Mniejsza moc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

miszczmiszc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
Lokalizacja: pomorskie

Mniejsza moc

Post autor: miszczmiszc1 » wt paź 27, 2009 19:51

Witam,

Mam Golfa IV na pompowtryskach 115km. Zauważone objawy:
- podczas odpalania zimnego samochodu (obojętnie czy to latem czy zimą) trochę długo kręci i następnie jest sporo dymu po odpaleniu (dym oczywiście ustaje po 15 sek.)
- występuje głośny świst turbiny (już od ok 1300 obrotów) - znajomy ma podobny silnik tylko że 101 km i nie ma takiego świstu gdyż dla porównania sprawdziliśmy.
- ponadto nie czuć tzw "wbicia w fotel" od ok 1800 obrotów - samochód cały czas rozpędza się jakby jednostajnie i wyczułem że nie ma mocy; samochód znajomego ze 101km zbiera się o wiele lepiej niż mój 115km
- autko max "idzie" do 160 km/h na prostej i dalej nie chce iść; autkiem znajomego 101km spokojnie doszliśmy do 200km/h

Dzwoniłem dziś do mechanika i powiedział mi że jeżeli silnik nie bierze oleju to to nie będzie turbina - w moim przypadku mam 4 tys km do wymiany oleju i nic do tej pory nie musiałem dolewać.

Proszę o poradę co może być przyczyną takich stanów: turbina, pompowtryski czy przepływomierz czy...?? Nadmieniam że wszystkie filtry i oleje są wymieniane na bieżąco
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt paź 27, 2009 20:58

Podepnij pod Vaga i zrób logi. Bez tego ani rusz.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt paź 27, 2009 22:24

Świst, spadek mocy, dym... ja stawiam na dziurawy dolot - sprawdź rury od dolotu i intercooler - moim zdaniem gdzieś ciągnie "lewe" powietrze



miszczmiszc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: miszczmiszc1 » czw paź 29, 2009 07:54

Witam,

W poniedziałek jestem umówiony na VAG'a, ale wczoraj zrobiłem test. Kolega miał dwa przepływomierze, jeden nówka i jeden uszkodzony. Jako pierwszy wrzuciłem uszkodzony i auto wogóle nie przyspieszało, następnie wsadziłem nówkę i auto szło jak burza - kolosalna różnica. Na samym końcu podłączyłem mój i okazało się że jakby lepiej idzie niż ten uszkodzony a trochę gorzej niż ta "nówka". Więc może jest po prostu do czyszczenia. Co o tym sądzicie??



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw paź 29, 2009 13:20

wyczysc poczujesz roznice tu pomocny link do foto porady http://forum.a3-club.net/showthread.php?t=5032&page=2 przeplywki troche sie roznia wygladem ale zatrybisz o co kaman



miszczmiszc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: miszczmiszc1 » sob paź 31, 2009 19:27

Wyczyściłem i rzeczywiście jest poprawa, ale to jeszcze nie szczyt jego możliwości, coś jego jeszcze boli i po sprawdzeniu VAGiem w poniedziałek powiem co wyszło.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » sob paź 31, 2009 22:32

antojuja, witam czy trzeba się zalogować żeby przeczytać ten link http://forum.a3-club.net/...p?t=5032&page=2 ???? mi nie wchodzi na temat tylko na stronę główną???? Też właśnie chciałem się zabrać za czyszczenie ale nie bardzo wiem co i jak zrobić by sobie nie zaszkodzić..


pozdrawiam :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz lis 01, 2009 00:08

musisz byc zalogowany ale tu alternatywa http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084



miszczmiszc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: miszczmiszc1 » pn lis 02, 2009 18:33

Witam,

Oddałem dziś samochód na cały dzień do mechaników i po podpięciu pod VAGa nie pojawiły się żadne błędy (kompletnie 0, nawet błędów przepływki nie wywaliło), następnie sprawdzili luzy na turbinie i zero luzów więc turbina OK, sprawdzili wszystkie węże i też OK, EGR też ok.
Zastanawiam się, że skoro nic nie wykryli to czy nie wycinać katalizatora.
Proszę o porady



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn lis 02, 2009 20:08

miszczmiszc1 pisze:czy nie wycinać katalizatora
Jeżeli w niczym Ci nie szkodzi to zostaw go na miejscu - wytniesz sobie jak zacznie przeszkadzać, albo przy wymianie całego wydechu. Bo wycięcie samego kata, to jak wstawienie pod maske samego stożka - żeby to miało sens, to trzeba zrobić coś więcej



miszczmiszc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: miszczmiszc1 » pn lis 02, 2009 21:27

Mam jego nie ruszać skoro auto ma ok 200 tys przebiegu i czuję wyraźną stratę mocy??



Awatar użytkownika
wariat12233
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: sob cze 20, 2009 18:55
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: wariat12233 » pn lis 02, 2009 21:33

miszczmiszc1,
znajdź kogoś z twojej okolicy niech Ci zrobi logi, same sprawdzenie błędów nie wystarczy


ObrazekObrazek

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn lis 02, 2009 21:41

Shmatan pisze:
miszczmiszc1 pisze:czy nie wycinać katalizatora
Jeżeli w niczym Ci nie szkodzi to zostaw go na miejscu - wytniesz sobie jak zacznie przeszkadzać, albo przy wymianie całego wydechu. Bo wycięcie samego kata, to jak wstawienie pod maske samego stożka - żeby to miało sens, to trzeba zrobić coś więcej
To więcej bedzie to ze da zyc turbinie a kat przy 200 k km to juz złom. Daltego wycinaj kata bez względu na to co sie dzieje bo to nie potrzebny złom w TDIkach i nigdy nie wkładaj go spowrotem i nie chodzi tu o podniesienie osiągów tylko o zywotnośc turbiny.

Pozdro

ZC

P.S. Zrób logi dynamiczne i bedziesz wiedział co sie dzieje.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn lis 02, 2009 22:25

szwari pisze:antojuja, witam czy trzeba się zalogować żeby przeczytać ten link http://forum.a3-club.net/...p?t=5032&page=2 ???? mi nie wchodzi na temat tylko na stronę główną???? Też właśnie chciałem się zabrać za czyszczenie ale nie bardzo wiem co i jak zrobić by sobie nie zaszkodzić..
Kliknij że zapoznałeś się z regulaminem forum, następnie wstecz i odśwież lub F5 jak kto woli...


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości