EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » pn lis 02, 2009 10:37

Też mam zamiar się zabrać za kolektor :bigok: choć tak jak pisałem, patrzyłem w ta rurę i jest tam aż za czysto ale dalej pewnie siedzie ten syf.

Edit:
Czy blacha aluminiowa o grubości 2,5mm możne być do zaślepienia EGR'a
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 11:06 przez inside, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn lis 02, 2009 13:55

zobacz tu co sie zbiera za egrem http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3095



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » pn lis 02, 2009 16:24

antojuja, widziałem linka i mam pytanie do znawców tematu. Każdy czyści kolektor dolotowy i egr, a wydaje mi się, że wypadałoby też wyczyścić kanały ssące w głowicy. Jak to zrobić co by nie było później efektów ubocznych takiej operacji?? Bo tak na zdrowy rozsądek to powietrze płynie przez dolot i nagle w kanale ssący zwężenie przez syf. Tylko darujcie sobie odpowiedzi,że taki zabieg jedynie po zdjęciu głowicy :)



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn lis 02, 2009 16:30

Toledziak, bylo juz o tym szukaj w tym temacie :)
jakos w polowie chyba :D



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » pn lis 02, 2009 16:57

No i wróciłem do tematu :) Było napisane :) fakt. W każdym razie jak będę sie za to zabierał to chyba nie będę obracał silnikiem aż sie zawory zamkną, bo nawet nie mam kompresora i kiszeczka :( W każdym razie mam bardzo mocny odkurzacz i będę w trakcie czyszczenia głowicy odsysał kawałki syfu. Chyba dobra opcja :) A teraz inne pytanie, czy jeśli sie coś dostanie do komory, to nie ma ryzyka że będzie BUM?? Kolega od zielonej bory z mniej więcej połowy tematu wypowiedział się, że nie zamykał dolotu na poszczególnym cylindrze, tylko robił jak leci i autko przepaliło mu wsio. Jest jedno ale, on miał VP a ja mam PD. Teoretycznie, praktycznie też, jedno i drugie to diesel, wydaje mi się,że jakby co to i tak przepali,ale chcę się upewnić :) co bym potem kabzą nie musiał ruszyć za bardzo :)
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 16:58 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lis 02, 2009 17:06

inside pisze:Edit:
Czy blacha aluminiowa o grubości 2,5mm możne być do zaślepienia EGR'a
Stanowczo NIE!
Aluminium 3mm wypalilo mi na autostradzie. Nierdzewka jest w sam raz, a najlepiej taka 5mm :grin:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » pn lis 02, 2009 17:14

bradley pisze:Aluminium 3mm wypalilo mi na autostradzie.
O kurde to nieciekawie w jaki sposób to się stało, 3mm to jest dość gruby materiał
antojuja pisze:zobacz tu co sie zbiera za egrem http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3095
W tym temacie są lepsze zdjęcia kolektorów :okej:


Witam czy mogę zaślepić EGR w 2 miejscach czy wystarczy tylko w 1 [na zdjęciu w miejscu 12 i 9] zdjęcie poglądowe:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6bb65.html
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 22:16 przez inside, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr lis 04, 2009 19:18

Mozna w 9 mozna w 12, jednak polecalbym zaslepic przy kolektorze wydechowym czyli 14. a 9 i 12 olac.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » śr lis 04, 2009 20:19

bradley pisze:Mozna w 9 mozna w 12, jednak polecalbym zaslepic przy kolektorze wydechowym czyli 14. a 9 i 12 olac.
Ok mi się wydawało ze najlepiej zaślepić w miejscu 9
ale jak można tu i tu i tu :D to się zobaczy :pub: .

[ Dodano: 05 Lis 2009 15:59 ]
Tu jest dość ładnie pokazane co robi EGR tylko zastanawia mnie jedno w 1:50 min filmiku koleś grzebie jakaś łyżką w kanałach dolotowych :goof: trochę to dziwne :crazy: .

Link:
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 17:00 przez inside, łącznie zmieniany 1 raz.



kromek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 18, 2009 16:12
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kromek » pn lis 09, 2009 19:41

czy przez zaślepienie EGR można łapać notlauf (AHU)?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lis 09, 2009 20:49

kromek pisze:czy przez zaślepienie EGR można łapać notlauf (AHU)?
nie.


Obrazek

kromek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 18, 2009 16:12
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kromek » śr lis 11, 2009 17:02

a gdzie szukać przyczyny?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 11, 2009 17:19

kromek pisze:a gdzie szukać przyczyny?
Cześć kolego, TY chyba też jesteś w posiadaniu 8L czyż nie ?
a o co chodzi z tym pytaniem o szukanie przyczyny ?


Obrazek

waldeklubon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 18:40
Lokalizacja: Poznan

Post autor: waldeklubon » śr lis 11, 2009 17:26

A może ktoś wie dlaczego po zaslepieniu wężyka idącego do egr auto bardzo kopci ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości