano: 18 Paź 2009 17:22 ]
vwer2 pisze:Ale jak mu tak parę razy depnę to później jak mu depne to przestaje kopcić
ja mam tak samo w swoim klekocie jak np jezdze spokojnie przez jakis czas a potem mu depne to też potrafi co nieco pokazać z tyłu :helm:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » ndz paź 18, 2009 18:11

od 2000rpm ciagnie bo masz turbo na WG starej konstrukcji i okolo tych obrotow zaczyna wstawac suszara i dmuchac :bajer: Zapewne masz AEL'a w nich to norma ze przy rozpedzaniu chmurke robi, niebieski dym z ranca to moga byc puszczajace uszczelniacze zaworowe...
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 18:12 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » ndz paź 18, 2009 18:22

Podłącze jakiś manometr i dam znać ile bije.
A w ogóle ile powinno być?
mrozoo pisze:niebieski dym z ranca to moga byc puszczajace uszczelniacze zaworowe...
Raczej nie uszczelniacze a zły kont wtrysku. orientujecie sie jaki powinna być ?


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » ndz paź 18, 2009 18:31

vwer2 pisze:Podłącze jakiś manometr i dam znać ile bije.
A w ogóle ile powinno być?
To mozesz vagiem odczytac podczas jazdy:)
Raczej nie uszczelniacze a zły kont wtrysku. orientujecie sie jaki powinna być ?
A zle ci pali i duzo spala ? W vagu jak wlaczysz wykres ma byc na niebieskiej linii ewentualnie troche ponizej albo ponad...


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » ndz paź 18, 2009 18:38

mrozoo pisze:A zle ci pali i duzo spala ? W vagu jak wlaczysz wykres ma byc na niebieskiej linii ewentualnie troche ponizej albo ponad...
Pali przy mojej jeżdzie ok 6l a na WAGu jest ok

[ Dodano: 02 Lis 2009 10:13 ]
Przyszło na 1 Listopada trochę mrozu (-2 oC)i lipa :grrr:
Trzy razy podchodziłem aby odpalić auto , dopiero za czwartym razem odpalił!!!


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Awatar użytkownika
julia71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 27, 2009 10:45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: julia71 » wt lis 03, 2009 09:27

Może kolego świeczuszki nie grzeją? :helm:



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » wt lis 03, 2009 09:39

moze ci wtryski troche zaczynaja lac


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 03, 2009 09:56

vwer2 pisze:Rano jak zapale auto to kopci mocno na niebiesko ,po jakimś czasie przestaje i jest ok
być może uszczelniacze zaworów, choć jesli sa uszczelniacze to bardziej białawo dymi i oleju ubywa... efekt odczuwalny jest w nizszych temperaturach
vwer2 pisze:gdy wcisnę gaz do dechy to z tyłu nic nie widać "czarno"
jesli doładowanie jest w normie to moze wtryski juz leją ?

seryjnie masz tam 210, wiec mozna śmiało zakładać 216-tki i nowe rozpylacze jak będą dobrze rozpylać to się ropa spali lepiej :)
vwer2 pisze:Trzy razy podchodziłem aby odpalić auto , dopiero za czwartym razem odpalił!!!
no to sprawdź kąt wtrysku, podłącz VAga i zrób diagnostyke bo tak to możemy sobie wrózyć



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » wt lis 03, 2009 10:32

cowboy pisze: być może uszczelniacze zaworów, choć jesli sa uszczelniacze to bardziej białawo dymi i oleju ubywa... efekt odczuwalny jest w nizszych temperaturach
właśnie ,że oleju nie ubywa od zmiany do zmiany nic nie dolewam

[ Dodano: 03 Lis 2009 10:14 ]
cowboy pisze:no to sprawdź kąt wtrysku, podłącz VAga i zrób diagnostyke bo tak to możemy sobie wrózyć
byłem na VaGu zapłaciłem 80zł i gościu powiedział ,że jest wszystko ok. Sprawdzał wtryski na VAgu i powiedział ,że są dobre... nie wiedział jaki ma być kąt wtrysku bo jest podany w jakiś jednostkach.

Jaki powinna być kont wtrysku i czy na Vagu można stwierdzić czy wtryski są ok???


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » wt lis 03, 2009 12:09

vwer2 pisze:Sprawdzał wtryski na VAgu i powiedział ,że są dobre...

nie ma takiej mozliwosci zeby sprawdzil vagiem czy leja wtryski. trzeba je wymontowac zeby cokolwiek powiedziec na ich temat


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » wt lis 03, 2009 12:39

tedeI 66kw pisze:
vwer2 pisze:Sprawdzał wtryski na VAgu i powiedział ,że są dobre...

nie ma takiej mozliwosci zeby sprawdzil vagiem czy leja wtryski. trzeba je wymontowac zeby cokolwiek powiedziec na ich temat
Więc nie zostaje nic tylko wtryski ściągnąć i zawieść do sprawdzenia.,,,,,,

Jaki powinna być kont wtrysku w tym silniku???


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 03, 2009 13:05

Jaki powinna być kont wtrysku w tym silniku???
taki jak w 1.9 TDI czyli około 50 jednostek, grupa 000 pozycja nr 2 w basic settings

http://www.a6klub.pl/100-c4a6-c425-tdi- ... t12329.htm



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » ndz lis 08, 2009 14:11

Sprawdziłem świece i na pierwszym jest walnięta (nie grzeje) Czy to może być przyczyna ,że kopci po zapaleniu?


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 213 gości